Έφθασαν στο όριο να προκαλέσουν συνταγματική κρίση, καθώς παρά τις έντονες πολιτικές αντιδράσεις, την άρνηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης να συναινέσει και τις προειδοποιήσεις των συνταγματολόγων ότι πρόκειται για καταδολίευση του συντάγματος, η κυβέρνηση σε προεκλογική περίοδο προχώρησε στην επιλογή νέας ηγεσίας στη δικαιοσύνη.

Με την απόφαση της πέταξε το μπαλάκι της ευθύνης στον Πρόεδρος της Δημοκρατίας καθώς καλείται να λάβει απόφαση επί του θέματος.

Μετά την απόφαση του υπουργικού συμβουλίου ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι ο μόνος που μπορεί με τη στάση του να ανακόψει την αντισυνταγματική πρακτική.

Πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν και επιβεβαιώνονται, αναφέρουν ότι ο Πρόεδρος ως τη λήξη της θητείας της σημερινής ηγεσίας της δικαιοσύνης, στις 30 Ιουνίου δεν πρόκειται να υπογράψει το σχετικό προεδρικό διάταγμα.

Το ίδιο είχε κάνει και το 2016, όταν και τότε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είχε πρόωρα επιλέξει ως Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου την Ξένη Δημητρίου, πριν λήξει η θητεία της Ευτέρπης Κουτζαμάνη.

Τότε το Προεδρικό Διάταγμα υπογράφηκε την 1η Ιουλίου.

Ομως το κρίσιμο ερώτημα είναι τί θα κάνει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας παραμονή των εκλογών. Θα υπογράψει Διάταγμα ορισμού της νέας ηγεσίας της δικαιοσύνης,λίγες ημέρες πριν τις εκλογές;

Πληροφορίες αναφέρουν, ότι η Προεδρία της Δημοκρατίας θα καθορίσει τη στάση της με μοναδικό γνώμονα την τήρηση της συνταγματικής τάξης, που πρακτικά σημαίνει οτι ο Προκόπης Παυλόπουλος δεν θα προχωρήσει σε κινήσεις που θα εξέθεταν τον θεσμό καθως ο ίδιος γνωρίζει καλύτερα παντός άλλου τους όρους της συνταγματικής νομιμότητας.

Ομως οι επιλογές των συγκεκριμένων προσώπων, που είναι άριστοι ανώτατοι δικαστικοί, έχουν τη σημασία τους για τις επόμενες εξελίξεις επί του θέματος.

Αλλωστε οι ίδιοι, όπως και η δικαιοσύνη δεν ευθύνονται για τις αντισυνταγματικές πρακτικές της κυβέρνησης, που εκθέτει τη δικαιοσύνη και τους λειτουργούς της στην πολιτική αντιπαράθεση αλλά και σε επικρίσεις για αντισυνταγματικές κυβερνητικές πρακτικές.