Το πάνω χέρι στην πολεμική αεροπορία έχει η χώρα μας έναντι της Τουρκίας όπως υποστηρίζει αμερικανικό περιοδικό Forbes το οποίο ασχολείται κυρίως με την οικονομία, την επένδυση, τη βιομηχανία και το εμπόριο.

«H Τουρκία θα εξακολουθεί να έχει δυσκολία να ξεπεράσει το σημαντικό τεχνολογικό πλεονέκτημα που πιθανότατα θα επιτύχει η ελληνική Πολεμική Αεροπορία μέχρι το 2030», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Το άρθρο σημειώνει ότι η Αθήνα ανακοίνωσε την επιστολή αίτησης για την αγορά 20 + 20 αεροσκαφών F-35, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να σημειώνει ότι η διαδικασία από την παραγγελία μέχρι την παραλαβή θα έχει μεγάλη διάρκεια (τα πρώτα από αυτά να αναμένονται μετά το 2027-28).

Σημειώνει την δήλωση Μπάιντεν υπέρ της απόκτησης F-16 στην Τουρκία, αμέσως μετά την συμφωνία της Άγκυρας να άρει το βέτο εναντίον Σουηδίας και Φινλανδίας. Τονίζει δε και την άρνηση του αμερικανού προέδρου ότι αυτή η υποστήριξη για την απόκτηση F-16 από την Τουρκία ήταν κάποιου είδους αντάλλαγμα για την άρση του βέτο της Άγκυρας απέναντι σε Ελσίνκι και Στοκχόλμη.

Ακόμη υποστηρίζει ότι η Άγκυρα χρειάζεται αυτά τα νέα μαχητικά και τον εκσυγχρονισμό αυτών που ήδη έχει, από τη στιγμή που αποβλήθηκε από το πρόγραμμα των F-35 μετά τη συμφωνία της με τη Ρωσία και την απόκτηση των S-400.

Το πλεονέκτημα της Ελλάδας έναντι των Τούρκων

Όπως σημειώνει το Forbes εάν και οι δύο συμφωνίες εγκριθούν (τόσο της Αθήνας όσο και της Άγκυρας) η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα εξακολουθεί να έχει τεχνολογικό πλεονέκτημα έναντι της τουρκικής αεροπορία.  

Ακόμα και αν η Τουρκία αγοράσει μια ή δύο μοίρα προηγμένων Eurofighters εκτός από τα εκσυγχρονισμένα F-16, η Πολεμική Αεροπορία της Ελλάδας πιθανότατα θα διατηρήσει αυτό το τεχνολογικό πλεονέκτημα.

Το άρθρο υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα έχει ήδη εξασφαλίσει σύμβαση για την αναβάθμιση 83 F-16 σε διαμόρφωση Viper.

Ακόμα η Ελλάδα θα αρχίσει να παραλαμβάνει F-35 περίπου την ίδια στιγμή που η Lockheed Martin θα τελειώνει την αναβάθμιση αυτών των ελληνικών F-16.

Στην παραπάνω αναφορά δεν περιλαμβάνονται τα 24 Rafale F3R μαχητικά 4,5 γενιάς που η Ελλάδα έχει ήδη αρχίσει να παραλαμβάνει από τη Γαλλία και είναι πιο προηγμένα από οποιοδήποτε αεροσκάφος στο τουρκικό οπλοστάσιο.