Δημοσίευμα της εφημερίδα Sozcu αναφέρεται στην κατασκευή γέφυρας που θα ενώνει τα «αμφισβητούμενα» όπως τα χαρακτηρίζει νησιά Κάλυμνο και Λέρο.

«Η Ελλάδα θα κατασκευάσει γέφυρα μεταξύ αμφισβητούμενων νησιών στο Αιγαίο», είναι ο τίτλος του ρεπορτάζ.

Το εν λόγω άρθρο αναφέρει ότι πρόκειται για παλιό σχέδιο που αφορά την οδική σύνδεση της Καλύμνου με τη γειτονική Λέρο, μέσω νησίδων «που δεν θα έπρεπε να κατοικούνται σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάνης».

Μάλιστα, η τουρκική εφημερίδα υποστηρίζει ότι σύμφωνα με το kalymnos.gr , «οι κάτοικοι της Ψερίμου ξεκίνησαν πριν από 15 ημέρες εκστρατεία για να γεμίσουν τα βράχια του νησιού με ελληνικές σημαίες.».

Λέρος – Κάλυμνος μέσω γεφυρών: Το εμβληματικό έργο του Αιγαίου που έμεινε για πάντα στα χαρτιά

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα carandmotor.gr, πρόκειται για ένα μεγαλεπήβολο έργο που αποτελεί πάγιο αίτημα των δύο νησιών για πολλά χρόνια. Το 2018, μάλιστα, η εν λόγω πρόταση επανήλθε στο προσκήνιο, ανασυρθείσα από ιδιώτη, ο οποίος δημοσίευσε και σχετική μελέτη που έχει σταλεί και στους αρμόδιους φορείς.

Ειδικότερα, προτείνεται η κατασκευή οδικού περάσματος μέσω συμπλέγματος γεφυρών που θα ενώνει τα δύο νησιά, διατρέχοντας παράλληλα, τις υπάρχουσες βραχονησίδες Μεγάλο Γλαρονήσι, Μικρὸ Γλαρονήσια και Βελόνα.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η μεγαλύτερη γέφυρα θα έχει μήκος 760 μέτρα, ενώ το μέγιστο βάθος της προτεινόμενης διαδρομής είναι 60 μέτρα.

Όπως αναφέρει η μελέτη η απόσταση μεταξύ των ακτών της Λέρου και της Καλύμνου ανέρχεται σε 2.070 μέτρα, ενώ έχει προσδιοριστεί βάσει των εργαλείων που προσφέρει το πρόγραμμα Google Earth.

Επισημαίνεται, επίσης, ότι η ζεύξη Καλύμνου – Λέρου μπορεί να επεκταθεί αργότερα προς το νότο με τη ζεύξη Κάλυμνου – Πλατύ – Ψέριμου.

Παρόμοιες μελέτες και για άλλα νησιά

Στη μελέτη του ιδιώτη περιλαμβάνονται και άλλες δυάδες νησιών προς ζεύξη, και συγκεκριμένα:

– Άνδρος – Τήνος

– Μήλος – Κίμωλος

– Φολέγανδρος – Σίκινος

Ο ιδιώτης αποσαφηνίζει ότι η διαδρομή πάνω στις βραχονησίδες έχει μετρηθεί ως ευθεία, ενώ μπορεί να είναι μέχρι και 33% μεγαλύτερη λόγω των όποιων υψομετρικών διαφορών.

Τέλος, παραδέχεται πως δεν είναι τεχνικός και ως εκ τούτου κρίνεται αδύνατο να γίνει ασφαλής υπολογισμός των προϋπολογισμών των έργων. Εντούτοις, υποστηρίζει ότι μια γέφυρα αντίστοιχων προδιαγραφών και ίσου μήκους (2,88 χλμ.) με αυτή του Ρίου – Αντιρρίου θα απαιτούσε 270 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται δε ότι το κόστος της γέφυρας Χαρίλαος Τρικούπης ανήλθε στα 630 εκατ. ευρώ. Η πλήρης μελέτη παρουσιάζεται εδώ.