Η κατασκευή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τα εξελιγμένα υβριδικά μοντέλα είναι το πρώτο μέλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η αυτοκίνηση αλλάζει και από το 2020, θα αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των μοντέλων που αξιοποιούν τον ηλεκτρισμό για να κινηθούν. Οι αλλαγές που θα επέλθουν στη γκάμα των κατασκευαστών αυτοκινήτων απαιτεί τεράστιες επενδύσεις και συνεργασίες.

Η Daimler, το Volkswagen Group, η Volvo, η ZF Friedrichshafen και η Robert Bosch συγκαταλέγονται μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών και των προμηθευτών που επεκτείνουν την παραγωγή για να στηρίξουν τη βιομηχανική ώθηση προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ευρώπη, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η Daimler, ξεκίνησε την παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού EQC SUV στη Βρέμη της Γερμανίας και θα ξεκινήσει σύντομα την παραγωγή μπαταριών σε γερμανικά εργοστάσια στο Sindelfingen και στο Untertuerkheim καθώς και στο Jawor της Πολωνίας καθώς προετοιμάζεται να κατασκευάσει περισσότερα μοντέλα από για την γκάμα EQ. Η επέκταση της σειράς θα περιλαμβάνει το φορτηγό EQV, το οποίο θα κατασκευαστεί στη Vitoria της Ισπανίας.

Η Volvo, κατασκευάζει τώρα την plug-in υβριδική έκδοση του XC40 στη Γάνδη του Βελγίου, όπου αναμένεται επίσης να παράγει μια πλήρη ηλεκτρική έκδοση του συμπαγούς SUV ήδη από το επόμενο έτος. Η Volvo, κατασκευάζει τα υβριδικά μηχανήματα V60, XC60, V90, XC90 και τα ελαφρά υβρίδια XC60, XC90 στο εργοστάσιό της στο Torsland της Σουηδίας.

Η μητρική εταιρία της Volvo, Zhejiang Geely, η εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων του Λονδίνου, κατασκευάζει το ταξί του TX5 plug-in του Λονδίνου στο Κόβεντρι, της Αγγλία, ενώ το ηλεκτρικό μοντέλο Evija της Lotus, που ανήκει στον ίδιο κινεζικό όμιλο, θα κατασκευασθεί στο εργοστάσιό της βρετανικής μάρκας στο Hethel της Αγγλίας.

Η ZF Friedrichshafen, κατασκευάζει ηλεκτρικούς κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε υβριδικά συστήματα plug-in στις μάρκες Audi, BMW, Porsche, VW και Volvo, καθώς και ηλεκτρικούς οδηγούς άξονα για μοντέλα με μπαταρία της Daimler.

Στο Βρανδεμβούργο της Γερμανίας, η ZF παράγει οκτατάχυτα κιβώτια διπλού συμπλέκτη για τα υβριδικά Bentley και Porsche. Η ZF επίσης κατασκευάζει ηλεκτρικούς κινητήρες στο Pancevo της Σερβίας.

Ο μεγαλύτερος προμηθευτής της Ευρώπης, η Bosch, κατασκευάζει ηλεκτροκινητήρες για Daimler, Porsche, Fiat, Volvo, Peugeot και StreetScooter σε εργοστάσια στη Στουτγάρδη και στο Hildesheim της Γερμανίας.

Ο όμιλος Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, εξακολουθεί να έχει το μεγαλύτερο αποτύπωμα για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων με 15 εργοστάσια.

Αυτά περιλαμβάνουν το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες, το οποίο ήδη κατασκευάζει το πλήρες ηλεκτρικό SUV e-tron, και την Porsche, η οποία ετοιμάζεται να ξεκινήσει τη σειριακή παραγωγή του EV Taycan στο εργοστάσιό της στο Zuffenhausen.

Η μάρκα VW έχει επενδύσει 1 δις ευρώ στο εργοστάσιο της στο Zwickau της Γερμανίας, όπου θα κατασκευάσει το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο ID3.

Η συμμαχία Renault-Nissan-AvtoVAZ κατατάσσεται δεύτερη στη λίστα με 11 εργοστάσια στην Ευρώπη, ακολουθούμενη από την Daimler και την κατά 100% θυγατρική της Accumotive, η οποία είναι η Νο 3 με 11 εργοστάσια.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ