Στην υλοποίηση σειράς συμπληρωματικών αντιπλημμυρικών έργων στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη προχωράει η ΕΡΓΟΣΕ. Στόχος της θυγατρικής εταιρείας του ομίλου ΟΣΕ είναι να «διορθωθούν» ανακολουθίες και ασυμβατότητες μεταξύ των έργων που έχουν αποπερατωθεί στον νέο αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πατρών (Ολυμπία Οδός) και της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία αναπτύσσεται παράλληλα και σε κοντινή απόσταση από την εθνική οδό.
Τα συγκεκριμένα έργα, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, θα αποτρέψουν τους κινδύνους καταστροφικών πλημμυρικών φαινομένων για το έργο, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή. Οπως δηλαδή οι βιβλικές καταστροφές που προκάλεσε στο πέρασμά του, στην περιοχή μεταξύ Κιάτου και Δερβενίου κατά τη χρονική περίοδο 28ης και 30ής Σεπτεμβρίου 2018, ο κυκλώνας «Ζορμπάς».
Στη θεομηνία εκείνη είχαν δημιουργηθεί προβλήματα όχι μόνο στα οδικά και σιδηροδρομικά έργα της περιοχής αλλά και σε γειτνιάζουσες με αυτά ιδιοκτησίες.
Οι μελέτες του αυτοκινητοδρόμου είχαν εκπονηθεί χρονικά μεταγενέστερα των μελετών της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων (ΣΓΥΤ), γεγονός που οδήγησε σε ορισμένες περιπτώσεις, ανά τόπους, σε πλήρη επανασχεδιασμό των αντιπλημμυρικών έργων της σιδηροδρομικής γραμμής.
Πρόσφατα, η ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε τις σχετικές μελέτες που έχουν προϋπολογισμό της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ και δρομολογείται η συμβασιοποίησή τους, προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι σχετικές εργασίες. Οι παρεμβάσεις σχεδιάζεται να λάβουν χώρα στις περιοχές Κιάτο, Διμηνιό, Καρυώτικα, Ξυλόκαστρο, Καμάρι, Λυκοποριά, Λυγιά, Δερβένι, Αιγείρα και Ακράτα.
Σημειώνεται ότι πριν από περίπου ένα μήνα η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, που αποτελεί τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα. Το συγκεκριμένο έργο, που υλοποίησε η «Μυτιληναίος», είναι μήκους περίπου 71 χλμ. και είχε ως αντικείμενο την ολοκλήρωση των εργασιών μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού Κιάτου και της σιδηροδρομικής στάσης Ροδοδάφνης Αιγίου.
Η «Μυτιληναίος» είχε αναλάβει την κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής, την αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή της σιδηροδρομικής επιδομής, την κατασκευή των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων εντός των σηράγγων και των κτιρίων εξυπηρέτησής τους και την σηματοδότηση με τηλεδιοίκηση.