Αεροσκάφος της Lufthansa, που εκτελούσε την πτήση από Φρανκφούρτη προς Σεβίλλη της Ισπανίας με 199 επιβάτες και 6 μέλη πληρώματος, προσγειώθηκε με ασφάλεια στη Μαδρίτη γιατί ο συγκυβερνήτης έφυγε από το πιλοτήριο και ο κυβερνήτης υπέστη αιφνίδια και σοβαρή ανικανότητα και το αεροσκάφος συνέχισε να πετάει για περίπου 10 λεπτά στη φάση πλεύσης με ενεργοποιημένο τον αυτόματο πιλότο, αλλά χωρίς πρόσθετη επίβλεψη από οποιονδήποτε από τους δύο πιλότους.
Αυτό ήταν το πόρισμα της ισπανικής Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Συμβάντων Πολιτικής Αεροπορίας (CIAIAC) που ανέφερε ότι ο κυβερνήτης είχε εγκαταλείψει το πιλοτήριο, ενώ στη συνέχεια ο συγκυβερνήτης ένιωσε αδυναμία. Όταν ο κυβερνήτης επέστρεψε στο πιλοτήριο αποφάσισε να εκτρέψει το αεροσκάφος προς τη Μαδρίτη.
Στις 15 Μαΐου 2025 η CIAIAC δημοσίευσε την τελική της έκθεση:
- Η έρευνα διαπίστωσε ότι η αιτία της ανικανότητας του συγκυβερνήτη ήταν η εκδήλωση ενός συμπτώματος μιας κατάστασης που δεν είχε προηγουμένως εντοπιστεί ούτε από τον ίδιο τον πιλότο ούτε κατά τη διάρκεια της αεροναυτικής ιατρικής εξέτασης.
- Ο συγκυβερνήτης είχε έγκυρο ιατρικό πιστοποιητικό κατηγορίας 1 χωρίς περιορισμούς.
- Κατά τη διάρκεια της πτήσης, ο κυβερνήτης εγκατέλειψε το πιλοτήριο για φυσιολογικούς λόγους (σύμφωνα με πληροφορίες για επίσκεψη στην τουαλέτα).
- Λίγο νωρίτερα, οι δύο πιλότοι είχαν συνομιλία σχετικά με τις καιρικές συνθήκες και τη λειτουργία του αεροσκάφους, χωρίς ο κυβερνήτης να παρατηρήσει κάτι ασυνήθιστο στη συμπεριφορά του συγκυβερνήτη.
- Ο συγκυβερνήτης παρουσίασε ξαφνική και σοβαρή ανικανότητα ενώ βρισκόταν μόνος του στο πιλοτήριο και δεν μπόρεσε να ειδοποιήσει το υπόλοιπο πλήρωμα για την κατάστασή του.
- Κατά τη διάρκεια της ανικανότητάς του, ο συγκυβερνήτης χειριζόταν ακούσια διακόπτες και ενεργούσε στα χειριστήρια πτήσης.
- Ο αυτόματος πιλότος και το σύστημα αυτόματης ώθησης παρέμειναν ενεργοποιημένα και η πορεία πτήσης διατηρήθηκε.