H αναβάθμιση του σχολείου, η επαγγελματική εκπαίδευση και οι δεξιότητες στη ψηφιακή εποχή συζητήθηκαν στη διάρκεια διαδικτυακής εκδήλωσης που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Καραμανλής.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων παρουσίασε το μεταρρυθμιστικό έργο, το οποίο επιταχύνθηκε από τις ανάγκες που διαμόρφωσε η πανδημία.
Τουλάχιστον 472.780 μαθητές και φοιτητές έχουν προμηθευτεί ήδη τεχνολογικό εξοπλισμό μέσω του προγράμματος Voucher- Ψηφιακή μέριμνα. Τα τελευταία δυο χρόνια παραδόθηκαν στα σχολεία τέσσερις χιλιάδες λάπτοπ ή τάμπλετ, ενώ έχει δρομολογηθεί η προμήθεια για 90 χιλιάδες νέες συσκευές. Επίσης, έχει αναβαθμιστεί το ίντερνετ σε επτά χιλιάδες σχολεία και επεκτείνεται στο σύνολο της επικράτειας μέσω του προγράμματος Σύζευξις 2, ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή.
«Στο τέλος της περσινής σχολικής χρονιάς επισκέφθηκα ένα δημόσιο λύκειο στην Αργολίδα», ανέφερε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων στη διάρκεια της ομιλίας της και συνέχισε: «Τα σχολεία λειτουργούσαν κανονικά. Μπήκα μέσα στην τάξη, ήταν Τρίτη Λυκείου αν θυμάμαι καλά. Μου λέει ο καθηγητής: ξέρετε είμαστε συνδεδεμένοι. Του λέω τι εννοείται συνδεδεμένοι; Γυρνάω πίσω, κοιτάω τον πίνακα και ήταν συνδεδεμένοι με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και με το CERN . Έκαναν εκείνη τη στιγμή μια τηλεδιάσκεψη, μια πάρα πολύ γόνιμη συζήτηση. Αναρωτιέμαι αν φανταζόταν ποτέ κανείς πριν από δυο χρόνια ότι θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα; Και όμως γίνεται, χάρη στο μεράκι των εκπαιδευτικών και τις εξαιρετικές πρωτοβουλίες που αναπτύσσουν οι εκπαιδευτικοί. Χρέος μας είναι να τους δώσουμε όσα περισσότερα εργαλεία για να μπορέσουν να δώσουν καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας», κατέληξε η υπουργός.
Η ψηφιακή μεταρρύθμιση όμως συνεχίζεται και σταδιακά σε όλες τις βαθμίδες εφαρμόζονται ηλεκτρονικές εγγραφές ενώ σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθιερώθηκαν σημαντικές ψηφιακές καινοτομίες τις φοιτητικές δομές και τους αναπληρωτές καθηγητές με στόχο την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων , τονίσθηκε στην εκδήλωση.
«Προχωρήσαμε σε 16 χιλιάδες 200 μόνιμους διορισμούς στην γενική εκπαίδευση και την ειδική αγωγή» σημείωσε η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μακρή. «Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην αυτονομία των σχολείων, την υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ανταποκρινόμαστε έμπρακτα στην απαίτηση της κοινωνίας για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης», συμπλήρωσε.
Στην διαδικτυακή εκδήλωση συμμετείχε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Γιάννης Αντωνίου ο οποίος τόνισε πως αυτή την περίοδο «τρέχουν» 123 προγράμματα του Ινστιτούτου, από το νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο. Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης ο Γενικός Γραμματέας Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας, Γεώργιος Βούτσινος και ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ, Παύλος Μαρινάκης.