Σε εξαιρετικά αποτελεσματικό όπλο, στη μάχη για την επίσπευση στην έκδοση των εκκρεμών συντάξεων, εξελίσσεται ο «πύργος ελέγχου» που λειτουργεί από τον Οκτώβριο στο στρατηγείο του ΕΦΚΑ, στο πράσινο κτίριο της Λ. Κηφισίας, καθώς χωρίς ακόμη να έχουν λειτουργήσει τα άλλα μέτρα που έχει λάβει η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, μόνο με αποτελεσματικότερο management, συνεχή έλεγχο και στοχοθεσία, η αύξηση στην έκδοση των νέων συντάξεων κινείται από 9% και αγγίζει ακόμη και το 330%.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, τον Νοέμβριο, υπήρξε ρεκόρ στην έκδοση νέων συντάξεων, καθώς ολοκληρώθηκαν συνολικά 25.208 συνταξιοδοτικά αιτήματα. Eτσι, στο 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, μιας δύσκολης χρονιάς, αφού οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ λειτουργούσαν αρκετούς μήνες με τηλεργασία, λόγω των έκτακτων μέτρων που είχαν ληφθεί στην προσπάθεια περιορισμού των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού, ολοκληρώθηκαν συνολικά 201.375 φάκελοι, έναντι 161.771 φακέλων στο σύνολο του 2020 και 123.324 συνταξιοδοτικών αιτημάτων στο τέλος του 2019, πριν δηλαδή από την εμφάνιση του κορωνοϊού. Τα αποτελέσματα της λειτουργίας του ψηφιακού «πύργου ελέγχου», μέσω του οποίου η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, η διοίκηση του ΕΦΚΑ, σε συνεργασία με τον project manager Μιχάλη Κεφαλογιάννη, την PWC που έχει αναλάβει την υλοποίηση και τους εργαζομένους που απαρτίζουν την ομάδα έργου, παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο το σύνολο των εκκρεμών συντάξεων, αλλά και εκείνων που εκδίδονται κάθε μέρα, είναι εντυπωσιακά. Η αύξηση της αποδοτικότητας μέσω της χρήσης μεθόδων σύγχρονου management φθάνει και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνά και το 100%.
Η «Καθημερινή» παρουσιάζει τα πρώτα στοιχεία από τις 12 Περιφερειακές Υπηρεσίες Συντονισμού και Υποστήριξης (ΠΥΣΥ) πoυ λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα, καθώς και το «πράσινο κτίριο» που συμπεριλαμβάνεται στο ΠΥΣΥ Αττικής, μέσω των οποίων συντονίζεται το έργο και υποστηρίζεται η λειτουργία των τοπικών διευθύνσεων του ΕΦΚΑ.
Να σημειωθεί ότι με βάση το νέο οργανόγραμμα, σήμερα, η απονομή των συντάξεων γίνεται σε 68 τοπικές διευθύνσεις, 6 διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Συντάξεων, 2 διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Διεθνών Συνεργασιών καθώς και 4 διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Συντάξεων Δημοσίου Τομέα. Στο παρελθόν, η απονομή γινόταν σε 48 περιφερειακά και τοπικά υποκαταστήματα μισθωτών (τέως ΙΚΑ), 18 περιφερειακές διευθύνσεις μη μισθωτών (τέως ΟΑΕΕ), 9 διευθύνσεις αγροτών (τ. ΟΓΑ), 3 διευθύνσεις αυτοτελώς απασχολούμενων (τ. ΕΤΑΑ), 4 διευθύνσεις τ. ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και 1 διεύθυνση τ. ΝΑΤ. Η μεγαλύτερη και εντυπωσιακότερη αύξηση παρατηρείται στο ΠΥΣΥ Κρήτης, καθώς από την έναρξη της λειτουργίας του «πύργου ελέγχου» έως το τέλος Νοεμβρίου υπήρξε αύξηση στις αποφάσεις που εκδίδονται μηνιαίως κατά 330%. Ετσι, ενώ τον Σεπτέμβριο, πριν δηλαδή από την ενεργοποίηση του «ηλεκτρονικού» ελέγχου, από το ΠΥΣΥ Κρήτης εκδόθηκαν 416 νέες συντάξεις, τον Νοέμβριο ο ρυθμός αυξήθηκε αλματωδώς, με αποτέλεσμα να εκδοθούν 1.398 νέες συντάξεις. Στο ΠΥΣΥ Αττικής (χωρίς το «πράσινο κτίριο») oι απονομές νέων συντάξεων αυξήθηκαν κατά 25%, ενώ αντίστοιχη εικόνα, στο +21%, παρουσιάζει και το «στρατηγείο» στη Λ. Κηφισίας, όπου μόνο τον Νοέμβριο ολοκληρώθηκαν 3.389 συνταξιοδοτικοί φάκελοι.
Στο ΠΥΣΥ Κεντρικής Μακεδονίας η μηνιαία αύξηση ήταν της τάξης του 55%, αφού στο τέλος Νοεμβρίου είχαν εκδοθεί 3.459 νέες συντάξεις έναντι 2.225 στο τέλος Σεπτεμβρίου. Στο ΠΥΣΥ
Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, η αύξηση ήταν στο 74%, καθώς από 888 οι νέες αιτήσεις τον Σεπτέμβριο εκτινάχθηκαν σε 1.542 τον Νοέμβριο. Στο 100% ήταν η αύξηση στο ΠΥΣΥ Μακεδονίας, ενώ κατά 55% αυξήθηκε η αποτελεσματικότητα τον Νοέμβριο (885 νέες συντάξεις) στο ΠΥΣΥ Πελοποννήσου. Από κοντά ήταν και το ΠΥΣΥ Θεσσαλίας με +48% και ακολουθούν τα ΠΥΣΥ Βορείου Αιγαίου και Δυτικής Ελλάδος με 30% αύξηση έκαστο, το ΠΥΣΥ Στερεάς Ελλάδας με +19%, το ΠΥΣΥ Ηπείρου με +10% και, τέλος, το ΠΥΣΥ Νοτίου Αιγαίου με +9%. Αν και τα στοιχεία από μόνα τους είναι σημαντικά, αποκτούν ιδιαίτερη αξία με δεδομένο ότι η αύξηση της αποτελεσματικότητας των αρμόδιων διευθύνσεων και της αποδοτικότητας των υπαλλήλων επήλθε μόνο μέσω του νέου ψηφιακού συστήματος, που επιτρέπει στη διοίκηση του ΕΦΚΑ, στο «αρχηγείο» της Λ. Κηφισίας, στη Γενική Διεύθυνση
Συντάξεων και στους διευθυντές των δομών απονομής να έχουν άμεση πληροφόρηση, 24 ώρες το 24ωρο και σε πραγματικό χρόνο, για όλα τα δεδομένα που αφορούν το πλήθος των εκκρεμών συντάξεων συνολικά και ανά τ. Ταμείο καθώς και ανά κατηγορία αιτήσεων (γήρατος, αναπηρίας κ.λπ.), το πλήθος των συντάξεων που εκδόθηκαν ανά τ. Ταμείο ακόμη και ανά ημέρα, αλλά και ανά εισηγητή. Παράλληλα, το σύστημα επιτρέπει τη συγκριτική ανάλυση των δεδομένων μέσα από γραφήματα και αναλυτικά στατιστικά στοιχεία, που δίνει τη δυνατότητα στην ομάδα κρούσης να παρεμβαίνει άμεσα, προκειμένου να επιλύει προβλήματα, να διορθώνει καταστάσεις, να ελέγχει την απόδοση των υπαλλήλων και –όταν ψηφιστεί και η σχετική νομοθετική διάταξη– να προχωράει στη δίκαιη κινητροδότηση εκείνων που επιτυγχάνουν και με το παραπάνω τους στόχους.