Ο Μάικλ Μάσι αποτελεί παρελθόν από τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή της Φόρμουλα Ένα, καθώς αντικαταστάθηκε στο συγκεκριμένο πόστο και του προτάθηκε μια νέα θέση εντός της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), στον απόηχο της διαμάχης για το αυτοκίνητο ασφαλείας που έκρινε τον τίτλο του 2021 στο τελευταίο γκραν πρι της χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι. Τα καθήκοντα της θέσης που κατείχε μέχρι πρότινος ο Αυστραλός θα μοιράζονται οι Νιλς Βίτιχ και Εντουάρντο Φρέιτας, στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης που ανακοίνωσε σήμερα ο νέος πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ.

Το μέλλον του Μάσι είχε τεθεί εν αμφιβόλω αφότου άλλαξε τη διαδικασία του αυτοκινήτου ασφαλείας, προκειμένου το γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι να ολοκληρωθεί με έναν τελευταίο γύρο αγώνα, ο οποίος κόστισε στον Λιούις Χάμιλτον της Mercedes το όγδοο «στέμμα» οδηγών της καριέρας του και χάρισε στον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull τον πρώτο τίτλο του. Ο Μάσι επέτρεψε μόνο στα αυτοκίνητα που βρίσκονταν ανάμεσα στον -επικεφαλής του αγώνα- Χάμιλτον και τον -δεύτερο- Φερστάπεν και τα οποία ήταν ένα γύρο πίσω να φύγουν από τη… μέση και να επιστρέψουν στην «ουρά» του γκραν πρι, μετά από ατύχημα του Νίκολας Λατίφι της Williams, με αποτέλεσμα ο Ολλανδός, ο οποίος είχε φρέσκα μαλακά λάστιχα, να προσπεράσει στον τελευταίο γύρο τον Βρετανό που «φορούσε» φθαρμένα σκληρά ελαστικά και να πανηγυρίσει τη νίκη, η οποία τον «έστεψε» παγκόσμιο πρωταθλητή.

Το νέο τιμ της διεύθυνσης αγώνων θα είναι στη… θέση του για το πρώτο τεστ ενόψει της νέας σεζόν της Φόρμουλα Ένα, το οποίο αρχίζει στη Βαρκελώνη στις 23 Φεβρουαρίου, με τον πρώην αναπληρωτή αγωνιστικό διευθυντή της FIA, Χέρμπι Μπλας, να βοηθά τους Βίτιχ και Φρέιτας ως μόνιμος ανώτερος σύμβουλος.

Οι λόγω αλλαγές αποκαλύφθηκαν από τον Μπεν Σουλαγέμ σε ομιλία του μέσω διαδικτύου. Αυτές περιλαμβάνουν τη δημιουργία ενός δωματίου εικονικού ελέγχου αγώνα, το οποίο θα λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με το δωμάτιο VAR στο ποδόσφαιρο.

Επίσης, η Αθλητική Συμβουλευτική Επιτροπή της Φόρμουλα Ένα θα επανεξετάσει τις διαδικασίες πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, με τις οποίες τα μονοθέσια που βρίσκονται ένα γύρο πίσω θα επιστρέφουν στον ίδιο γύρο και τα συμπεράσματά της θα παρουσιαστούν στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής της Φόρμουλα Ένα, πριν από την έναρξη της σεζόν. Επίσης, οι απευθείας ενδοεπικοινωνίες στη διάρκεια του αγώνα, οι οποίες προβάλλονται ζωντανά στην τηλεόραση, θα καταργηθούν.

Ο 60χρονος Μπεν Σουλαγέμ είπε ότι οι αλλαγές παρουσιάστηκαν σε συνεδρίαση της Επιτροπής της Φόρμουλα Ένα τη Δευτέρα, όπου υποστηρίχθηκαν ομόφωνα από τις ομάδες και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Φόρμουλα Ένα, Στέφανο Ντομενικάλι.