Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς λεωφορειακές γραμμές; Σε ποιες στάσεις γίνονται οι περισσότερες επιβιβάσεις; Πόσοι επιβάτες μετακινούνται ανά λεωφορειακή γραμμή; Ποιες ώρες; Πόσοι επικυρώνουν εισιτήριο;
Σε αυτές και πολλές ακόμη ερωτήσεις θα δοθούν απαντήσεις μέσω του ψηφιακού συστήματος καταμέτρησης επιβατών, το οποίο θα… πιάσει δουλειά σε 100 λεωφορεία του ΟΑΣΘ από το νέο έτος.
Το σύστημα αυτό αποτελεί τμήμα του ευρύτερου έργου του ψηφιακού μετασχηματισμού του Οργανισμού, το οποίο περιλαμβάνει και το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Βασικός στόχος του ψηφιακού συστήματος καταμέτρησης, είναι η ακριβής καταγραφή του αριθμού των επιβατών που επιβιβάζονται και αποβιβάζονται σε κάθε στάση και σε κάθε διαδρομή. Ο εξοπλισμός, που αποτελείται από αισθητήρες, εγκαταστάθηκε στις θύρες των λεωφορείων και χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες για την αυτόματη και αξιόπιστη καταμέτρηση, χωρίς να καταγράφει πρόσωπα.
Τα δεδομένα θα επιτρέψουν στον ΟΑΣΘ να προσαρμόσει τα δρομολόγια και την κατανομή των οχημάτων ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να βελτιώνεται η εξυπηρέτηση. Επιπλέον, θα υπάρξουν συγκεκριμένες απαντήσεις για τον αριθμό των επιβατών των λεωφορείων, αλλά και για την εισιτηριοδιαφυγή, ζητήματα για τα οποία μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τεκμηρίωση, παρά μόνο εκτιμήσεις.
Τα 100 λεωφορεία στα οποία είναι εγκατεστημένο το σύστημα θα δρομολογούνται σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ, σε διάφορες μέρες και ώρες της εβδομάδας, ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα για όλες τις περιοχές που εξυπηρετούνται από τα λεωφορεία του Οργανισμού.
Το σύστημα αυτό, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την τηλεματική, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο «έξυπνο» σύστημα διαχείρισης στόλου, που έχει ως στόχο τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.