Ονομαστική ψηφοφορία επί της Αρχής με πρώτη υπογράφουσα την κ. Νίκη Κεραμέως ζήτησε η ΝΔ. Υπενθυμίζουμε ότι η ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, αναμένεται να ολοκληρωθεί τη Μεγάλη Τρίτη.

Κ. Τζαβάρας: «Πουλάτε πραμάτεια στους τοπάρχες!»
Σε εξέλιξη είναι η οξεία αντιπαράθεση στη Βουλή για το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, με την ομιλία του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ, Κωνσταντίνου Τζαβάρα, ο οποίος είπε ότι αν ήταν εδώ σήμερα ο τωρινός Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα το αποκαλούσε «νομοσχέδιο – φρουτιέρα».
Υποστήριξε ότι μεταθέτει το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο, με το άρθρο 36 τις ευθύνες στην επόμενη κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι βάζει αιρεσιμότητες, όπως με το τμήμα ΤΕΦΑΑ, που δημιουργεί εφόσον υπάρχουν υλικοτεχνικές δομές και ύπαρξη προσωπικού. Μάλιστα, έψεξε και προσωπικά τον υπουργό, ο κ.Τζαβάρας, τονίζοντας ότι κι ο ίδιος όπως κι άλλοι υπουργοί κάνουν ατομικές προσκλήσεις απέναντι σε τοπικούς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ εκείνοι είναι «αποσυνάγωγοι» από την κυβέρνηση. «Μα ποιους κοροϊδεύετε;», είπε, αναφερόμενος στον τρόπο που έγινε η κατανομή τμημάτων, στο Πανεπιστήμιο Πατρών, είτε στην Ηλεία είτε στην Αιτωλοακαρνανία.
«Κατοικείτε σε διαφορετική γλωσσική διεύθυνση με τον κ.υπουργό», είπε ο Κων. Τζαβάρας απευθυνόμενος προς τον κ.Φίλη κι αναφέρθηκε στον ξένο Κοινωνιολόγο της εκπαίδευσης , Πιερ Μπουρντιέ, τονίζοντας ότι η αριστεία ήταν εκείνη που έδωσε ώθηση και δικαίωμα να παλέψουν την ταξική τους καταγωγή και να γίνουν σήμερα Πανεπιστημιακοί ή κορυφαίοι επιστήμονες. «Πουλάτε πραμάτεια στους τοπάρχες», τόνισε, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, τονίζοντας ότι εξυπηρετούν τοπικά συμφέροντα με την χωρική κατανομή των τμημάτων. «Θα χάσετε θα ηττηθείτε, θα μείνετε μία θλιβερή παρένθεση στην ιστορία του τόπου», ανέφερε ο κ.Τζαβάρας.

Για κόκκινες γραμμές ως προς το δημοκρατικό του φρόνημα έκανε λόγο ο Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, και τόνισε πως του ζήτησαν ραντεβού από τη Σπάρτη, όπερ και εγένετο. «Δεν θα μου το απαγορεύσετε να δω όποιον θέλω», επισημαίνοντας ότι όποιος του έχει ζητήσει ραντεβού απ΄όλα τα κόμματα τον έχει δει. Και πρόσθεσε: «Θα πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα στις Συγκλήτους να δουν πότε θα ξεκινήσουν την έναρξη νέων τμημάτων».
«Δεν θα σας αφαιρέσει κανείς το δικαίωμα να καλέσετε όποιους θέλετε», υποστήριξε ξαναπαίρνοντας τον λόγο ο κ.Τζαβάρας. Όμως, ως υπουργός δεν έχετε το δικαίωμα να εξουσιοδοτείτε βουλευτές της πλειοψηφίας, τι θα γίνει στην Ηλεία, στην Πάτρα. Είναι φτηνή πολιτικάντικη συμπεριφορά», ανέφερε και πρόσθεσε, πως δεν ταιριάζει και σε πανεπιστημιακό δάσκαλο. Επεσήμανε ωστόσο ότι δεν αμφισβητεί εν γένει τη δημοκρατική συγκρότηση του κ.Γαβρόγλου. Η αντιπαράθεση συνεχίζεται με τον Δημ. Μπαξεβανάκη, τέως υφυπουργό Παιδείας, ο οποίος υποστήριξε ότι το σχέδιο «Αθηνά» ήταν ένα τερατούργημα κι έκανε λόγο για «υποκρισία».

Ν. Κεραμέως: «Αποσύρετε το νομοσχέδιο»
Νωρίτερα, με «έξι αλήθειες» απάντησε η Νίκη Κεραμέως, τομεάρχης Εκπαίδευσης της ΝΔ στο νομοσχέδιο Γαβρόγλου για την συγχώνευση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και την ανώτατη εκπαίδευση. Η κυρία Κεραμέως ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου και υποστήριξε μεταξύ άλλων τα εξής:
1ον. «Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλει τον διάλογο», διότι έφερε νομοσχέδιο 1.120 σελίδων τα μεσάνυχτα της Τρίτης για να συζητηθεί το επόμενο μεσημέρι. «Με το χέρι στην καρδιά, πόσο εφικτό ήταν να διαβαστούν σε περίπου 5 ώρες τόσες σελίδες;», είπε και το χαρακτήρισε ανθρωπίνως αδύνατον. Όπως εξήγησε αυτά όλα είναι αντιδημοκρατικές πρακτικές διότι ο ίδιος ο πρύτανης του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας ενημερώθηκε την επόμενη ημέρα για τη συζήτηση του νομοσχεδίου, την ώρα που γινόταν η συζήτηση στη Βουλή ενώ απομακρύνθηκαν όσοι δεν ήταν φίλα προσκείμενοι, όπως ο κ.Ζώρας, πρόεδρος της Συνόδου των Πρυτάνεων της χώρας. «Η κυβέρνηση διαφώνησε στα όρια του μπούλινγκ», ανέφερε χαρακτηριστικά.
2ον. Καταργεί τον τεχνολογικό τομέα ενώ η τάση διεθνώς είναι να ενισχυθεί. Καταργεί, είπε, τα ΤΕΙ κι απαξιώνοντας τα ΕΠΑΛ, χωρίς μελέτες βιωσιμότητας και σκοπιμότητας, δημιουργώντας τμήματα θνησιγενή, παράγοντας μεγαλύτερη σύγχυση. «Είναι η λογική ή του ύψους ή του βάθους, χωρίς σχέδιο, χωρίς στρατηγική».
3ον. Υπάρχει η αλήθεια Νο 3, ότι αναδιατάσσει την εκπαίδευση, χωρίς σχέδιο, στη βάση πολιτικών εκβιασμών ενώ διαφωνούν πανεπιστημιακά ιδρύματα. Με το νομοσχέδιο ιδρύονται νέα τμήματα, χωρίς να εντάσσονται σε ολοκληρωμένο σχέδιο, όπως είναι τα Πανεπιστήμια Πατρών και Πελοποννήσου και Κρήτης και κατηγόρησε τον υπουργό για «αλαζονική συμπεριφορά» προς τα μέλη της Ακαδημίας, που ορθώνουν ανάστημα. «Δεν αντέχετε την κριτική, τον διάλογο. Είσθε ο κάτοχος της μοναδικής αλήθειας».
4ον. Τα ερευνητικά κέντρα πολλαπλασιάζονται αλόγιστα αλλά χωρίς ένταξη σε ένα πλαίσιο στον ερευνητικό χάρτη της χώρας, τα οποία απαιτούν νέους πόρους με κόστος ανυπολόγιστο για τον Έλληνα φορολογούμενο και κατηγόρησε την κυβέρνηση για «ασκήσεις επί χάρτου».
5ον. Καταλόγισε ιδεοληψία και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με δυο μέτρα και δυο σταθμά, με διαφορετικό βαθμό δυσκολίας, αντί για Τράπεζα Θεμάτων, απομάκρυνση από τα κλασικά γράμματα, με την κατάργηση των λατινικών και την ύπαρξη ενός ισχυρού απολυτηρίου. «Δίνετε χαριστική βολή στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία», είπε και πρόσθεσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ με συνέπεια στρέφεται κατά της αριστείας ενώ η ΝΔ, όταν γίνει κυβέρνηση θα φτιάξει ένα πρότυπο κι ένα πειραματικό σχολείο, σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας.
6ον. Τέλος, η κ. Κεραμέως επεσήμανε ότι το νομοσχέδιο συνεχίζει να βάλει κατά της ιδιωτικής εκπαίδευσης, κατά παράβαση του ενωσιακού δικαιού , δημιουργώντας ανασφάλεια δικαίου σε χιλιάδες φοιτητές και αποφοίτους κολεγίων.
«Ζητάμε μετ΄επιτάσεως απόσυρση του νομοσχεδίου», είπε η κ. Κεραμέως και πρόσθεσε ότι «εγώ στη θέση σας δεν θα κοιμόμουν πολύ καλά το βράδυ. Εγώ θα προβληματιζόμουν, γιατί όλη η αντιπολίτευση είναι εναντίον του νομοσχεδίου».