Ως «πρώτο πρόβλημα στην πόλη» χαρακτήρισε το κυκλοφοριακό ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, στη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη και ανέφερε τις δράσεις της δημοτικής αρχής για την αντιμετώπισή του.

Όπως είπε ο κ. Ζέρβας με την επιστροφή στην κανονικότητα και με την επανέναρξη της αγοράς, η πόλη άρχισε και πάλι να «ασφυκτιά» από τα αυτοκίνητα. Μάλιστα υποστήριξε πως «η Θεσσαλονίκη έχασε μια ολόκληρη δεκαετία που θα μπορούσε και θα έπρεπε να έχει τελειωμένες και λειτουργικές νέες υποδομές. Μια δεκαετία που λόγω οικονομικής κρίσης, η αυτοκίνηση ήταν περιορισμένη και η κατάσταση ανεκτή, χάθηκε. Τώρα με την ανάκαμψη, με την έξοδο από την πανδημία, το 2021 μας βρίσκει όπως μας άφησε το 2010».

Συμπλήρωσε πως η εικόνα που παρουσιάζει ο ΟΑΣΘ είναι καλύτερη σε σχέση με δύο χρόνια πριν και τα αστικά είναι περισσότερα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Επανέλαβε στο Σώμα πως το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων έχει διπλασιαστεί επί της θητείας του, ενώ στάθηκε στους ελέγχους που διενεργεί η δημοτική αστυνομία με στόχο τη βελτίωση της κυκλοφορίας αλλά και στη δημιουργία χώρων στάθμευσης σε ολόκληρη την πόλη.

Παράλληλα, ο κ.Ζέρβας, στη διάρκεια της τοποθέτησής του, έκανε αναφορά στην έναρξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων από τις 18 Ιουνίου και σημείωσε ότι για το θέμα υπήρξαν συντονισμένες ενέργειες με τον δήμο Σκιάθου, ενώ άμεση ήταν η ανταπόκριση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Τέλος, ενημέρωσε τους δημοτικούς συμβούλους και για τη διεκδίκηση από τη Θεσσαλονίκη μιας θέσης στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της UNESCO: «Η πόλη μας είναι πράγματι ένα σταυροδρόμι γεύσεων με μια μοναδική κουζίνα, που έχει διαμορφωθεί από ποικίλες επιρροές και πολιτισμούς ανά τους αιώνες. Η μίξη πολιτισμών, ανθρώπων, υλικών αλλά και η αγάπη των Θεσσαλονικέων και των Μακεδόνων για το φαγητό μπορεί και πρέπει να μετατραπεί σε ένα ιδιαίτερο και πιστοποιημένο πλεονέκτημα της πόλης μας», είπε ο δήμαρχος.

Κριτική για τους ποδηλατοδρόμους

Με αφορμή την τοποθέτηση του δημάρχου, οι επικεφαλής της αντιπολίτευσης άσκησαν κριτική ειδικότερα για το θέμα των ποδηλατοδρόμων. Ο Βασίλης Γάκης από την παράταξη «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα» αναρωτήθηκε για ποιο λόγο ο δήμαρχος δεν πήγε με τον Αμερικανό πρέσβη, Τζέφρι Πάιατ, να κάνουν ποδηλατοβόλτα στον ποδηλατόδρομο της Καραμανλή και επέλεξε τη Νέα Παραλία, που ήταν έργο σχεδιασμένο και ολοκληρωμένο από προηγούμενες διοικήσεις. «Μήπως γιατί το έργο που κάνατε δεν υπάρχει; Μήπως γιατί δεν θέλετε να δείξετε τον λάθος σχεδιασμό;», αναρωτήθηκε ο κ. Γάκης.

Ο Γιώργος Ορφανός από την παράταξη «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον» μίλησε κι αυτός για λάθη στους ποδηλατοδρόμους της Κων.Καραμανλή και της Παπάφη καθώς «δεν μπορείς να φτάνεις πουθενά μέσω αυτών των ποδηλατοδρόμων. Αντιθέτως, δημιουργούνται παρενέργειες στην κυκλοφορία, στην οικονομία και στη στάθμευση».

Και ο Σπύρος Βούγιας, επικεφαλής του συνδυασμού «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη», είπε για το ίδιο θέμα πως «όχι μόνο δεν έχει διπλασιαστεί το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων, όπως δήλωσε ο δήμαρχος, αλλά παλεύουμε στα λόγια, την ώρα που πρέπει να εξελιχθεί σε έργο».