Ακατανόητη πολιτικά χαρακτηρίζει ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, τη στάση των συνδικαλιστών και του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στην «Ελληνική PISA», κάνοντας λόγο για «δήθεν προοδευτισμό».

Ο υπουργός Επικρατείας, σε δήλωσή του, αναφέρεται στις αντιδράσεις εναντίον της «Ελληνικής PISA», περιγράφοντας τη λειτουργία της και δίνοντας βάση στην αξιολόγηση που θα δώσει τη δυνατότητα καλύτερης «χαρτογράφησης» της Δημόσιας Εκπαίδευσης της χώρας μας.

Παράλληλα, ο κ. Άκης Σκέρτσος, διερωτώμενος «ποιος είναι τελικά υπέρ του καλού δημόσιου σχολείου και ποιος το υπονομεύει;», τονίζει ότι η Ελλάδα είναι μια από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν εφαρμόσει τέτοιου τύπου αξιολόγηση της εκπαίδευσης, κάτι που αναμένεται να αλλάξει τώρα.

Σύμφωνα με τον υπουργό, «Εντέλει ωφελημένοι από αυτή τη διαδικασία θα βγουν τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου». Οι πληροφορίες που θα προκύψουν από την «Ελληνική PISA», σύμφωνα με τον κ. Σκέρτσο, θα δώσουν τη δυνατότητα στοχευμένων παρεμβάσεων στην εκπαίδευση, για τη βελτίωσή της.

Αναλυτικά η δήλωση του Άκη Σκέρτσου για την Ελληνική PISA
«Ποιος είναι τελικά υπέρ του καλού δημόσιου σχολείου και ποιος το υπονομεύει;

Η ποιοτική δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση είναι ο σημαντικότερος ιμάντας κοινωνικής και οικονομικής ανόδου για όλους και ιδιαίτερα για τους ασθενέστερους συμπολίτες μας. Χωρίς αυτήν οι ανισότητες παγιώνονται και διευρύνονται υπέρ των λίγων ισχυρών και των παιδιών τους.

Γι’ αυτό και είναι πολιτικά ακατανόητη η αντίσταση τόσο των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών ηγεσιών -που προκήρυξαν ειδική απεργία- όσο και του ΣΥΡΙΖΑ έναντι της “Ελληνικής PISA” που τίθεται σε εφαρμογή για πρώτη φορά στη χώρα μας από μεθαύριο Τετάρτη, 18/5.

Τι θα συμβεί την Τετάρτη; 6.000 μαθητές από 600 σχολεία όλης της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια, θα συμμετάσχουν για πρώτη φορά στην εκπαιδευτική μας ιστορία σε ανωνυμοποιημένες διαγνωστικές εξετάσεις με ένα και μοναδικό στόχο: να αξιολογηθούν οι βασικές γνώσεις που έχουν κατακτηθεί από τους μαθητές στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο σε δυο βασικά μαθήματα, γλώσσα και μαθηματικά, σε κάθε περιφέρεια της Ελλάδας.

Η αξιολόγηση αυτή θα μας επιτρέψει να μετρήσουμε την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης στα παιδιά μας, τόσο διαπεριφερειακά όσο και σε εθνικό επίπεδο συγκριτικά με άλλες χώρες που πραγματοποιούν αντίστοιχες αξιολογήσεις. Η Ελλάδα, σημειωτέον, είναι μια από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν εφαρμόσει έως σήμερα αυτή τη μεθοδολογία αξιολόγησης της εκπαίδευσης.

Με τα αποτελέσματα της ελληνικής PISA θα μάθουμε τι έχουν κατακτήσει οι μαθητές, τι έχουν κατανοήσει καλά από τα σχολικά εγχειρίδια και τι είναι εκείνο που τους δυσκολεύει και πόσο. Με τις πληροφορίες αυτές θα μπορέσουμε να κάνουμε διορθωτικές παρεμβάσεις τόσο σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας όσο και στα Προγράμματα Σπουδών.

Εντέλει ωφελημένοι από αυτή τη διαδικασία θα βγουν τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου και χαμένοι όσοι εκμεταλλεύονται ιδιοτελώς τα κενά και τις ελλείψεις του, δηλαδή όσοι μετέρχονται της λεγόμενης «παραπαιδείας».

Η ελληνική PISA τελικά είναι η αφορμή για να πέσει ακόμη ένα φύλλο συκής ενός κούφιου δήθεν «προοδευτισμού», που δεν έχει τίποτα να κάνει ούτε με την αναβάθμιση κρίσιμων δημοσίων αγαθών, όπως η παιδεία και η υγεία, ούτε με την γνώση και την κοινωνική κινητικότητα των παιδιών της εργατικής και της μεσαίας τάξης.

Μπράβο στη Νικη Κεραμεως που προσέφυγε με αγωγή κατά της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ ζητώντας να αναγνωριστεί ως παράνομη και καταχρηστική η κηρυχθείσα απεργία – αποχή από τις εξετάσεις της Τετάρτης. Εργαζόμαστε σταθερά υπέρ του καλού δημόσιου σχολείου και των οικογενειών που το εμπιστεύονται».