Στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας βρέθηκε το πρωί ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης. Αιτία της επίσκεψης; Η αναστάτωση που προκάλεσε στους ασφαλισμένους η απουσία και των τριών φαρμακοποιών που είχαν δηλώσει ασθένεια, με αποτέλεσμα το φαρμακείο να μένει κλειστό και οι ασφαλισμένοι να περιμένουν από το πρωί στην ουρά.

Ο κ. Γεωργιάδης πήγε στο γραφείο του όταν χτύπησε το τηλέφωνό του. Μια κυρία τον ενημέρωσε ότι μαζί με άλλους ασθενείς με συνταγές βρίσκονταν έξω από το φαρμακείο, το οποίο παρέμενε κλειστό. Αμέσως, ο υπουργός Υγείας επικοινώνησε με τον ΕΟΠΥΥ, ζητώντας να μάθει τι έχει συμβεί. Όπως του είπαν, το φαρμακείο δεν θα άνοιγε, καθώς οι τρεις φαρμακοποιοί ασθένησαν και δεν ενημέρωσαν κανέναν.

Τότε, ο κ. Γεωργιάδης αποφάσισε να πάρει δραστικά μέτρα και έδωσε εντολή να βρεθεί στον χώρο κλειδαράς, αφού τα κλειδιά τα έχουν οι υπάλληλοι που είναι ασθενείς για να ανοίξει την πόρτα. Ο ίδιος μετέβη στον χώρο, έχοντας μαζί του και καφέδες, συνάντησε τους ασθενείς και άρχισε να μαζεύει τις συνταγές, τις οποίες έδωσε στους υπαλλήλους. Λίγο αργότερα, ξεκίνησε και η διανομή των φαρμάκων.

«Δεσμεύομαι ότι αυτό το αίσχος δεν θα ξαναγίνει και θα βρούμε άμεσα λύση» έγραψε ο κ. Γεωργιάδης στο Χ.

Οι δηλώσεις του Άδωνι Γεωργιάδη 

Ο υπουργός περιέγραψε στην ΕΡΤ τις ενέργειές του και εξήγησε τις συνθήκες που οδήγησαν στο περιστατικό:

«Καταρχάς, θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη. Ειλικρινά, συγγνώμη από τον κόσμο που περίμενε σήμερα στην ουρά στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Αυτό που συνέβη ήταν απαράδεκτο. Τρεις υπάλληλοι ταυτόχρονα αποφάσισαν να απουσιάσουν χωρίς να ενημερώσουν τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ. Ως αποτέλεσμα, το πρωί, ο κόσμος που πήγε στις 8:00 για να πάρει τα φάρμακά του αναγκάστηκε να περιμένει σε ουρά. Ειδικά οι ασθενείς που χρειάζονται φάρμακα υψηλού κόστους βρέθηκαν σε μεγάλη ταλαιπωρία, καθώς αυτά τα φάρμακα δεν ήταν διαθέσιμα στα φαρμακεία. Μια ασθενής, που με γνώριζε προσωπικά, με κάλεσε τηλεφωνικά και μου είπε: “Κύριε υπουργέ, αυτό που συμβαίνει είναι απαράδεκτο. Περιμένω εδώ για ώρα”. Αμέσως έδωσα τις σχετικές εντολές και επικοινώνησα με τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ. Στο σημείο κατέβηκαν ο αντιπρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, κ. Ζαμάνης, η γενική διευθύντρια κ. Λίτσα και άλλοι συνεργάτες. Ωστόσο, προέκυψε και άλλο ζήτημα: η πόρτα του φαρμακείου ήταν κλειδωμένη και τα κλειδιά τα είχαν οι υπάλληλοι που έλειπαν. Αναγκαστήκαμε να φέρουμε κλειδαρά για να ανοίξει την πόρτα. Μετά την παρέμβασή μας, συγκεντρώσαμε τις συνταγές των ασθενών και ξεκινήσαμε τη διαδικασία εξυπηρέτησης. Όσο περιμέναμε, προσφέραμε καφέδες στους πολίτες που περίμεναν, αν και αυτό φυσικά δεν αναιρεί την ταλαιπωρία που υπέστησαν».

Επίσης ο κ. Γεωργιάδης για το ποια είναι τα επόμενα βήματα για να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον τόνισε «Όπως ανέφερα και χθες σε ομιλία μου στην εκδήλωση του ΣΦΕΕ, είναι απαραίτητο να βρούμε τρόπους ώστε να μειώσουμε την ταλαιπωρία των πολιτών στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Σε συνεργασία με τη διοίκηση του οργανισμού, έχουμε εκπονήσει ένα άμεσο σχέδιο δράσης, το οποίο θα ανακοινώσουμε, αν όχι σήμερα, το αργότερο αύριο».

Ωστόσο, για τις ευθύνες για το περιστατικό και εαν υπάρχουν συνέπειες για τους τρεις υπαλλήλους που απουσίασαν ανέφερε «Το περιστατικό θα διερευνηθεί πλήρως. Δεν είναι κάτι σύνηθες να απουσιάζουν ταυτόχρονα τρεις υπάλληλοι χωρίς ενημέρωση. Θα εξεταστούν οι ευθύνες και, εφόσον χρειαστεί, θα επιβληθούν οι ανάλογες κυρώσεις».

Τέλος ο κ. Γεωργιάδης σε ερώτηση αν έστω και έτσι, οι άνθρωποι εξυπηρετήθηκαν υπογράμμισε «Αυτό που συνέβη ήταν ντροπιαστικό και απαράδεκτο. Πήγα προσωπικά στο σημείο για να δείξω ότι αντιλαμβάνομαι το μέγεθος του προβλήματος. Ωστόσο, η λύση δεν είναι μόνο στις άμεσες παρεμβάσεις, αλλά στη δημιουργία ενός αποτελεσματικού συστήματος».