Στην τελική ευθεία φαίνεται να είναι η επαναφορά πτήσεων υδροπλάνων στον ελλαδικό χώρο γεγονός που θα μειώσει σε μεγάλο βαθμό τις αποστάσεις από την ηπειρωτική προς τη νησιωτική Ελλάδα λόγω του ότι η διάρκεια ταξιδιών με τέτοιο μεταφορικό μέσο είναι μικρή.
Η ψήφιση του νέου νόμου για τα υδατοδρόμια του 4663/2020 (προηγήθηκε ο νόμος 4568/2018), οδηγεί στο να προχωρούν οι διαδικασίες για τα υδατοδρόμια σε Βόλο, Ρέθυμνο, Ίο, Καλαμάτα και Κυλλήνη.
Πρόκειται για είδος μετακίνησης που τα τελευταία χρόνια (2004) άρχισε να μπαίνει στις ζωές των Ελλήνων, αλλά 4 χρόνια μετά διεκόπη.
Η μη αδειοδότηση κεντρικού υδατοδρομίου στην Αθήνα, η διαμάχη με την τότε κρατική Ολυμπιακή Αεροπορία και η απομάκρυνση επενδυτών οδήγησαν τις δυο εταιρείες που είχαν αναλάβει τα δρομολόγια (AirSea Lines για Κέρκυρα – Παξοί και Argo Airways στο Βόλο) να αποχωρήσουν.
Εσχάτως φαίνεται η κατάσταση να αλλάζει μιας και άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου χορηγήθηκε στην περιοχή του Λιμένα Κύμης του Νομού Ευβοίας με Κοινή Υπουργική Απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Πλακιωτάκη, του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές ,Μιχάλη Παπαδόπουλου και του υφυπουργού Οικονομικών κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου (Για σχετικό θέμα είχαμε γράψει στις 05/01/2023 https://tomanifesto.gr/ydatodromio-apokta-i-kymi-eyvoias/).
Επί πρόσθετα η Grecian Air Seaplanes και η Hellenic Seaplanes δείχνουν διατεθειμένες να ξεκινήσουν εντός του 2023 πτήσεις από το Ιόνιο (Κέρκυρα, Παξούς, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Ιθάκη κ.ά.) και από το Αιγαίοπέλαγος (σε Τήνο, Πάτμο, Σίφνο και Σποράδες) αντιστοίχως. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου είναι η κατασκευή, αδειοδότηση και λειτουργία ικανού αριθμού υδατοδρομίων
Την κατασκευή και λειτουργία τους έχουν αναλάβει οι Water και Hellenic Seaplanes.
Οι βάσεις για την ανάπτυξη υδατοδρομίων στην Ελλάδα μπήκαν με την ψήφιση του νόμου 4146/2013. Πλέον η χώρα μας διαθέτει 2,5 άδειες υδατοδρομίων (Κέρκυρα και των Παξοί).
Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονιστεί ότι στη συνέχεια τα υδατοδρόμια έλαβαν «Βεβαίωση Συμμόρφωσης», σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του νόμου 4663/2020. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και στην Πάτρα. Σε μια τέτοια περίπτωση θα υπάρχουν στη χώρα μας 3 πλήρως αδειοδοτημένα υδατοδρόμια.
Σε πιο πρώιμο στάδιο είναι οι διαδικασίες για την αδειοδότηση δεκάδων άλλων υδατοδρομίων, όπως σε Ηγουμενίτσα, Σκύρο, Αλόννησο, Σκόπελο, Αμφιλοχία, Πάτμο, Τήνο, Θεσσαλονίκη, Σητεία, Χίο, Λαύριο, Καβάλα, Ηράκλειο, Αιδηψό, Αλιβέρι, Κάρυστο, Χαλκίδα, Ψαρά κ.ά.