Η Toyota έκανε την παγκόσμια παρουσίαση της νέας «ναυαρχίδας» των SUV της, του Land Cruiser του 2022 – της πρώτης του νέας γενιάς μετά από 14 χρόνια.
Πάντως η αναμονή δείχνει να άξιζε, διότι τα πάντα στο νέο Land Cruiser είναι ολοκαίνουρια: η πλατφόρμα, οι υπερτροφοδοτούμενοι (πλέον) κινητήρες V6 twin-turbo, η αυτόματη μετάδοση 10 σχέσεων, η ανάρτηση, τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, το κατά 200 (!) κιλά χαμηλότερο βάρος, και φυσικά η σχεδίαση.
Η ιαπωνική εταιρεία είχε να παρουσιάσει καινούριο Land Cruiser από το LC200 του 2007, παρά την εμπορικότητα του μεγάλου της SUV σε 170 χώρες του κόσμου – με περισσότερες από 10,4 εκατομμύρια πωλήσεις από το αρχέγονο Toyota BJ του 1951 μέχρι σήμερα.
Μια μικρή παρένθεση: το BJ είχε καταφέρει, το έτος 1951, να γίνει το πρώτο αυτοκίνητο που κατάφερε να φτάσει μέχρι το έκτο checkpoint του επιβλητικού, ηφαιστειογενούς όρους Fuji, στην Ιαπωνία. Η Toyota προσπάθησε, 70 χρόνια μετά, να διατηρήσει στη γενιά του 2022 αναλλοίωτη αυτή την εκτός δρόμου ικανότητα και ανθεκτικότητα που ο προπάτορας είχε ξεδιπλώσει εξ απαλών ονύχων.
Η ριζική ανανέωση του νέου LC300 ξεκίνησε από την καινούρια πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture), γνωστή ως GA-F. Το δάπεδο αυτό, πέραν του ότι είναι ελαφρύτερο και μαζί πολύ πιο άκαμπτο, προσφέρει καλύτερη χωροταξία και αξιοποίηση των εσωτερικών χώρων, χαμηλότερο κέντρο βάρους, και καλύτερη ικανότητα για την κίνηση εκτός δρόμου.
Επιπλέον, αποτελεί καλύτερη βάση για την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών της Toyota, όπως της ενεργής ανάρτησης Electronic Kinetic Dynamic Suspension System (E-KDSS) που κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Land Cruiser, και θα βρει σταδιακά το δρόμο της και σε άλλα μοντέλα του ιαπωνικού εργοστασίου.
Το νέο LC300 θα διατίθεται με δύο διπλού Turbo κινητήρες V6, έναν βενζίνης 3.5 λίτρων και έναν diesel 3.3 λίτρων. Σε συνδυασμό με το καινούριο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, οι κινητήρες αυτοί μειώνουν κατά 10 τοις εκατό την κατανάλωση και τους ρύπους σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό V8 5.7 λίτρων που αντικαθιστούν.
Όμως, ταυτόχρονα, χαρη στην υπερσυμπίεση, αποδίδουν περισσότερη ισχύ: ο V6 βενζίνης είναι κατά 30 ίππους ισχυρότερος, φτάνοντας τους 409 PS, και κατά σχεδόν 20 τοις εκατό πιο «ροπάτος», παράγωντας συνολικά 650 Nm. Με τον κινητήρα αυτό, το βαρύ ιαπωνικό SUV επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο diesel θα αποδίδει 305 hp και ροπή 700 Nm.
Στον τομέα των διαστάσεων, το μήκος, το πλάτος και το μεταξόνιο είναι παρεμφερή με της προηγούμενης γενιάς, ενώ απαράλλαχτες είναι και οι γωνίες προσέγγισης (32 μοίρες) και διαφυγής (26.5 μοίρες). Το ύψος από το έδαφος αγγίζει τα 23 εκατοστά.
Εκτός δρόμου, φυσικά το Land Cruiser ξεκινά από τη βάση της μόνιμης τετρακίνησης με τρεις ρυθμίσεις του μπλοκέ διαφορικού, καθώς και με το σύστημα Multi-Terrain Select. Το τελευταίο «διαβάζει» αυτόματα την ποιότητα του εδάφους και υιοθετεί το πιο ταιριαστό προφίλ οδήγησης – και στη φετινή του αναβάθμιση έχει δύο επιπλέον προφίλ, τα Deep Snow (παχύ χιόνι) και Auto.
Κι ακόμη, το νέο LC300 είναι το πρώτο Toyota που υιοθετεί το Multi-Terrain Monitor, την οθόνη που απεικονίζει σε αληθινό χρόνο το έδαφος κάτω από το αυτοκίνητο, τα περιμετρικά εμπόδια και τις θέσεις των τροχών. Τέλος, το σύστημα Crawl Control διατηρεί αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου κατά την κίνηση εκτός δρόμου.
Πίσω στην άσφαλτο, η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων περιλαμβάνει τη δεύτερη γενιά του Toyota Safety Sense. Το σύστημα πρόληψης και αποτροπής σύγκρουσης Pre-Collision είναι βελτιωμένο στην ανίχνευση πεζών (μέρα-νύχτα) και ποδηλατών (μέρα), καθώς και στον εντοπισμό κίνησης οχημάτων και πεζών σε διασταυρώσεις.
Το ανανεωμένο σύστημα Parking Support Brake αναγνωρίζει εμπόδια εμπρός και πίσω του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια της ήπιας κίνησης μέσα σε πάρκινγκ, και επίσης εντοπίζει οχήματα και πεζούς κατά την όπισθεν. Φυσικά, η «σουίτα» διαθέτει και Adaptive Cruise Control και σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας.
Ο ανασχεδιασμός του νέου Land Cruiser διατηρεί την «τετράγωνη» λογική του κλασσικού off-road οχήματος και της παράδοσης του μοντέλου, αλλά τώρα υιοθετεί και τη φιλοσοφία που η Toyota ονομάζει «λειτουρικό κάλλος». Ξεχωριστά της στοιχεία είναι η γιγάντια γρίλια, και οι νευρώσεις του καπό.
Τέλος, πλήρως ανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό, στο οποίο πρωταγωνιστεί η κεντρική οθόνη αφής 9 ιντσών στην κορυφή της κονσόλας, ή 12,3 ιντσών προαιρετικά. Η οθόνη προβάλλει την εικόνα από τις κάμερες 360 μοιρών και διαθέτει συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
Στοιχεία πολυτέλειας επίσης είναι το head-up display, ο ιονιστής αέρα, το σύστημα αναγνώρισης δακτυλικών αποτυπωμάτων για την εκκίνηση του κινητήρα, ο χώρος ασύρματης φόρτισης του κινητού και η αυτόματη ηλεκτρική πίσω πόρτα.