Με βάση τα ηχητικά και τα χειρόγραφα πρακτικά καταγραφής των εντολών (τα οποία έχουν άπαντα κατασχεθεί και είναι στη δικογραφία) που έφερε το κεντρικό δελτίο του STAR στη δημοσιότητα από τις πρώτες ημέρες μετά την τραγωδία (02.3.2023), ο σταθμάρχης Λάρισας ειδοποιήθηκε από τον σταθμάρχη Νέων Πόρων ότι η εμπορική αμαξοστοιχία κατεβαίνει στη γραμμή της καθόδου δεκαεπτά (17) ολόκληρα λεπτά πριν τη σύγκρουση.
Μάλιστα, ο ίδιος ακούγεται να επιβεβαιώνει στον σταθμάρχη Νέων Πόρων ότι το εμπορικό τρένο κατεβαίνει στη συγκεκριμένη γραμμή. Στην ίδια γραμμή δηλαδή που χρησιμοποιούσε η επιβατική αμαξοστοιχία, η οποία ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη με περισσότερους από 350 επιβάτες.
Παρόλα αυτά, ο σταθμάρχης ως κύριος υπαίτιος της τραγωδίας μένει προκλητικά στο απυρόβλητο και όλοι αυτοί που αναζητούν «δικαιοσύνη» και «οξυγόνο» επιλέγουν να αναζητούν δράκους για μυστικές δεξαμενές, τόνους ξυλολίου και φορτία στρατιωτικού υλικού προς Ουκρανία (παρά το γεγονός ότι η εμπορική αμαξοστοιχεία κατέβαινε Αθήνα και συγκεκριμένα στο Θριάσιο), αποπροσανατολίζοντας τις έρευνες και την κοινή γνώμη και καθυστερώντας υπέρμετρα το πέρας της ανάκρισης.
Ευθύνονται και άλλοι παράγοντες πέραν του σταθμάρχη; Βεβαίως. Γι’ αυτό άλλωστε η ανάκριση έχει καταλήξει μέχρι στιγμής στην άσκηση ποινικών διώξεων σε 43 άτομα. Και έπεται συνέχεια.
Ποιος όμως έχει συμφέρον από την καθυστέρηση και τη διασπορά ψεκασμένων θεωριών;
Ποιος δεν θέλει να οδηγηθεί η υπόθεση στον φυσικό δικαστή και να κριθεί στα πραγματικά περιστατικά της;
Ποιος λιγουρεύεται να κεφαλαιοποιήσει πολιτικά τον κόσμο που διαδηλώνει για την τιμωρία των υπαιτίων -μια τιμωρία που δεν μπορεί να έρθει όσο δεν εκκινεί η ακροαματική διαδικασία;
Ποιος επωφελείται από αυτόν τον φαύλο κύκλο;