Στη διεκδίκηση της πρώτης φάσης των βασικών υποδομών στο Ελληνικό, έργα προϋπολογισμού 250 – 300 εκατ. ευρώ, συμμετέχουν οι πέντε μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, Τέρνα (Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα) Άβαξ, Άκτωρ (Ελλάκτωρ), Μέτκα (Όμιλος Μυτιληναίου) και Ιντρακάτ.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι οικονομικές προσφορές τους θα κατατεθούν τελικά στις 9 Δεκεμβρίου και όχι σήμερα. Η νέα παράταση στην προθεσμία κατάθεσης των προσφορών (η δεύτερη), σύμφωνα με πληροφορίες, αποφασίστηκε από τη Lamda Development, έπειτα από αίτημα των κατασκευαστών.

Πρόθεση της Lamda Development είναι να έχει καταλήξει στον ανάδοχο μέχρι το τέλος του έτους, ώστε τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2022.

Σημειώνεται ότι το ενδιαφέρον των κατασκευαστικών ομίλων για τις υποδομές στο Ελληνικό δεν εδράζεται μόνον στο οικονομικό τους αντικείμενο. Η εμβληματική ανάπτυξη περιλαμβάνει ιδιαίτερες κατασκευές και οι κατασκευαστές επιθυμούν τη συμμετοχή τους σε αυτές και για λόγους γοήτρου.

Στα έργα υποδομών της πρώτης φάσης του Ελληνικού (έως 2025) προβλέπονται, μεταξύ άλλων, η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος (προϋπολογισμού 70 -85 εκατ.), έργα στο Μητροπολιτικό Πάρκο (50 – 60 εκατ.), οδικά δίκτυα (45 – 57 εκατ.), δίκτυα υποδομών (44 – 54 εκατ.) εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων κ.α. (22 με 27 εκατ.) και έργα στην παράκτια ζώνη (20 με 25 εκατ. ευρώ).

Οι παραπάνω προϋπολογισμοί είχαν αναφερθεί σε σχετική με το έργο του Ελληνικού παρουσίαση της Lamda το περασμένο καλοκαίρι και θεωρούνται ενδεικτικοί. Το πιθανότερο είναι οι εταιρείες να κινηθούν στο πάνω εύρος τους με δεδομένο ότι τα υλικά στις κατασκευές έχουν αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες.

Βάσει των στοιχείων που έχει ανακοινώσει η Lamda την πρώτη πενταετία ο προϋπολογισμός για τις κτηριακές αναπτύξεις και άλλες σχετικές επενδύσεις της είναι της τάξεως των 1,2 δις. ευρώ και 0,4 δις. είναι ο συνολικός προϋπολογισμός  για τις υποδομές.