Στην αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών, μετατρέποντας τη ταυτόχρονα στην πρώτη “πράσινη” μαρίνα της χώρας προχωρά η διοίκηση της Μαρίνα Φλοίσβου.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Flisvos Marina, Σταύρος Κατσικάδης μιλά για την πρόσφατη διεθνή πιστοποίηση της μαρίνας, τις συνέργειες με τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά, αλλά και την προσήλωση στις αρχές της επιχειρηματικής αριστείας, της βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης. Εξηγεί δε, γιατί “Ο καλός ο Καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται”…

– Ποιες είναι οι επενδύσεις που τρέχουν σήμερα στη Μαρίνα του Φλοίσβου;

Είναι επενδύσεις που στοχεύουν στην αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών της μαρίνας. Βρισκόμαστε περίπου στη μέση της περιόδου μίσθωσης της μαρίνας καθώς η ηλικία του μεγαλύτερου μέρους των υποδομών πλησιάζει τα 20 έτη ενώ η υπολειπόμενη διάρκεια είναι 22 έτη.

Οι αναβαθμίσεις των υποδομών αφορούν κυρίως ανωδομές στους προβλήτες και στους πεζοδρόμους της μαρίνας, δίκτυα παροχών στη χερσαία και θαλάσσια έκταση καθώς και μόνιμο εξοπλισμό πρόσδεσης των σκαφών τόσο στους προβλήτες όσο και στις υποθαλάσσιες εγκαταστάσεις αγκυροβολίων.

– Έχετε πει ότι μέσα στην επόμενη διετία σκοπεύετε να τη μετατρέψετε στην πρώτη “έξυπνη” μαρίνα της χώρας; Τι περιλαμβάνει το σχέδιο σας;

– Εγκατάσταση δικτύου 5G και οπτικής ίνας σε κάθε θέση ελλιμενισμού. Το δίκτυο θα αποτελέσει εφαλτήριο για τη σχεδίαση  νέων υπηρεσιών προς τους πελάτες της μαρίνας και σίγουρα θα αναβαθμίσει την ποιότητα των υφιστάμενων υπηρεσιών της μαρίνας όπως είναι το CTTV, το γρήγορο internet, η τηλεμέτρηση των παροχών ρεύματος, νερού και επικοινωνίας των σκαφών αναψυχής.
– Δίκτυο ηλεκτροφόρτισης στους σταθμούς αυτοκινήτων και στους προβλήτες της μαρίνας.
– Διερεύνηση εγκατάστασης ΑΠΕ στο χερσαίο ή θαλάσσιο χώρο
– Ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών CRMγια ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών

– Εξετάζονται συνέργειες ή κοινές κινήσεις με τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό και αν ναι ποιες είναι αυτές;

Η LAMDA Development ίδρυσε τη LAMDA Marinas με σκοπό τη διαχείριση της Μαρίνας Φλοίσβου και της Μαρίνας του Αγίου Κοσμά εφαρμόζοντας κοινές πολιτικές εταιρικής διακυβέρνησης, ασφάλειας και περιβαλλοντικής μέριμνας.

Οι συνέργειες μεταξύ των δύο μαρινών περιλαμβάνουν σχέδια  εκπαίδευσης του ανθρωπίνου δυναμικού και ανταλλαγή επιτυχημένων πρακτικών διαχείρισης προς όφελος των πελατών στις δύο μαρίνες.

– Πρόσφατα η Μαρίνα του Φλοίσβου έλαβε τη διεθνή πιστοποίηση του European Foundation for Quality Management (EFQM) “Recognisedby EFQM 5-star” στον Θεσμό της Επιχειρηματικής Αριστείας, από το Ινστιτούτο Βιωσιμότητας & Αειφόρου Ανάπτυξης (INBIAN) που αποτελεί τον αποκλειστικό Εθνικό Εκπρόσωπο του EFQM στην Ελλάδα και την Κύπρο. Τι σημαίνει η διάκριση αυτή;

Σημαίνει μία ακόμη επιβεβαίωση της προσήλωσης της Μαρίνας Φλοίσβου στις αρχές της επιχειρηματικής αριστείας και της αειφόρου ανάπτυξης. Επιβεβαίωση της συνεχούς προσπάθειας για βελτίωση και προσαρμογή των πρακτικών διαχείρισης στις ανάγκες των καιρών. Η επιδίωξη της αριστείας στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας μας δεν αποτελεί αυτοσκοπό για τη Μαρίνα Φλοίσβου. Aποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της κουλτούρας της και του DNA των ανθρώπων της.

– Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/τηςCEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Είναι θέση μεγάλης ευθύνης και άρα προκαλεί συναισθήματα άγχους και πίεσης που συνδέονται με την επίτευξη των στόχων της εταιρείας, την εμψύχωση των συναδέλφων και την ικανοποίηση των πελατών και των συνεργατών. Είναι όμως και μία θέση που προσφέρει απίστευτα συναισθήματα ικανοποίησης και δημιουργικότητας σε κάθε επιτυχία.

– Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη και τις ικανότητες του/της CEO σε ό,τι αφορά την αξία και το μέλλον της εταιρείας του/της;

Είναι σημαντική για την παρούσα αξία της εταιρείας και ακόμη πιο σημαντική για το μέλλον της. Διότι ο CEO είναι ο κυβερνήτης του σκάφους. Φέρει την ευθύνη της διακυβέρνησης σήμερα και χαράζει την πορεία του αύριο. Ειδικά στο δικό μας χώρο, οι επενδύσεις στις μαρίνες είναι “εμπροσθοβαρείς” με υψηλά κατασκευαστικά κόστη σε λιμενικά και χερσαία έργα ανάπτυξης τα πρώτα χρόνια της επένδυσης. Ανεξάρτητα από το πόσο καλό και πολλά υποσχόμενο φαίνεται το αρχικό επιχειρηματικό σχέδιο, η συνολική απόδοση της μαρίνας κρίνεται από τη μακροπρόθεσμη πορεία της σε βάθος 40 ή περισσότερων ετών. Οι εξωγενείς παράγοντες που σχετίζονται με τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή που λειτουργεί η μαρίνα και οι μακροοικονομικοί κύκλοι που θα προκύψουν στη διάρκεια αυτής της πορείας δεν αποτυπώνονται εύκολα στα αρχικά επιχειρηματικά σχέδια. Γι’ αυτό έχει μεγάλη σημασία ο ρόλος του CEO σε κάθε φάση της επένδυσης και της μακράς πορείας, ειδικά τις δύσκολες εποχές. “Ο καλός ο Καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται”.

– Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελούν βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Είμαστε περήφανοι που έχουμε ήδη δημοσιεύσει 3 απολογισμούς βιώσιμης ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Με αναλυτική περιγραφή του αποτυπώματος της λειτουργίας μας στο περιβάλλον και των δράσεων με κοινωνικό χαρακτήρα. Με αξιολόγηση της αλληλεπίδρασης των ενεργειών και της στρατηγικής μας με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Έχουμε προετοιμαστεί από καιρό διότι, όπως προαναφέραμε, οι αρχές του ESG χαρακτηρίζουν την κουλτούρα της εταιρείας μας.

– Ποιος είναι ο ρόλος και η συνεισφορά της επιχείρησης στα ενδιαφερόμενα μέρη όπως είναι η κοινωνία, το Κράτος, οι προμηθευτές και οι εργαζόμενοι;

Αν και οι μαρίνες είναι μικρής οικονομικής κλίμακας επιχειρήσεις, συγκριτικά με τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις, ωστόσο είναι μεγάλης σημασίας λόγω της υψηλής προστιθέμενης αξίας τους.

Η προστιθέμενη αξία αποτυπώνεται με τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας, αφού σύμφωνα με μελέτες, για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται  6 άμεσες θέσεις εργασίας και άλλες 100 έμμεσες στην ευρύτερη περιοχή της μαρίνας. Αποτυπώνεται επίσης στην κατανάλωση αγαθών και υπηρεσιών, μεγάλο μέρος της οποίας φέρνει συνάλλαγμα που εισρέει από τα ξένα σκάφη αναψυχής. Εκτιμάται ότι για κάθε ένα ευρώ που δαπανάται για ελλιμενισμό σε μία μαρίνα, δαπανώνται αντίστοιχα 5 έως 12 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος του σκάφους για καύσιμα, προμήθειες, τροφοδοσία, υπηρεσίες εξυπηρέτησης, διασκέδαση, εστίαση, συντήρηση, μισθοδοσία και άλλες υποχρεώσεις του σκάφους. Σημαντική είναι και η συγκέντρωση δημοσίων εσόδων από τα υψηλά μισθώματα, τους φόρους και τα τέλη που καταβάλουν οι μαρίνες στο Δημόσιο.

Ακόμη μεγαλύτερη αξία έχει η αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου με την κατασκευή σύγχρονων λιμενικών εγκαταστάσεων με περιβαλλοντικούς όρους, πράσινο, ναυταθλητισμό, ασφάλεια και υψηλή αισθητική εκεί όπου πριν ενδεχομένως υπήρχαν εγκαταλελειμμένα κρηπιδώματα και χερσαίοι χώροι εγκατάλειψης σκαφών.

Η προστιθέμενη αξία των τουριστικών λιμένων λοιπόν είναι η θετική συμβολή στην Οικονομία, στο Περιβάλλον και στην Κοινωνία του τόπου μας.

Πηγή: capital.gr