Σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συνολικού ύψους 13 δισ, με έργα συνολικού ύψους 6 δισ (9 οδικά έργα και 6 σιδηροδρομικά έργα καθώς και η γραμμή 4 του Μετρό) να έχουν δημοπρατηθεί μέσα στο 2021 και επιπλέον έργα 7 δισ. να προγραμματίζονται να υλοποιηθούν μέσα στη νέα χρονιά.
Ένα μεγάλο κονδύλι ύψους 4 δισ. ευρώ αφορά σε έργα για αναβάθμιση των λιμανιών αλλά και μεγάλα σιδηροδρομικά έργα.
Μάλιστα ήδη είναι στον αέρα νέοι διαγωνισμοί, με τους σημαντικότερους να αφορούν την σύνδεση του τρένου με τα λιμάνια της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
Παράλληλα τρία ακόμη σημαντικά έργα υποδομής αναμένεται να δημοπρατηθούν μέσα στους πρώτους μήνες του 2022.
Πρόκειται για την την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ, το Μπράλος – Άμφισσα και το Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ.
Η αρχή πρόκειται να γίνει με το το έργο “ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ / ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ, ΜΕ Σ.Δ.Ι.Τ.”, το οποίο έχει προγραμματιστεί να δημοπρατηθεί στις 24 Ιανουαρίου. Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια, με τα 4 εξ αυτών να αφορούν την περίοδο κατασκευής του.
Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.
Ένα από τα πλέον ώριμα έργα στη χώρα, αυτό της Παράκαμψης Χαλκίδας και Παράκαμψης Ψαχνών, για το οποίο το Υπουργείο Υποδομών δρομολογεί την κατασκευή του αποσκοπεί στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια, στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.
Στα 285 εκατ ευρώ ανέρχεται ο προϋπολογισμός του “Οδικό τµήµα “Μπράλος – Άµφισσα” του διαγώνιου άξονα Λαµία- Ιτέα – Αντίρριο”, μέρος του ∆ιαγώνιος Οδικός Άξονας “Λαµία – Ιτέα – Αντίρριο” αποτελεί µείζον έργο υποδοµής και ανάπτυξης, συνιστά τµήµα του διεθνούς οδικού δικτύου “Ε-65”, αποτελεί τον συνδετήριο άξονα µεταξύ των Αυτοκινητοδρόµων ΠΑΘΕ και ΙΟΝΙΑΣ Ο∆ΟΥ και εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων µετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της ∆υτικής και Νότιας χώρας.
Επιπλέον λίγο πριν την εκπνοή του 2021 κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές και για τα δύο νέα οδικά έργα ΣΔΙΤ και το Flyover της Θεσσαλονίκης.
Το έργο “Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης µε Σ.∆.Ι.Τ.” ή αλλιώς Flyover, προβλέπει την κατασκευή έργων βελτίωσης και αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά το έργο “Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με Σ.Δ.Ι.Τ.” περιλαμβάνει την κατασκευή και αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος και Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50χλμ και είναι προϋπολογισμού 251 εκατ. ευρώ.
Επίσης σε γραμμή εκκίνησης βρίσκεται το έργο Πάτρα – Πύργος, ενώ στο πλάνο του υπουργείου μεταφορών περιλαμβάνει αντιπλημμυρικά έργα 1,5 δισ. ευρώ με το μεγαλύτερο μέρος (430 εκατ. ευρώ) να αφορά σε δράσεις αντιπλημμυρικής προστασίας στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και τη Κόρινθο.
Στο Ταμείο Ανάκαμψης έχει ενταχθεί η κατασκευή 18 φραγμάτων και αρδευτικών έργων προϋπολογισμού 750 εκατ. ευρώ.
Πηγή: capital.gr