«Ο σιδηρόδρομος υπήρξε διαχρονικά ένας φορέας ανάπτυξης και ως εκ τούτου η επέκταση του δικτύου του προαστιακού, πλέον φτάνει από την Αθήνα μέχρι και το Αίγιο, αποτελεί για όλους εμάς ένα μεγάλο βήμα για να φτάσουμε πιο κοντά στο στόχο της συνολικής αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της πατρίδας μας», επισήμανε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για τα εγκαίνια της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη.
Όπως ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης, σήμερα ο επιβάτης που μπαίνει στον προαστιακό στο Αίγιο , στο τμήμα της Ροδοδάφνης, θα χρειαστεί περίπου 2 ώρες και είκοσι λεπτά προκειμένου να φτάσει στην Αθήνα. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του και να φτάσει είτε στο αεροδρόμιο είτε στο λιμάνι του Πειραιά. «Έτσι λοιπόν δεν συνδέεται μόνο η Αχαΐα με την Αθήνα, συνδέεται η Αχαΐα με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος και με το λιμάνι του Πειραιά. Και μάλιστα αυτό το ταξίδι γίνεται με έναν τρόπο σύντομο, άνετο, οικονομικό και με ασφάλεια. Με έξι ζεύγη δρομολογίων καθημερινά, με ένα εισιτήριο το οποίο θα στοιχίζει λιγότερο από 20 ευρώ, ο επιβάτης του τρένου μπορεί να φτάσει από εδώ, τη Ροδοδάφνη, στο κέντρο της πρωτεύουσας, στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας και στο πρώτο λιμάνι της χώρας. Επιπλέον φτάνοντας ο επιβάτης στην Αθήνα έχει άμεση πρόσβαση στα υπόλοιπα μέσα συγκοινωνίας και μέσα σε πολύ λίγα λεπτά μπορεί να φτάσει σε οποιαδήποτε περιοχή της πρωτεύουσας επιθυμεί», υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης ενώ προσέθεσε ότι «με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή οι ταχύτητες των τρένων θα αυξηθούν κατακόρυφα και η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά πολύ καθώς επίσης και δεν θα είναι αναγκαία η μετεπιβίβαση στο Κιάτο». Με την επέκταση της γραμμής υψηλών ταχυτήτων του προαστιακού στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, η Βόρεια Πελοπόννησος αποκτά μία σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση και μέρα με τη μέρα η Αθήνα έρχεται πιο κοντά με την Πάτρα χρησιμοποιώντας το τρένο. «Περνάμε λοιπόν σε μία νέα σιδηροδρομική εποχή μέσω της υλοποίησης της καινούριας γραμμής, όπως εξάλλου ανακοίνωσε πρόσφατα και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζει κάθε Έλληνας φορολογούμενος ότι με την προσπάθεια που έγινε από το υπουργείο τον τελευταίο χρόνο η πατρίδα μας απέφυγε τον κίνδυνο να επιστραφούν πολλά χρήματα στην ΕΕ εξαιτίας των καθυστερήσεων του παρελθόντος. Αποφεύχθηκε έτσι ο κίνδυνος απώλειας κονδυλίων χρηματοδότησης της τάξεως των 240 εκατ. ευρώ και νομίζω ο καθένας μας μπορεί να αντιληφθεί τι αξία έχει αυτό για την εθνική μας οικονομία ιδιαίτερα σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενώ καταλήγοντας τόνισε ότι «με αυτό το τρένο, την επέκταση της γραμμής των υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη το σιδηροδρομικό δίκτυο της πατρίδας μας εκσυγχρονίζεται, βελτιώνεται η ποιότητα των υπηρεσιών προς τους πολίτες».
«Μεγάλο έργο, απαραίτητο για την ευρύτερη περιοχή, που θα ενώνει δύο μεγάλα αστικά κέντρα», χαρακτήρισε τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων του τμήματος «Κιάτο – Ροδοδάφνη», ο γενικός διευθυντής του τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης, της εταιρείας «MYTILINEOS», Παναγιώτης Γαρδελίνος. Παράλληλα τόνισε ότι μέσω του έργου «εκσυγχρονίζεται ένα μεγάλο μέρος του δικτύου και διασφαλίζεται η διαλειτουργική σύνδεση με το ευρωπαϊκό δίκτυο, ενώ προσέθεσε ότι πρόκειται για «ένα έργο πνοής, που πέρασε δυσκολίες, όπως συχνά τα δημόσια έργα στη χώρα, αλλά που σήμερα παραδίδεται στους πολίτες που θα του δώσουν ζωή». «Είμαι περήφανος που η MYTILINEOS παραδίδει σήμερα αυτό το έργο. Είμαι περήφανος για τη δουλειά των συναδέλφων μου, που και σε αυτό το έργο έδωσαν το καλύτερό τους εαυτό. Η τεχνογνωσία, η αποτελεσματικότητά και η αφοσίωση στο στόχο, αποτελούν τα εχέγγυα της δουλειάς μας και για αυτό χαίρουμαι εμπιστοσύνης σε κάθε γωνιά του πλανήτη», υπογράμμισε ο κ. Γαρδελίνος. Όπως ανέφερε πρόκειται για ένα έργο επέκτασης – έργο ανάπτυξης, έργο με το βλέμμα στο μέλλον, έργο που αποσκοπεί στη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο, στην υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου αλλά και της Εθνικής Οικονομίας γενικότερα. «Είμαι βέβαιος ότι με την αποφασιστικότητα που επιδεικνύετε προσωπικά εσείς κ. υπουργέ, τα δημόσια έργα θα περάσουν σε μία νέα περίοδο. Με την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που δρομολογείται πλέον, θα αντιμετωπιστούν χρόνιες στρεβλώσεις και παθογένειες, που κρατούσαν τον κλάδο στάσιμο. Η ανάταση της εθνικής μας οικονομίας μετά και την δοκιμασία της πανδημίας θα έλθει μέσα από την αναβίωση των μεγάλων έργων. Τα σύγχρονα μεγάλα έργα είναι φιλόδοξα και πάνω από όλα, στηρίζονται στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης», σημείωσε ο κ. Γαρδελίνος.
Στις θετικές επιπτώσεις που έχει το έργο για το επιβατικό κοινό αναφέρθηκε ο δήμαρχος Αιγιαλείας, Δημήτρης Καλογερόπουλος. «Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που έχω τη δυνατότητα να εκφράζω την πόλη σε μία τέτοια στιγμή εξαιρετική, μια στιγμή που παραδίδεται σε όλους τους πολίτες σε όλο το επιβατικό κοινό ένα έργο όραμα, ένα έργο το οποίο είχε ονειρευτεί όχι μόνο η περιοχή αλλά νομίζω ένα πολύ μεγάλο μέρος των Ελλήνων, και παραδίδεται ένα σπουδαίο έργο που έχει τερματικό σταθμό το Αίγιο, που έχει τερματικό σταθμό την Αιγιάλεια προς το παρόν εύχομαι όμως να συνεχίσει και παραπέρα για να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό», επισήμανε ενώ προσέθεσε ότι «αποτελεί ουσιαστικά την πύλη εισόδου και εξόδου σε ό,τι αφορά τη σιδηροδρομική γραμμή που θα εξυπηρετεί για πολύ μεγάλο αριθμό επιβατών». «Εξαρτάται όμως αυτό το σπουδαίο έργο αν θα συνεχίσει να λειτουργεί κι αποτελεσματικά αν θα είναι χρηστικό εάν οι υποδομές οι οποίες πρέπει να συμπληρωθούν θα συμπληρωθούν ούτως ώστε να γίνεται πιο ελκυστικό και ευέλικτο, για καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και για να συνεχίσει να υπάρχει να λειτουργεί προς χρήσην του επιβατικού κοινού. Παραδίδεται σε άρτια κατάσταση τεχνική, όμως λείπουν οι υποδομές που εξυπηρετούν την άφιξη και την αναχώρηση των επιβατών», κατέληξε ο κ. Καλογερόπουλος.