“Τριάντα από τα σημαντικότερα αμερικανικά πανεπιστήμια βρίσκονται αυτές τις μέρες στην Ελλάδα για να συνάψουν στρατηγικές συνεργασίες με τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια”, αναφέρει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υπουργός Επικρατείας ‘Ακης Σκερτσος.

“Ορισμένα από τα πλέον γνωστά από αυτά είναι τα ακόλουθα: Columbia University, George Mason University, Harvard University, Johns Hopkins University, Princeton University, Tufts University, Yale University, Michigan State University, Rutgers University, University of California-Berkeley, Indiana University, California Polytechnic State University”, παραθέτει ο υπουργός Επικρατείας και προσθέτει:

“Έως πριν λίγα χρόνια κάτι τέτοιο θα φάνταζε αδιανόητο. Και ως προς τη διαθεσιμότητα και την εξωστρέφεια των ελληνικών πανεπιστημίων και των διοικήσεών τους να υποστηρίξουν μια τέτοια επιλογή, αλλά και ως προς το ενδιαφέρον των ίδιων των αμερικανικών πανεπιστημίων να επισκεφτούν τη χώρα μας για να διερευνήσουν αυτή την προοπτική.

Τι άλλαξε; Τρία χρόνια συστηματικής δουλειάς και επένδυσης από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας και της Νίκης Κεραμέως σε μια στρατηγική εξωστρέφειας του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου που τελικά έρχεται να αναβαθμίσει την παρεχόμενη ποιότητα σπουδών και τις γνώσεις που αποκομίζουν από τα ελληνικά ΑΕΙ οι ίδιοι οι φοιτητές τους και ειδικότερα οι λιγότερο προνομιούχοι εξ αυτών”.

Εξ άλλου, “αυτή η προσπάθεια δεν έφερε μόνο 30 πανεπιστήμια στη χώρα μας αυτή τη βδομάδα. Δυο εξ αυτών, το Yale και το Columbia ανακοίνωσαν ήδη δυο σημαντικές πρωτοβουλίες. Το μεν Yale δεσμεύεται σε ένα πρόγραμμα εξαμήνων ή δωδεκάμηνων ανταλλαγών φοιτητών με ελληνικά ΑΕΙ χωρίς δίδακτρα για τους φοιτητές μας. Το δε Columbia ανακοίνωσε τη δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης στην Αθήνα με στόχο να υποδεχτεί τους πρώτους φοιτητές το 2023 για να εμπλουτίσει το διδακτικό, επιστημονικό και ερευνητικό έργο που εξελίσσεται στη χώρα μας”.

Τελικά “θέλουμε τα ελληνικά πανεπιστήμια και τους φοιτητές μας εγκλωβισμένους στην εσωστρέφεια και τη μετριοκρατία ή τα θέλουμε σε έναν διαρκή ζωντανό διάλογο με τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου; Ποιον ωφελεί η πρώτη επιλογή και ποιον η δεύτερη; Με ποια εκπαιδευτική στρατηγική ωφελούνται και προοδεύουν τελικά τα παιδιά των πιο αδύναμων οικονομικά οικογενειών, αλλά και της μεσαίας τάξης;”, διερωτάται και απαντά:

“Ας σκεφτούμε ποιοι συντάσσονται πολιτικά με την πολιτική των ανοιχτών διεθνών οριζόντων των ελληνικών ΑΕΙ και ποιοι με μια τριτοβάθμια εκπαίδευση που είναι εγκλωβισμένη σε ένα στείρο περιβάλλον εσωτερικών διαγκωνισμών, ανομίας και μετριότητας. Ειδικά σήμερα τα ερωτήματα αυτά αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη σημασία. Εμείς θα επιμείνουμε αταλάντευτα σε μια πορεία που θα μας φέρνει κάθε μέρα και λίγο πιο κοντά προς τη φωτεινή Ελλάδα”,καταλήγει ο ‘Α. Σκέρτσος.