Οι μεταρρυθμίσεις που έχουμε δρομολογήσει έχουν σταθερό προσανατολισμό τους την ποιότητα σε κάθε έκφανση του δημόσιου βίου, πόσο μάλλον στην εκπαίδευση, ανάφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, εκφράζοντας αρχικά τα συγχαρητήριά του σε όλες και όλους τους υποψήφιους που δοκίμασαν τις δυνάμεις τους στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις σε μία κατ’ ομολογία δύσκολη και ιδιαίτερη χρονιά.

“Καλή φοιτητική ζωή στα παιδιά που πέτυχαν το στόχο τους και σε όσους υποψηφίους δεν τα κατάφεραν φέτος να τους υπενθυμίσουμε ότι ανοίγεται μπροστά τους ένας διαφορετικός δρόμος με πολλές ευκαιρίες. Ανοίγεται μπροστά τους μια ζωή γεμάτη ευκαιρίες”, είπε αναφερόμενος σε όσους δεν τα κατάφεραν.

Αναλυτικά υπογράμμισε ότι “οι μεταρρυθμίσεις που έχουμε δρομολογήσει έχουν σταθερό προσανατολισμό τους την ποιότητα σε κάθε έκφανση του δημόσιου βίου, πόσο μάλλον στην εκπαίδευση. Αναβαθμίζουμε τα ελληνικά Πανεπιστήμια, δίνοντας μεγαλύτερη αξία και αντίκρισμα στον κόπο των νέων και τις θυσίες των γονιών τους. Αναβαθμίζουμε τα δημόσια Ι.Ε.Κ., προσφέροντας στους νέους που επιθυμούν να βγουν γρήγορα στην παραγωγική διαδικασία ποιοτική και αναγνωρισμένη εκπαίδευση, ώστε να γίνουν άμεσα αυτοδύναμοι και ικανότατοι επαγγελματίες. Δίνουμε αξία και αντίκρισμα στα όνειρα των νέων ανθρώπων, στο μόχθο τους, στις θυσίες των οικογένειών τους. Με ειλικρίνεια και τιμιότητα.

Δίνουμε στα ελληνικά Πανεπιστήμια ένα εργαλείο να προχωρήσουν περαιτέρω στην πορεία αναβάθμισης των σπουδών και της έρευνας. Αναβαθμίζουμε τα δημόσια Ι.Ε.Κ. προσφέροντας στο νέο που θέλει να περάσει γρήγορα στην παραγωγική διαδικασία μια πολλά υποσχόμενη επιλογή. Για αυτό άλλωστε για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης έχουν εξασφαλιστεί σχεδόν 400 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, Ανθεκτικότητας, ΕΣΠΑ και λοιπούς πόρους».

Όπως υπογράμμισε λίγο πριν ολοκληρώσει την εισαγωγική του τοποθέτηση ο κυβερνητικός εκπρόσωπος: «Στον αντίποδα αυτής της πολιτικής βρίσκονται κάποια από τα μεγαλύτερα αδιέξοδα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης:

Το γεγονός ότι δεκάδες χιλιάδες παιδιά κατέληγαν σε σχολές που δεν επιθυμούσαν στην πραγματικότητα να σπουδάσουν, που τις είχαν δηλώσει στο μηχανογραφικό σχεδόν μηχανικά. Σε σχολές που με άφρονες νομοθετικές παρεμβάσεις, αλλοιώθηκε ο χαρακτήρας τους και μετατράπηκαν, σε μια νύχτα, και χωρίς καμία προετοιμασία, σε Α.Ε.Ι.. Σε σχολές με ανεπαρκείς υποδομές, υλικές και ανθρώπινες.

Το αποτέλεσμα αυτών των πολιτικών ήταν η φοιτητική εγκατάλειψη. Υψηλό ποσοστό των νέων δεν ολοκλήρωνε τις σπουδές του, επειδή αυτές δεν τους ενδιέφεραν και δεν ανταποκρίνονταν στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Μια κατάσταση αιμορραγίας -χρόνου, ενέργειας και χρήματος- τόσο για τους νέους και τις νέες όσο και για τις οικογένειές τους. Μια κατάσταση που δεν προάγει την προκοπή των ανθρώπων και την κοινωνική ευημερία.

Η μεταρρύθμιση για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποστηρίζει αποτελεσματικά την πρώτιστη ανάγκη των νέων: Τη δημόσια δωρεάν ποιοτική εκπαίδευση, που θα δημιουργήσει συνθήκες ευημερίας τόσο για τους ίδιους όσο και για την πατρίδα».