Το Σπίτι της Κύπρου και το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών παρουσιάζουν την ομαδική έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Οι Δελφοί πέρα από τα αρχαία», σε επιμέλεια Πλάτωνα Ριβέλλη.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020, ώρα 20:00-22:30, στο Σπίτι της Κύπρου, Ξενοφώντος 2Α Σύνταγμα.

«Οι Δελφοί πέρα από τα αρχαία»
Μια ομαδική έκθεση αποτέλεσμα δώδεκα ωρών συζήτησης και πολλών ωρών φωτογράφισης.

Οι φωτογραφικές συναντήσεις των Δελφών έκλεισαν ήδη τέσσερα χρόνια. Από τον Μάιο του 2016 το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών σε συνεργασία με τον Φωτογραφικό Κύκλο διοργανώνει κάθε χρόνο ένα τετραήμερο σεμινάριο φωτογραφίας με εισηγητή τον  Πλάτωνα Ριβέλλης που είναι και πρόεδρος του Κύκλου και επιμελητής της έκθεσης που διοργανώνεται και πάλι στους Δελφούς τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου και που από πέρυσι μεταφέρεται λίγους μήνες μετά στον φιλόξενο εκθεσιακό χώρο που διαθέτει το «Σπίτι της Κύπρου» στην Αθήνα.

Κάθε συνάντηση μας στους Δελφούς συγκεντρώνει σημαντικό αριθμό φωτογράφων από πολλά μέρη της χώρας, οι οποίοι ανταλλάσσουν απόψεις, δείχνουν και κρίνουν φωτογραφίες τους και παράλληλα απολαμβάνουν τη φιλοξενία και την παρέα. Όλα αυτά όμως προϋποθέτουν και ένα καλλιτεχνικό πρόσχημα. Και αυτό είναι το θέμα και η έκθεση. Το θέμα λειτουργεί ως αφορμή και πρέπει να είναι αρκετά ανοιχτό για να επιτρέπει τον χειρισμό του από τόσο πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους. Και είναι μόνον η αρχή, η αφετηρία. Η κατάληξη είναι άγνωστη, πολλές φορές απέχει πολύ από το θέμα, ενίοτε παραπέμπει σε αυτό και στην ιδανική εκδοχή το υπερβαίνει, ενώ με κάποιο τρόπο πάντα το υπηρετεί. Η έκθεση είναι ένας επιμέρους στόχος. Για να σηματοδοτηθεί η κατάληξη της προσπάθειας. Μιας προσπάθειας που είναι πάντα μια άνω τελεία που αφήνει ανοιχτή τη συνέχεια.

Το φετινό θέμα ήταν η ίδια η περιοχή που μας φιλοξενεί. Οι σημερινοί Δελφοί, το χωριό, τα σπιτάκια του, οι άνθρωποι του, τα λουλούδια του, η ζωή του που κινείται στη σκιά του βάρους των χρόνων και των μύθων. Η σκέψη αυτή ήταν μόνον η αρχική φευγαλέα αφορμή. Από τη στιγμή που σχεδιάστηκε το περίγραμμα του θέματος οι φωτογράφοι και ο δάσκαλος το ξεχάσαμε. Και με τον ίδιο τρόπο πρέπει να το υπερβούν, οι θεατές της έκθεσης. Δεν αντικρίζουν την πρισματική εικόνα του συγκεκριμένου θέματος, αλλά το καλειδοσκόπιο που προκύπτει όταν η φτωχή, δισδιάστατη, μικρή και στιγμιαία απομόνωση ενός κλάσματος της αλήθειας περνάει μέσα από τη διαφορετική προσωπικότητα μερικών δεκάδων διαμεσολαβητών που επιχειρούν να την αποτυπώσουν μεταμορφώνοντάς την.

Αυτό που προσωπικά απολαμβάνω σε κάθε παρόμοια ομαδική έκθεση φωτογραφίας είναι ότι βρίσκομαι αντιμέτωπος με τις απόπειρες ενός μεγάλου αριθμού ανθρώπων που εκτίθενται με έργα τους, προφανώς άνισα και διαφορετικά μεταξύ τους, τα οποία όμως δείχνουν ένα -έστω ίχνος- δημιουργικής προσωπικότητας.

Χαρακτήρισα πιο πάνω όλους μας ως ερασιτέχνες φωτογράφους. Και επιθυμώ να το υπογραμμίσω, διότι σε όλη την υπόλοιπη ζωή μας ο επαγγελματισμός θεωρείται αρετή. Αυτός όμως έχει στόχους και αιτίες οι οποίες μας καλούν, μας προτρέπουν, μας επιβάλλουν να είμαστε συνεπείς. Εμείς όμως ως ερασιτέχνες φωτογράφοι λογοδοτούμε μόνο στον εαυτό μας. Οι αιτίες μας και ο στόχος μας βρίσκονται στην ανάγκη μας να εκφράσουμε πειστικά τα ίχνη πνευματικότητας που ο καθένας μας κρύβει κάτω από την κοινωνική του συμπεριφορά. Δεν γνωρίζω καλά όλους όσους έχουν συμμετάσχει στα σεμινάρια και στις εκθέσεις του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Μετά από την επιλογή και έκθεση των φωτογραφιών τους νομίζω ότι τους γνωρίζω περισσότερο.