Σε 28 ανέρχονται τα νέα πλοία που εγγράφηκαν στο ελληνικό νηολόγιο το 2018, αύξηση κατά 23%, σε σχέση με τις υποβληθείσες αιτήσεις το έτος 2017, ενώ το 10μηνο έτους 2018 (από Ιανουάριο μέχρι και τον μήνα Οκτώβριο) το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στη χώρας μας ανερχόταν σε 13.7 δις Ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 14,19% του αντίστοιχου δεκαμήνου 2017.
Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας προσθέτοντας ότι στην παρούσα φάση ο συνολικός αριθμός μεγάλων ποντοπόρων πλοίων που βρίσκονται στην ελληνική σημαία ανερχόταν το 2018 σε 594 συνολικής χωρητικότητας 40.283.568 κ.ο.χ. Συνολικά στα 1862 πλοία χωρητικότητας 42.718.032 κοχ. ανέρχεται η συνολική ελληνόκτητη δύναμη του στόλου.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτης Κουβέλης σε δηλώσεις του έχει κατ’ επανάληψη επισημάνει, ότι η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία αποτελεί, διαχρονικά, έναν από τους πιο υγιείς και εξωστρεφείς κλάδους της Ελληνικής οικονομίας και ταυτόχρονα βασικό πυλώνα για την μελλοντική οικονομική ανάπτυξη της χώρας και την απασχόληση μετά την επιτυχή περάτωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία συνεισφέρει περί τα 56 δις ευρώ έτος στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ ενώ παράλληλα παρέχει 615.000 άμεσες και 516.000 έμμεσες θέσεις εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εκ των οποίων 190.000 στη χώρα μας.
Με συντονισμένες προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης, των επιχειρηματιών της ναυτιλίας αλλά και της ναυτεργασίας και παρά το έντονα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον και την μακροχρόνια ύφεση των ναυλαγορών καθώς και τις αυξανόμενες τάσεις προστατευτισμού εκ μέρους διαφόρων χωρών, τα μεγέθη της ναυτιλίας των Ελλήνων για το έτος 2018, καταδεικνύουν τη διατήρηση της ανταγωνιστικής της θέσης και την πρωτοκαθεδρία του Πειραιά ως παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου, κέντρου συγκέντρωσης ναυτιλιακών εταιρειών αλλά και σημαντικού αριθμού διαχειριζομένων πλοίων.
Η ελληνική σημαία χαρακτηρίζεται ως «ποιοτική σημαία», κατατασσόμενη στη Λευκή Λίστα του Paris MOU, με σημαντικά μικρότερο ηλικιακό προφίλ σε σχέση με το μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου.
Συγκροτείται από δυναμικό στόλο παραδοσιακών (κυρίως φορτηγά και δεξαμενόπλοια) αλλά και εξειδικευμένων πλοίων σύγχρονης τεχνολογίας (LNG, LPG) προσφέροντας ειδικά πλεονεκτήματα και ποιοτικά χαρακτηριστικά που την καθιστούν ιδιαίτερα ανταγωνιστική στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο.