Η προώθηση εξαγώγιμων ελληνικών τροφίμων και η συμμετοχή σε κατασκευαστικά έργα ήταν ο κύριος στόχος δύο επιχειρηματικών αποστολών, που διοργάνωσε πρόσφατα το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο στην Αμερικανική Ήπειρο, με τη συμμετοχή συνολικά 10 ελληνικών εταιρειών.
Η πρώτη αποστολή, όπως αναφέρει ανακοίνωση του επιμελητηρίου, πραγματοποιήθηκε σε τέσσερις μεγαλουπόλεις στις ΗΠΑ και τον Καναδά και ειδικότερα, στη Νέα Υόρκη, το Σικάγο, το Τορόντο και το Μόντρεαλ και μετείχαν οι εταιρείες ELVIAL, Οινοποιείο Μαγκάβαλη, Olympian Green και Αίγινα. Όπως φάνηκε από τις επαφές, η έντονη παρουσία ελληνικής παροικίας στις περιοχές αυτές και η αναγνωρισιμότητα συγκεκριμένων ελληνικών brands διευκολύνουν την είσοδο ή ενίσχυση και άλλων ποιοτικών ελληνικών τροφίμων στα ράφια των super markets, με βασικές προϋποθέσεις τη διαφοροποίηση και την ανταγωνιστική τιμή. Επίσης, οι συζητήσεις με κατασκευαστικές εταιρείες και αρχιτεκτονικά γραφεία έδειξαν ότι σύγχρονα δομικά υλικά, που προσφέρουν καινοτόμες λύσεις, μπορούν να διεκδικήσουν την προτίμηση κατασκευαστών σε διάφορα κτιριακά έργα που υλοποιούνται ή προγραμματίζονται.
Η δεύτερη αποστολή πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας-Λατινικής Αμερικής στη Βραζιλία, την Αργεντινή, την Ουρουγουάη και τον Παναμά, στην οποία εκπροσωπήθηκαν οι εταιρείες ΧΑΣΚΗΣ Energy, Katsaros Distillery, Olympian Green, Comerco, John Theodorou Estates και Attica Auctions. Στο πλαίσιο της επιχειρηματικής αποστολής πραγματοποιήθηκαν επαφές:
– Mε εισαγωγείς, διανομείς και ενώσεις super markets για την προώθηση ελαιολάδου, βιολογικών κρασιών, ούζου, τσίπουρου, φρέσκων και συσκευασμένων φρούτων.
– Mε κρατικές εταιρείες ενέργειας και κατασκευαστές για τη συμμετοχή ελληνικών εταιρειών σε ηλεκτρομηχανολογικά μέρη ενεργειακών projects.
– Mε παράγοντες της κτηματαγοράς για την προώθηση ελληνικών ακινήτων.
Όπως αναφέρει το επιμελητήριο, η Βραζιλία των 220 εκατ. καταναλωτών παρουσιάζει τις μεγαλύτερες ευκαιρίες, η Αργεντινή παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, μπορεί να απορροφήσει περισσότερα ελληνικά προϊόντα, η Ουρουγουάη ως μέλος της συμμαχίας Mercosur προσφέρεται για διακίνηση προϊόντων σε άλλες Λατινοαμερικάνικες αγορές χωρίς δασμούς μέσω Ζώνης Ελεύθερου Εμπορίου, ενώ ο Παναμάς πέραν της κομβικής γεωγραφικής θέσης και των εμπορικών σχέσεων με τις ΗΠΑ προγραμματίζει σημαντικά έργα υποδομής, όπως η ηλεκτρική διασύνδεση με την Κολομβία. Η παραδοσιακή φιλική διάθεση των Λατινοαμερικάνων προς την Ελλάδα και η αισθητή δράση της ελληνικής διασποράς αποτελούν ευνοϊκό παράγοντα για ελληνικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, που αξίζει να γίνουν πιο συστηματικές σε μία Ήπειρο 450 εκατ. καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκε με την Ένωση Super Market Σάο Πάολο η διοργάνωση Ελληνικού Περιπτέρου στη μεγαλύτερη Έκθεση τροφίμων της Λατινικής Αμερικής APAS.
Στην Αργεντινή τα μέλη της αποστολής συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Εξωτερικών, Ανδρέα Κατσανιώτη, ενώ σε εκδήλωση στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ουρουγουάης χαιρετισμό απηύθυνε ο ειδικός σύμβουλος του Πρωθυπουργού για θέματα Λατινικής Αμερικής, Ιάσωνας Πιπίνης, ο οποίος σημείωσε ότι «η Ελληνική Κυβέρνηση επιδιώκει την εμβάθυνση των σχέσεων με την Λατινική Αμερική, τόσο στο εμπόριο όπου υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για εξαγωγές ελληνικών προϊόντων, τα οποία μπορούν να ανταγωνιστούν επάξια άλλα ευρωπαϊκά, όσο και στις υπηρεσίες» και τόνισε ότι «ήρθε η ώρα να κοιτάξουμε και προς τις αγορές αυτές».
Αναφερόμενος στη διπλή αυτή επιχειρηματική αποστολή, ο γενικός διευθυντής και Μέλος Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, δήλωσε ότι «το επιμελητήριο, έχοντας αναπτύξει ευρύ δίκτυο διεθνών επαφών και ως μέλος του Παγκόσμιου Δικτύου Γερμανικών Επιμελητηρίων, συμβάλλει με πρακτικό τρόπο στην επιχειρηματική εξωστρέφεια, ανοίγει δρόμους σε αναπτυσσόμενες και ανεπτυγμένες αγορές και, παράλληλα, βοηθάει εταιρείες – ιδιαίτερα μικρομεσαίες – να εντοπίσουν ευκαιρίες και να ανοίξουν τη βεντάλια των εξαγωγών τους και της διεθνούς παρουσίας τους».
Ο πρόεδρος του Επιχειρηματικού Συμβουλίου Ελλάδος-Λατινικής Αμερικής, Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, σχολίασε ότι «οι ελληνικές εταιρείες που θα βάλουν έγκαιρα στο ραντάρ τους με μακροχρόνια στρατηγική και επιμονή τις Λατινοαμερικάνικες αγορές, μόνο να επωφεληθούν έχουν από τις ανάγκες των αγορών αυτών για ποιοτικά προϊόντα από την Ευρώπη, εκσυγχρονισμό υποδομών και αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου».