Σε ένα θετικό σινιάλο προς την επενδυτική κοινότητα αλλά και στο εσωτερικό ακροατήριο, μέσα από την είσοδο της πρώτης μπουλντόζας στο Ελληνικό ακόμα και στα επόμενα 24ωρα ποντάρει η κυβέρνηση, η οποία στοχεύει, κατά τις πληροφορίες, να εξελίσσονται έργα κατεδάφισης χτισμάτων στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου.
Σε καμία περίπτωση η άφιξη ενός κλιμακίου δημοτικών υπαλλήλων, εξοπλισμένων με κλουβιά για ζώα, σε μια υπαίθρια έκταση δεν θα είχε την παραμικρή… επενδυτική ή οικονομικόπολιτική διάσταση εάν δεν αφορούσε χώρους του πρώην αεροδρομίου.
Αυτό σημαίνει ότι η επιχείρηση απομάκρυνσης των αδέσποτων, που ξεκίνησε χθες (Τρίτη 9/6) από τους αρμοδίους του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπουλης, συνδέεται ευθέως με τις επικείμενες εργασίες κατεδάφισης των πρώτων από τα 450 κτίρια που βρίσκονται εντός του Ελληνικού.
Οι κυβερνητικές προσπάθειες επίσπευσης των διαδικασιών για την εμβληματική επένδυση διαφαίνονται και από την τροπολογία για τη δυνατότητα τμηματικής υλοποίησης των εργασιών κατεδάφισης που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, κατά την ψήφιση του οποίου θα μιλήσει και ο Πρωθυπουργός σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιχειρεί άλλωστε, δίνοντας ο ίδιος το στίγμα της «εξωστρέφειας» το τελευταίο διάστημα, να στέλνει σήματα προσέλκυσης άμεσων επενδύσεων, με πιο πρόσφατη τη φράση του «μπορούμε να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε μπαταρία της Νοτιοανατολικής Ευρώπης» κατά την παρουσίαση του σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση.
Ειδικά η επένδυση στο Ελληνικό, όμως, ενόψει και της συμπλήρωσης ενός έτους διακυβέρνησης φαίνεται να αποκτά για τους επιτελείς της κυβέρνησης και συμβολικό χαρακτήρα για την επιδιωκόμενη «φυγή προς τα εμπρός». Σε πρόσφατο δημοσίευμα του Spiegel Online το Ελληνικό περιγράφεται ως «σύμβολο για πολλές δυσλειτουργίες» της Ελλάδας, όπως «ισχυρή γραφειοκρατία, πολιτική αντιπαράθεση και μία ευρύτατα διαδεδομένη δυσπιστία απέναντι στις επενδύσεις», ενώ το «ξεμπλοκάρισμα» της επένδυσης ήταν ίσως η πρώτη προεκλογική δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Παράλληλα πάντως με την επενδυτική ατζέντα, ενόψει και των ευρωπαϊκών διαπραγματεύσεων για το Ταμείο Ανάκαμψης, στο τραπέζι του πρωθυπουργικού επιτελείου μπαίνουν νέες σκέψεις «άμεσης παρέμβασης» τόσο για την οικονομία, καθώς φαίνεται ότι αναζητούνται περιθώρια για περαιτέρω μέτρα στήριξης, όσο και για την εξέλιξη της πανδημίας. Κυρίαρχη αγωνία είναι να αντέξουν τα θεμέλια της αποκαλούμενης «γέφυρας προς τη νέα κανονικότητα», εξού και οι αρμόδιες κυβερνητικές επιτροπές αξιολογούν τακτικά το πακέτο 24 δισ. ευρώ για την οικονομία και τις δυνατότητες επέκτασής του, παράλληλα με την επιδημιολογική εικόνα της χώρας.
Βασική προτεραιότητα, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, παραμένουν «οι δράσεις για την τόνωση της απασχόλησης». Εξάλλου εκτός οποιοσδήποτε συζήτησης υπό τον Πρωθυπουργό είναι το ενδεχόμενο για νέα οριζόντια περιοριστικά μέτρα – δηλαδή το «σφράγισμα» ολόκληρων κλάδων -, σε αντίθεση με το ενδεχόμενο τοπικών lockdown, εφόσον χρειαστεί, είτε σε επίπεδο πόλεων και περιφερειών είτε και σε μικρότερο εύρος μόλις… μερικών δρόμων.
Κατά τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα πάντως ο κεντρικός σχεδιασμός δεν αλλάζει και συγκεκριμένα προγραμματίζεται για αύριο Πέμπτη η παρουσίαση του σχεδίου για τα τεστ και την υγειονομική θωράκιση των νησιών. Από την κυβέρνηση επιστρέφουν στο μήνυμα «αν χαλαρώσουμε θα το πληρώσουμε» και αντιμετωπίζουν το τελευταίο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου ως κρίσιμο τεστ για το επικείμενο πλήρες άνοιγμα της τουριστικής Ελλάδας. «Αυτήν τη στιγμή δεν επιτρέπονται πτήσεις από τα αεροδρόμια, τα οποία περιλαμβάνονται στη λίστα με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο. Και αυτός είναι ο σκοπός: Να διατηρηθεί αυτό σε όλη τη γέφυρα, μεταξύ 15 Ιουνίου και τέλος Ιουνίου, ενώ από 1 ης Ιουλίου θα απελευθερώσουμε και τις πτήσεις από τα υπόλοιπα αεροδρόμια» εξήγησε ο Στέλιος Πέτσας.
Από Τα Νέα