Παρουσία του πρωθυπουργού και σύσσωμης της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη τα εγκαίνια της έναρξης των εργασιών στην οδοποιία Πάτρα-Πύργος, ενός έργου που αναδείχθηκε σε φιάσκο του ΣΥΡΙΖΑ και επανεκκινεί μετά την προσωπική παρέμβαση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Το έργο τινάχθηκε στον αέρα μετά τις αλχημείες του ΣΥΡΙΖΑ που το έσπασε σε οχτώ κομμάτια με τον εκλεκτό τότε Χρήστο Καλογρίτσα να κερδίζει τα περισσότερα μέχρι τη στιγμή που χρεοκόπησε.

Αντί συγνώμης μέχρι και σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας επιχειρεί να κάνει το άσπρο μαύρο κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι το σταμάτησε! Μόνο που η αλήθεια εκθέτει την Κουμουνδούρου.

Το τμήμα Πάτρα – Πύργος ανήκε στην παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου «Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα», η οποία περικόπηκε με τη συμφωνία επανεκκίνησης του 2013. Τότε, λόγω της δραστικής πτώσης της κυκλοφορίας οι τράπεζες δεν δέχτηκαν να χρηματοδοτήσουν το συγκεκριμένο κομμάτι. Ετσι, αποφασίστηκε να βγει από την κοινοπραξία παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και να κατασκευαστεί ως αμιγώς δημόσιο έργο. Το 2015 ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να «σπάσει» το έργο σε οκτώ εργολαβίες αλλά ο όμιλος Καλογρίτσα που ανακηρύχθηκε ανάδοχος στα πιο πολλά τμήματα του έργου χρεοκόπησε και το έργο τινάχθηκε στον αέρα.

Μετά την τελική έγκριση της κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το έργο περνά σε νέα φάση.

Όπως έχει εξηγήσει ο Κώστας Καραμανλής, υπουργός Υποδομών, «με την επιμονή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και τη συστηματική δουλειά που κάναμε στο Υπουργείο Υποδομών κ Μεταφορών καταφέραμε να ‘‘αναστήσουμε’’ το έργο της Πατρών – Πύργου. Δεσμευθήκαμε ότι θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να ξαναφέρουμε το έργο στις ράγες της υλοποίησης. Τίποτε δεν ήταν εύκολο. Υπήρξαν εμπόδια, εσωτερικά και εξωτερικά. Όμως τόσο οι μελέτες όσο και το σχέδιό μάς έπεισαν τις Βρυξέλλες ότι το έργο είναι σημαντικό και θα βοηθήσει την περιοχή.

Για να έρθει σήμερα με τον πλέον επίσημο και πανηγυρικό τρόπο η εκτελεστική αντιπρόεδρος, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αρμόδια για την Πολιτική Ανταγωνισμού να εγκρίνει το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης και να πει ευθαρσώς: ‘‘Η κατασκευή του τμήματος Πάτρας – Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων σε αυτές τις περιοχές. Η εν λόγω απόφαση επιτρέπει στην Ελλάδα να στηρίξει την κατασκευή αυτής της σημαντικής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και αναμένεται επίσης να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή».

Διανύσαμε ένα μακρύ δρόμο, που φθάνει σήμερα στην τελευταία του στροφή. Και τώρα οφείλουμε να τρέξουμε για να δώσουμε στους πολίτες της Ηλείας, της Πάτρας, της Πελοποννήσου, στους χιλιάδες επισκέπτες, ένα δρόμο που τους αξίζει. Ένα δρόμο, στον οποίο δεν θα θρηνούμε κάθε ημέρα θύματα…

Πλέον μπορούμε να πούμε με ειλικρίνεια, ότι το έργο αυτό, όχι απλά κινδύνεψε λόγω της τακτικής της τότε συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά ήταν ουσιαστικά άλλο ένα έργο από αυτά που θα έμεναν απραγματοποίητα.

Κι εδώ θα χρησιμοποιήσω τα ίδια τα λόγια του ΣΥΡΙΖΑ: ‘‘Η ευθύνη έχει ονοματεπώνυμο’’. Όντως! Το δικό του. Όπως και η επιτυχία έχει ονοματεπώνυμο: της Κυβέρνησης της ΝΔ».