Έρευνα δύο πανεπιστημίων για τον τρόπο που καλύφθηκαν από τα βρετανικά ΜΜΕ οι προεκλογικές καμπάνιες των δύο μεγάλων κομμάτων, έδειξε ότι η ενημερωτική ζώνη των τηλεοπτικών δικτύων ήταν περισσότερο ευθυγραμμισμένη με τα θέματα της προεκλογικής ατζέντας του Συντηρητικού Κόμματος, παρά με αυτή του Εργατικού Κόμματος, δίνοντας στον πρωθυπουργό, Μπόρις Τζόνσον, καλύτερες ευκαιρίες ανάδειξης των θεμάτων που ο ίδιος και το κόμμα του επέλεξαν.

Δύο από τα βασικά θέματα της προεκλογικής εκστρατείας του Συντηρητικού Κόμματος, το Brexit και η φορολογία, καλύφθηκαν σε ποσοστό 24,5% συνολικά από τα ΜΜΕ (τύπος και τηλεοπτικά δίκτυα) και κατά 29,8% μόνο από τηλεοπτικά δίκτυα, ενώ τα δύο από τα βασικότερα θέματα της καμπάνιας του Εργατικού κόμματος -η υγεία και το περιβάλλον- βρέθηκαν στο επίκεντρο των ΜΜΕ κατά 14,1% της συνολικής προεκλογικής κάλυψης και στο 13,4% της τηλεοπτικής κάλυψης.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι λόγοι αυτής της «ανισότητας» οφείλονται στο γεγονός, ότι στην ουσία οι εκλογές αυτές προκηρύχθηκαν λόγω του αδιεξόδου όπου βρέθηκε το Κοινοβούλιο σχετικά με την αποχώρηση από την ΕΕ και προκειμένου να ζητήσει (το Κοινοβούλιο) από τους ψηφοφόρους, να δώσουν μία σαφή εντολή για την συμφωνία του Brexit που διαπραγματεύτηκε η κυβέρνηση.

Την έρευνα πραγματοποίησαν ο καθηγητής Πολιτικής Επικοινωνίας του πανεπιστημίου του Λόουμπρο, Κρίστιαν Βακάρι, και ο λέκτορας ΜΜΕ και Επικοινωνίας του πανεπιστημίου του Λέστερ, Ντέιβιντ Σμιθ. Παράλληλα με τα βασικά θέματα που δημοσίευαν τα ΜΜΕ, έντυπα και τηλεοπτικά, οι ερευνητές παρακολούθησαν τα tweets που αναρτούσαν τα δύο κόμματα και οι ηγέτες τους, θέλοντας έτσι να έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν την αντιστοιχία και ισορροπία που είχαν οι επιλογές των ΜΜΕ σε σχέση με τις ατζέντες των κομμάτων, τόσο σε περιεχόμενο, όσο και σε χρόνο.

Συγκεκριμένα, για το διάστημα από τις 18 Νοεμβρίου έως τις 3 Δεκεμβρίου, με βάση έναν διαχωρισμό των ΜΜΕ σε τέσσερις κατηγορίες, (τηλεοπτικές μεταδόσεις, ταμπλόιντ, ταμπλόιντ μέσης κατηγορίας και ποιοτικός τύπος) φαίνεται ότι συνολικά το Brexit καλύφθηκε σε ποσοστό 13,9% επί του συνόλου των θεματικών, και ακολούθησαν τα «επιχειρηματικά – οικονομικά – εμπορικά θέματα» σε ποσοστό 12,2%, η φορολογία σε ποσοστό 10,6%, η «διαφθορά και σκάνδαλα» στο 10,3% και η υγεία στο 10,2%. Σύμφωνα με την έρευνα, αν και η επικέντρωση στα θέματα αυτά ήταν διαφορετική για κάθε μία από τις τέσσερις προαναφερθείσες κατηγορίες ΜΜΕ, οι πέντε ως άνω θεματικές επιλέχθηκαν να προβληθούν απ’ όλα τα Μέσα.

Το Brexit ήταν αυτό που κυριάρχησε στα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων – σχεδόν ένα στα πέντε θέματα αφορούσε το θέμα αυτό – πολύ περισσότερο από ό,τι στις εφημερίδες. Επίσης, το θέμα της υγείας προβλήθηκε πολύ λιγότερο από τα τηλεοπτικά δίκτυα (στην πέμπτη θέση), όπως επίσης στις ταμπλόιντ μέσης κατηγορίας και στον ποιοτικό Τύπο. Σημαντική προβολή είχαν θέματα οικονομίας και φορολογίας, κυρίως στις δύο τελευταίες κατηγορίες μέσων, ενώ στις εφημερίδες ταμπλόιντ προβλήθηκαν κυρίως τα σκάνδαλα και η διαφθορά.

Σε ό,τι αφορά την ατζέντα των κομμάτων, τα ζητήματα που προώθησαν περισσότερο τα δύο κόμματα στο Twitter, ήταν για τους Τόρις το Brexit, η φορολογία, η οικονομία/επιχειρήσεις/εμπόριο, η υγεία και το έγκλημα, ενώ οι Εργατικοί ήταν ανέδειξαν, τα θέματα της υγείας, του περιβάλλοντος, της οικονομίας-επιχειρήσεων-εμπορίου, της κοινωνικής πρόνοιας και της φορολογίας. Για το Brexit, οι Τόρις έκαναν σχετικές αναρτήσεις σε ποσοστό 32% και οι Εργατικοί σε ποσοστό λιγότερο από 4%, ενώ αντιστρόφως, στις προτάσεις τους για την υγεία, οι Εργατικοί αφιέρωσαν ποσοστό 23% και οι Τόρις 8%.