«Εμείς δεν έχουμε κάνει εμβόλια, γέροντα», ενημερώνουν περήφανα οι αρνητές επισκέπτες της σκήτης στις Καρυές τον εξαιρετικά ηλικιωμένο γέροντα Γαβριήλ, που με τη σειρά του τούς μοιράζει μπροσούρες αντιεμβολιαστικού περιεχομένου. Το εμβόλιο, διευκρινίζει ο μοναχός, είναι το πρώτο βήμα προς το «σφράγισμα», ενώ «διάσημοι γιατροί λένε πως όσοι το κάνουν θα πεθάνουν μέσα σε τρία με πέντε χρόνια». Αλλος ένας κίνδυνος; Οι τράπεζες αίματος, που θα «γεμίσουν μολυσμένο αίμα» από τα «έμβρυα από εκτρώσεις» που περιέχεται, υποτίθεται, στα «δαιμονικά» σκευάσματα.

Τα βίντεο του γέροντα, που μιλά κλινήρης στο μεγαλύτερο μέρος τους, συγκεντρώνουν δεκάδες χιλιάδες προβολές και εκατοντάδες σχόλια που ζητούν τη χάρη του. Και οι συνειρμοί με τις πρώτες ημέρες της έλευσης της… ευλογίας του κορωνοϊού στην Ελλάδα, από τους Αγίους Τόπους εκείνη τη φορά, είναι αναπόφευκτοι.

Σε άλλο βίντεο, ο γέρων Παρθένιος Αγιοπαυλίτης δίνει τον χρησμό του πλάι σε ένα υπερ-μέγεθες smartphone.Δεν αρνείται την ύπαρξη του κορωνοϊού – «πολλές φορές έχουν έρθει δύστυχα χρόνια στον κόσμο και πολλοί άνθρωποι πέθαιναν», καθησυχάζει -, όμως προειδοποιεί κι εκείνος ότι τα εμβόλια και τα υγειονομικά πιστοποιητικά αποτελούν την πραγμάτωση των προφητειών της Αποκάλυψης: «Οταν μας σφραγίσουνε, θα είμαστε πλέον δούλοι όχι του αληθινού Θεού, αλλά του διαβόλου. Και τα ονόματά μας θα σβήσουν. Δεν θα είμαστε πια βαφτισμένοι στο όνομα του Θεού, αλλά θα είμαστε αριθμοί», εξηγεί, πριν παρασυρθεί σε ένα παραλήρημα που στριμώχνει σε λίγες λέξεις τους Εβραίους, τη νέα τάξη πραγμάτων και την παγκοσμιοποίηση.

Πριν αποχαιρετήσει τους πιστούς που είναι συγκεντρωμένοι γύρω του, προχωρά και στην αναγκαία συνταγογράφηση του «φαρμάκου» για τον κορωνοϊό: μιας ειδικής ευχής που συνέταξε ο επίσκοπος Ιωήλ.

Ολα αυτά τη στιγμή που από τους συνολικά 1.800 διαμένοντες στο Αγιον Ορος οι περίπου 1.000 έχουν ήδη νοσήσει τουλάχιστον μια φορά, όπως αναφέρουν στα «ΝΕΑ» αρμόδιες πήγες από τις Καρυές. Μεταξύ αυτών, δε, μόλις οι 500 είναι εμβολιασμένοι (κυρίως με πρώτες και δεύτερες δόσεις), ενώ αυτήν την εβδομάδα στο Κέντρο Υγείας χορηγήθηκαν και 150 τρίτες δόσεις. Ανάμεσα στους «μόνιμους κατοίκους» προσμετρώνται, όμως, και 400 Ρώσοι, Σέρβοι, Βούλγαροι και Ρουμάνοι, με τους τελευταίους, όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, να έχουν τη φήμη των «σκληροπυρηνικών» και να αρνούνται πεισματικά τον εμβολιασμό τους: «Μάλιστα, όταν είχαν ανάμεσά τους νοσούντες κάλεσαν γιατρούς από το Βελιγράδι. Δεν δέχονταν Ελληνες. Αιπή τη στιγμή, πάντως, ένα μοναστήρι είναι σε καραντίνα ενώ δύο – τρία δεν δέχονται επισκέπτες για προληπτικούς λόγους».

Ενδεχομένως διασημότερος όλων των ρασοφόρων αρνητών του Αθω, ο γέρων Ευθύμιος στην Καλύβη Αναστάσεως – Καψάλα, θεωρούμενος από πολλούς ως «διάδοχος του Παϊσίου», αποθαρρύνει από τον εμβολιασμό τους πιστούς – για τους οποίους τα λόγια του έχουν βαρύτητα νόμου – μέσω επιστολών και εγκυκλίων, όπου κάνει λόγο για «βαριές και απρόβλεπτες παρενέργειες». «Ανώτερα εμβόλια» και «φάρμακα αθανασίας», εξάλλου, βρίσκονται ήδη στη φαρέτρα των πιστών, επισημαίνει ο γέρων. Πρόκειται για τα άγια μυστήρια.

Κάποιος πιο βλάσφημος, ωστόσο, θα παρατηρούσε ότι το πραγματικό θαύμα είναι ο τρόπος με τον οποίο τα viral κηρύγματα των ιερομονάχων καταφέρνουν να ακροβατούν μεταξύ του μεσαιωνικού μυστικισμού και της απολύτως σύγχρονης τεχνολογίας. Προφητείες για το… 5G εκφέρονται μπροστά σε κάμερες έξυπνων κινητών και το βυζαντινό «C» αντικαθίσταται στους τίτλους των αντιεμβολιαστικών βίντεο από εμβόλιμους λατινικούς χαρακτήρες (π.χ. εμbόλιο), που επιτυγχάνουν να ξορκίσουν τους επάρατους… αλγόριθμους και να τα διατηρήσουν αναρτημένα ακόμη και έναν χρόνο μετά την αρχική δημοσίευσή τους.

Λιγότερο θαυμαστό είναι το τίμημα που έχει ήδη καταβάλει η Αθωνική Πολιτεία, όπου ο ηγούμενος της Μονής Εσφιγμένου, αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος, εκτιμά ότι ήδη πάνω από 40 άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους από την Covid-19 – οι δύο τελευταίοι μόλις χθες. «Εχουν φύγει πολύτιμοι άνθρωποι, που είχαν πολλά ακόμη να προσφέρουν», λέει στα «ΝΕΑ». Ταυτόχρονα, «νοσούν αρκετοί πατέρες», ενώ «άλλοι είναι διασωληνωμένοι. Πονάει η καρδιά μας».

Ερωτώμενος για τις περιπτώσεις ιερωμένων που διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις για την πανδημία και για την πρόσφατη παρέμβαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, παραδέχεται ότι το πρόβλημα επιμένει τόσο εντός όσο και εκτός του Περιβολιού της Παναγιάς. Το κλίμα που επικρατεί στην Αθωνική Πολιτεία, δε, φαντάζει εμφυλιοπολεμικό. με τους «επαναστατημένους» ιερομόναχους να αποκαλούν «εγκάθετους» εκείνους που συντάσσονται με την εγκύκλιο της Ιερός Συνόδου και να μένουν πιστοί στη βιτριολική ρητορική τους για τα εμβόλια.

«Και δεν πρόκειται να σταματήσουν», υποστηρίζει ο ηγούμενος. «Ακόμη και η πανδημία να περάσει, θα βρουν κάτι άλλο. Είναι οι ίδιοι που κατηγορούσαν το Οικουμενικό Πατριαρχείο για τη Σύνοδο της Κρήτης. Εχουν την ιδεολογία ότι η Εκκλησία είναι διαρκώς διωκόμενη και προωθούν έναν εθνοφυλετισμό που θεωρεί ότι πρέπει να παράγουμε διαρκώς Κολοκοτρωνηδες και Παπαφλέσσηδες. Πρόκειται για μια στάση που “πουλάει”, γι’ αυτό και δημιουργούν εχθρούς και τρομάζουν τον κόσμο…».

Σχολιάζοντας το φαινόμενο των διάφορων «προφητειών», παρατηρεί: «Εχουν ταλαιπωρήσει πολύ και τον Αγιο Παϊσιο όλοι αυτοί οι άνθρωποι, βάζοντας ψεύτικα λόγια στο στόμα του. Εγώ τον Αγιο τον είχα γνωρίσει. Παρηγορούσε, έδινε ελπίδα, αυτό είναι το γνώρισμα των αγίων. Αυτοί που προσπαθούν να προκαλέσουν τον πανικό δεν είναι άγιοι».

Εξηγεί ότι οι κανόνες του μοναχισμού – πάντα εντός συγκεκριμένων ορίων – προβλέπουν την υπακοή στα λόγια των γερόντων. «Δυστυχώς, βγαίνουν πολλοί και προσπαθούν να εφαρμόσουν τον τρόπο λειτουργίας του μοναχισμού και στον υπόλοιπο κόσμο. Το φαινόμενο του γεροντισμού, όμως, πλήττει τα θεμέλια της Εκκλησίας. Ακόμη και εντός των μονών, δεν αρμόζει σε έναν γέροντα να απαιτεί από τα καλογέρια του να μην εμβολιαστούν», καταλήγει.

Παρακολουθώντας κανείς τα βίντεο των γερόντων και λαμβάνοντας υπόψη την προχωρημένη ηλικία τους, την εμφανή, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, έλλειψη μόρφωσής τους, αλλά και τη – γνώριμη σε όσους έχουν συναναστραφεί ανθρώπους που βρίσκονται στη δύση της ζωής τους – συχνή και αυτούσια επανάληψη των ίδιων ιστοριών, δεν αποκλείεται να σπεύσει να τους δικαιολογήσει. Δεν είναι βέβαιο, όμως, ότι θα μπορέσει να εντοπίσει αντίστοιχα ελαφρυντικά και για εκείνους που εργαλειοποιούν τις ατυχείς κατηχήσεις τους για να εξυπηρετήσουν τους δικούς τους σκοπούς.

Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός παραμένει: όπως όλα δείχνουν, το μόνο θήλυ που κυκλοφορεί ελεύθερα στο Αγιον Ορος, πέραν της Παναγίας, είναι η Covid-19.

από Τα Νέα