Την ώρα που η Ελλάδα πενθεί μαζί με τους συγγενείς που έχασαν τους ανθρώπους τους στην τραγωδία στα Τέμπη, κάποιοι γκαουλάιτερ του ΣΥΡΙΖΑ νοιάζονται (κάτι θα ξέρουν για αυτά που ακούγεται πως θα αποκαλυφθούν τις επόμενες ημέρες για τα χρόνια της βασιλείας τους) μόνο για το πολιτικό κόστος που μπορεί να έχει το κόμμα τους.

 

Γράφει η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΣΤΙΓΚΑ

 

Εκδίδοντας (άτυπους και απειλητικούς) φετφάδες προς… γνώση και συμμόρφωση όσων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ τολμάνε να μιλάνε δημοσίως για διαχρονικές παθογένειες του ελληνικού σιδηρόδρομου.

Το μήνυμα σαφές και ερχόμενο από τα βάθη του σταλινικού καθεστώτος: «Βουλώστε το. Μη μιλάτε για διαχρονικές παθογένειες. Να μιλάτε αποκλειστικά και μόνο για τις ευθύνες της σημερινής κυβέρνησης. Δεν θα αναπαράγετε τη διάχυση ευθυνών. Δεν θα συμμερίζεστε την άποψη περί διαχρονικής ευθύνης. Δεν φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεν φταίει ο Σπίρτζης κι ας ήταν ο πολιτικός σταθμάρχης του ΟΣΕ επί 4 χρόνια. Δεν συμπάσχει ο πρωθυπουργός και κανένα στέλεχος της ΝΔ με τους ανθρώπους που έχασαν τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Αυτό το δικαίωμα το έχου(με)ν μόνο οι Συριζαίοι. Ο πρωθυπουργός έχει έλλειψη ενσυναίσθησης και εμείς πλήρη συναίσθηση». Κι άλλες τέτοιες… αριστερές ανοησίες.

Μέχρι στιγμής… απέκλιναν της γραμμής, που αποφάσισαν οι γκαουλάιτερ της Κουμουνδούρου, δυο τρία στελέχη. Ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Αντε να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουν τώρα την μήνιν των σταλινικών γκαουλάιτερ και κυρίως πώς θα αποφύγουν τυχόν (πολιτικές) δίκες α λα Μόσχα.

 

Ιερή προπαγάνδα

Γιατί η γραμμή είναι γραμμή και η προπαγάνδα ιερή. Την έσπασες; Στα Γκουλάγκ. (Η ονομασία Γκουλάγκ ή και Γκούλαγκ είναι το αρκτικόλεξο της σοβιετικής υπηρεσίας που επόπτευε τα στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας στην πρώην ΕΣΣΔ, όπου εξορίζονταν οι αντιφρονούντες πολιτικοί κρατούμενοι.)

Δυστυχώς αυτή είναι η αντίληψη που κυριαρχεί στα ανώτατα κλιμάκια της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ, την οποία χαράσσουν κάτι σταλινικά σταγονίδια.

Μάλιστα έχουν συνταχθεί και οι απαραίτητες οδηγίες –με τη μορφή non paper– για να μοιραστούν στους βουλευτές και στα στελέχη της Κουμουνδούρου, ώστε να είναι «ετοιμοπόλεμοι» από σήμερα που θα αρχίσουν να συμμετέχουν στα διάφορα τηλεοπτικά πάνελ, ραδιοφωνικές συνεντεύξεις κ.λπ.

Η κεντρική ιδέα είναι απλή και σταλινική: δεν έχει καμία ευθύνη ο ΣΥΡΙΖΑ. Για όλα φταίει ο Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του. Ωστόσο, θα έχουν κάποιες δυσκολίες να υποστηρίξουν αυτήν την άθλια προπαγάνδα.

 

Ζητούνται καθαρές απαντήσεις

Σε κάθε περίπτωση η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ και τα στελέχη του θα κληθούν να εξηγήσουν στους πολίτες γιατί το δυστύχημα δεν οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος;  Διότι, όπως προκύπτει και από τις καταθέσεις και από τις μαρτυρίες, πρόκειται, κυρίως, για ανθρώπινο λάθος. Αυτό δείχνουν όλα τα στοιχεία. Ετσι βρέθηκαν δύο τρένα να κινούνται από αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια γραμμή.

Επίσης, ο σταθμός της Λάρισας διαθέτει τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης από τον Νοέμβριο του 2022 που παρεδόθη από τη νυν διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Ο σταθμάρχης λοιπόν είχε, όπως λένε πηγές του υπουργείου Μεταφορών, «τη δυνατότητα που του έδιναν τα ηλεκτρονικά συστήματα που ήταν σε λειτουργία να διαπιστώσει το λάθος του και να δώσει σήμα να σταματήσουν τα τρένα για μια πορεία 5,5 χιλιομέτρων  μετά τον σταθμό. Δεν το έκανε ποτέ για άγνωστο λόγο».

Θα πρέπει να απαντήσουν αν υπάρχουν συστημικά προβλήματα; Γιατί είναι δεδομένα τα προβλήματα τα οποία υπήρχαν και υπάρχουν στον ΟΣΕ. Τα προβλήματα αυτά θα είχαν αντιμετωπιστεί, όπως όλα τα στοιχεία μαρτυρούν, αν είχε υλοποιηθεί η σύμβαση του 2014 χωρίς καθυστερήσεις και αν δεν υπήρχαν διαχρονικές αντιδράσεις στην προσπάθεια εξορθολογισμού.

Οι πολίτες γνωρίζουν τα διαχρονικά προβλήματα του ΟΣΕ και την κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει. Στον ΣΥΡΙΖΑ, που κυβέρνησε τη χώρα επί 4 1/2 χρόνια δεν έχουν… ακούσει το παραμικρό; Ο Χρ. Σπίρτζης, από την άλλη, που ήταν 4 χρόνια υπουργός Μεταφορών, δεν γνωρίζει γι’ αυτά τα προβλήματα και τις διαχρονικές παθογένειες;

 

Η κατάσταση της σηματοδότησης

Επίσης, θα πρέπει ο Αλ. Τσίπρας και ο Χρίστος Σπίρτζης να απαντήσουν γιατί «το 2019 όλες οι συμβάσεις για τα συστήματα τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης και ECTS ήταν απολύτως κολλημένες»;

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές «η ιστορία της σύμβασης ETCS πηγαίνει πίσω στο 2008 όταν υπεγράφη η σχετική σύμβαση. Από το 2009 και ύστερα, ξεκίνησε η λεηλασία των καλωδίων χαλκού καθιστώντας ανενεργή τη σηματοδότηση σε μεγάλα τμήματα του δικτύου, προκαλώντας αδυναμία στη σύμβαση του ETCS να συνεχίσει και να παραδώσει σε λειτουργία το σύστημα, αφού το σύστημα  αυτό “κρεμιέται” πάνω στο σύστημα σηματοδότησης.

Αυτός ήταν ο βασικός λόγος που τον Σεπτέμβριο του 2014 υπεγράφη η σύμβαση (Α.Σ. 717) που είχε στόχο να ανατάξει 52 υφιστάμενα συστήματα σηματοδότησης του άξονα. Δυστυχώς και παρότι ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης του έργου ήταν μόλις δύο έτη, έως το 2017 είχε υλοποιηθεί περίπου 32% του συμβατικού αντικειμένου και από το 2016 έως το 2018 είχαν δοθεί οι 6 από τις συνολικά 7 παρατάσεις στο έργο.

Μάλιστα, το 2018 ενώ υπήρχε η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η συμπληρωματική σύμβαση του έργου δεν υπεγράφη και το έργο αφέθηκε να βαλτώνει. Λόγω αυτής της κατάστασης παρενέβη και η ΕΔΕΛ σταματώντας έτσι οποιαδήποτε εξέλιξη.

Συνολικά στα 4,5 χρόνια διακυβέρνησης της προηγούμενης κυβέρνησης υλοποιήθηκε λιγότερο από το 30% του έργου και τα δύο τελευταία έτη δεν υλοποιήθηκε απολύτως τίποτα. Αν το έργο είχε εξελιχθεί ομαλά, εντός του 2017 θα έπρεπε να έχει εγκατασταθεί το σύνολο των απαραίτητων συστημάτων και να είναι σε λειτουργία».