Η Ελλάδα έχει υιοθετήσει φιλόδοξες πολιτικές κινήτρων για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης που βασίζονται σε ένα στιβαρό θεσμικό πλαίσιο. Προσελκύει δε νέες δραστηριότητες σε έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο που μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός επανεκκίνησης της οικονομίας μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

Αυτό ανέφερε η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την παρέμβασή της στο Global E-mobility Forum 2020 που εντάσσεται στις πρωτοβουλίες του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή.

Σε συζήτηση με κυβερνητικά στελέχη από 14 χώρες, η κ. Σδούκου παρουσίασε την ελληνική πολιτική για την ηλεκτροκίνηση που περιλαμβάνει κίνητρα και κανόνες για τη λειτουργία της νέας αγοράς, καθώς και το πρόγραμμα επιδοτήσεων ηλεκτρικών οχημάτων “Κινούμαι Ηλεκτρικά”.

«Η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στον χάρτη των καθαρών και βιώσιμων μετακινήσεων. Mε αφορμή το project της Αστυπάλαιας, φιλοδοξούμε να αναδείξουμε τα ελληνικά νησιά σε success story της ηλεκτροκίνησης και σε παραδείγματα κυκλικής οικονομίας», τόνισε μεταξύ άλλων, με τους συμμετέχοντες στη συζήτηση να επικροτούν τις πρωτοβουλίες αυτές της ελληνικής πολιτείας, ευχόμενοι τα ελληνικά νησιά να αποτελέσουν πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης.

«Έχουμε θεσπίσει φορολογικά εργαλεία και κίνητρα για την εγκατάσταση παραγωγικών δραστηριοτήτων που συνδέονται με τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης στις λιγνιτικές περιοχές. Θα αξιοποιήσουμε επίσης σημαντικούς πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ για την προώθηση δράσεων που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση, όπως η ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης. Γιατί για εμάς στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλώς ένα ηλεκτρικό ΙΧ στον δρόμο ή ένας φορτιστής σε ένα εμπορικό κέντρο, αλλά μια ολοκληρωμένη λύση για τη μείωση των ρύπων, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και τη δημιουργία μιας νέας πράσινης οικονομίας με μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές», κατέληξε η κ. Σδούκου.