Στο ερώτημα πώς θα αντιδρούσε το παιδί σας αν έμενε για 21 ημέρες χωρίς κινητό τηλέφωνο και μακριά από τα social media επιχείρησε να απαντήσει το ντοκιμαντέρ του Channel 4 «Swiped: The School That Banned Smartphones», που αποφάσισε να διεξάγει πείραμα με πρωταγωνιστές μαθητές του σχολείου Στάνγουεϊ.
Τα παιδιά, περίπου 12 ετών, κλήθηκαν να παραδώσουν τα smartphones τους για 21 ημέρες, τοποθετώντας τα μέσα σε ένα κουτί. «Μόλις έβαλα τη ζωή μου εκεί μέσα. Έχει χαθεί εντελώς» δήλωσε ο Χάρι, 11 ετών. Ένα κορίτσι είπε: «Αυτή είναι η ζωή μου. Δεν θα έχω τίποτα να κάνω».
Κάποια παιδιά λάμβαναν 2.000 μηνύματα στο WhatsApp την ημέρα, σύμφωνα με τους The Times.
«Οι έφηβοι με προβληματική χρήση smartphone έχουν διπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν άγχος και 50% περισσότερες πιθανότητες να παλέψουν με κατάθλιψη», δήλωσε ο δρ Ράνγκαν Τσάτερτζι στους Έμα και Ματ Γουίλις, οι οποίοι εμπνεύστηκαν το ντοκιμαντέρ.
Το ζευγάρι έχει τρία παιδιά από 8 έως 15 ετών και θέλησαν να ανακαλύψουν τους κινδύνους από τη χρήση των smartphones στα παιδιά. Ο Ματ παραδέχθηκε ότι και ο ίδιος σκρολάρει συνέχεια και πολλές φορές κάθεται μαζί με τα παιδιά του, όλοι κολλημένοι στις οθόνες τους.
«Υπάρχουν στιγμές που σίγουρα νιώθω ότι έχω χάσει τα παιδιά μου», παραδέχθηκε η Έμα. Οι παρουσιαστές του ντοκιμαντέρ έμειναν εμβρόντητοι όταν μια μητέρα περιέγραψε πώς ο 11χρονος γιος της κρεμάστηκε αφού είδε ένα βίντεο στο YouTube και άρχισε να έχει αυτοκτονικές τάσεις.
Η Ρέιτσελ Μπρέινιφ, αναπληρώτρια διευθύντρια στο σχολείο Στάνγουεϊ, δήλωσε: «Όλοι στο Στάνγουεϊ είναι εξαιρετικά περήφανοι για όλους τους μαθητές, το προσωπικό και τις οικογένειες που συμμετείχαν στα γυρίσματα του ντιοκιμαντέρ».
«Η σκληρή δουλειά, η επιμονή και η αφοσίωσή τους στο πείραμα λάμπει και ο αντίκτυπος που είχε στη ζωή τους είναι ξεκάθαρος», πρόσθεσε.
Το ντοκιμαντέρ στο Instagram
Βίντεο από το ντοκιμαντέρ, όπου καταγράφηκε το αποκαλυπτικό πείραμα, δημοσίευσε στο Instagram ο εκπαιδευτικός Μάριος Μάζαρης, ο οποίος -βάζοντας ελληνικούς υπότιτλους- μοιράστηκε στιγμιότυπα με τις σκέψεις παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Το δεύτερο μέρος του ντοκιμαντέρ δείχνει ότι τα παιδιά που συμμετείχαν στο πείραμα, σύμφωνα με τους The Times, κοιμόντουσαν καλύτερα και μπορούσαν να συγκεντρωθούν περισσότερο στο σχολείο, χωρίς να ανησυχούν ότι έχασαν κάποιο μήνυμα.
«Είμαι πιο δραστήρια από ό,τι συνήθως, παίζω πολλά επιτραπέζια, βγαίνω έξω, περνάω ωραία», ακούγεται να λέει μια μαθήτρια.
«Όταν γυρίζω σπίτι, περνάω περισσότερο χρόνο με τους γονείς μου και μου φαίνεται περίεργο ακόμα και το να κοιτάξω το κινητό πλέον», αναφέρει ένας μαθητής.