Η Thyssenkrupp θα μπορούσε να πουλήσει το μεγαλύτερο μέρος της μονάδας χαλυβουργίας της, δήλωσε σήμερα η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρίας, σε μια ιστορική μεταστροφή στρατηγικής για την γερμανικό όμιλο που έχει χτίσει μια κληρονομιά 200 ετών ως βιομηχανικός κολοσσός.

«Τίποτα πια δεν αποκλείεται», δήλωσε η Μαρτίνα Μερτζ, ερωτηθείσα από το Reuters εάν η Thyssenkrupp θα μπορούσε να πουλήσει πλειοψηφικό ποσοστό στις δραστηριότητες χαλυβουργίας.

Η διευθύνουσα σύμβουλος μίλησε λίγες ώρες αφότου ανακοινώθηκε πως ο πολυεθνικός όμιλος είναι σε συνομιλίες με άλλες εταιρίες της βιομηχανίας χάλυβα αναφορικά με τις δυνατότητες συγκέντρωσης του κλάδου.

Η ίδια δήλωσε ότι η πανδημία του κορωνοϊού ανοίγει νέες δυνατότητες συνεργασίας.

«Εξετάζουμε όλο εύρος των επιλογών», δήλωσε η Μερτζ σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους. «Αυτό σημαίνει ότι εξετάζονται όλες οι μορφές συγκέντρωσης, συμπεριλαμβανομένων των συγχωνεύσεων, των εξαγορών, του να αποκτήσουμε εμείς ομοειδείς μας εταιρίες και του να αναπτύξουμε εμείς τη μονάδα ανεξάρτητα».

Το γεγονός ότι η μονάδα χάλυβα δεν θεωρείται πλέον σημαντικό κομμάτι της Thyssenkrupp αποτελεί μια θεμελιώδη μεταστροφή για την εταιρία που γεννήθηκε το 1811 όταν ο Φρίντριχ Κρουπ έστησε ένα εργοστάσιο χυτοχάλυβα.

Οι δραστηριότητες χάλυβα, οι δεύτερες μεγαλύτερες στην Ευρώπη βάσει πωλήσεων, πλήττονται από την χαμηλότερη ζήτηση, τις φθηνές κινεζικές εισαγωγές και την αποτυχημένη προσπάθεια συγχώνευσης με την ευρωπαϊκή μονάδα της Tata Steel, μια συμφωνία που μπλοκαρίστηκε λόγω ανησυχιών για μονοπώλιο.

Η ανακοίνωση αυτή επισπεύδει την «αποσυναρμολόγηση» της Thyssenkrupp, μια διαδικασία που ξεκίνησε πέρυσι, όταν ο όμιλος πούλησε το «πετράδι του στέμματος»: τη μονάδα ανελκυστήρων. Κάποιοι επενδυτές υποστηρίζουν ότι ο όμιλος, που κατασκευάζει τα πάντα –από εξαρτήματα αυτοκινήτων έως υποβρύχια— θα πρέπει να σπάσει σε κομμάτια για να μεγιστοποιηθεί η αξία του. Η μετοχή της εταιρίας κατέγραψε νωρίτερα άνοδο 3,2%.

 

Διαβάστε περισσότερα: