O υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, υποδέχτηκε τον νέο πρόεδρο του ΟΛΠ ΑΕ-Cosco Shipping, YU Zenggang, ο οποίος εξέφρασε τη δέσμευσή του ότι η κινεζική πλευρά θα ξεκινήσει άμεσα τα έργα που προβλέπονται στο νέο master plan του ΟΛΠ αμέσως μετά την έγκρισή του από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και ότι οι επενδύσεις αυτές αποτελούν μόνο την αρχή.

Στόχος της COSCO είναι η συνεχής ανάπτυξη του λιμανιού, τόνισε ο κ. YU Zenggang, ενώ ζήτησε τη στήριξη τόσο του κ. Πλακιωτάκη όσο και του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ο κ. Πλακιωτάκης, αφού καλωσόρισε τον κ. YU στην Ελλάδα, υπογράμμισε ότι απόφαση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουν άμεσα και χωρίς καθυστέρηση όλες οι αναγκαίες ενέργειες, ώστε να ξεκινήσουν με ταχείς ρυθμούς οι μεγάλες επενδύσεις στη χώρα, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και η επένδυση του κινεζικού ομίλου COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, στο πλαίσιο πάντα των ευρωπαϊκών και εθνικών νόμων.

Οι δύο άνδρες εξέφρασαν, επίσης, την πεποίθησή τους για την ξεχωριστή σημασία που έχει, τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Κίνα, η επένδυση ύψους 800 εκατ. ευρώ της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.

Το νέο βελτιωμένο master plan (επενδυτικό σχέδιο) του λιμανιού του Πειραιά, που περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτηση επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops), αναμένεται να εξεταστεί από την ΕΣΑΛ την Τετάρτη, 25 Σεπτεμβρίου.

Ο νέος προβλήτας θα κατασκευαστεί στα ανατολικά του Προβλήτα 1. Η δυναμικότητά του θα είναι στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας το συνολικό capacity του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus.

Το master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης (επέκταση επιβατικού λιμένα, εργασίες επισκευής και συντήρησης υποδομών, επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων κ.λπ.), αλλά και τις πρόσθετες, όπως αυτές έχουν προκύψει από τη μελέτη του συμβούλου McKinsey με στόχο τη βέλτιστη δυνατή ανάπτυξη του λιμανιού.