«Η κυβέρνηση χαιρετίζει το γεγονός ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο που συνήλθε την Πέμπτη στις Βρυξέλλες κατέληξε σε καταρχήν συμφωνία για το πακέτο των κοινών παρεμβάσεων με στόχο τη μείωση των τιμών ενέργειας συμπεριλαμβανομένης και της απόφασης για πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου ξεκινώντας σήμερα την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.

«Η ευθύνη περνάει τώρα στο συμβούλιο των υπουργών Ενέργειας που συνέρχεται αύριο προκειμένου οι υπουργοί να εξειδικεύσουν τις σχετικές προτάσεις ώστε να πάρουν τον υποχρεωτικό χαρακτήρα που απαιτείται προκειμένου οι εξαγγελίες να γίνουν πράξη».

Ο κ. Οικονόμου , ανέφερε ως σημαντικό το γεγονός ότι μόλις διαφάνηκε η πρόθεση της ΕΕ να προχωρήσει σε παρεμβάσεις, η τιμή του φυσικού αερίου στις διεθνείς αγορές έχει σημειώσει σημαντική υποχώρηση. «Είναι προφανές ότι λειτούργησε ακόμη και η απειλή χρήσης του πλαφόν για την τιμή του φυσικού αερίου», είπε.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι πρόκειται για αποτέλεσμα μιας μακρά προσπάθειας στην οποία πρωταγωνίστησε η ελληνική κυβέρνηση και στη συνέχεια υποστηρίχθηκε από σειρά ευρωπαϊκών χωρών που σταδιακά αυξάνονταν καθώς «το δίκαιο των θέσεών μας ήταν αυταπόδεικτο».

Ανέφερε αναλυτικά ότι για πρώτη φορά η πρόταση κατατέθηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, με επιστολή του προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 9 Μαρτίου, και ακολούθησαν και άλλες παρεμβάσεις. Η πρόταση ενισχύθηκε σημαντικά όταν ύστερα από πρωτοβουλία της Ελλάδας, της Ιταλίας, του Βελγίου αλλά και της Πολωνίας, 15 χώρες μέλη ζήτησαν από την Κομισιόν να υποβάλει πρόταση στο έκτακτο Συμβούλιο Ενέργειας που να υιοθετεί ουσιαστικά την ελληνική πρόταση.

Ο κ. Οικονόμου χαρακτήρισε μείζονος σημασίας βήμα όταν στις στις 5 Οκτωβρίου η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, με επιστολή προς τα μέλη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, υιοθέτησε τις προτάσεις του πρωθυπουργού για την εξέταση πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου στον κόμβο TTF. Η πρώτη συζήτηση έγινε λίγες ημέρες αργότερα, στο πλαίσιο της άτυπης Συνόδου στην Πράγα.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε ότι τελικά στα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου περιλαμβάνεται η πρόταση αυτή ενώ λαμβάνονται υπόψη πολλές από τις ελληνικές προτάσεις.

Ακόμη υπογράμμισε ότι γίνεται έτσι αντιληπτό πως σε ευρωπαϊκό επίπεδο η Ελλάδα είναι μια χώρα που συμβάλει σε πολιτικές αιχμής της ΕΕ. Πολιτικές πρακτικής λογικής οι οποίες φέρνουν άμεσο και ουσιαστικό αποτέλεσμα προς όφελος των ευρωπαίων πολιτών.

Ακολούθως έκανε ξεχωριστή αναφορά σε άλλες πρωτοβουλίες της Ελλάδας όπως μεταξύ άλλων η εισήγηση την άνοιξη του 2020 της συγκρότησης Ταμείου Ανάκαμψης, του ευρωπαϊκού ψηφιακού πιστοποιητικού, της ενίσχυσης της επιδημιολογικής επιτήρησης μέσα από τα self test αλλά και τις εξαιρέσεις από τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων με σκοπό την άμεση στήριξη επιχειρήσεων που πλήττονταν από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Επίσης η λειτουργία ενός ευρωπαϊκού μηχανισμού ανάκτησης των υπερεσόδων των εταιρειών ενέργειας.

Ο κ. Οικονόμου επεσήμανε στη συνέχεια ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να συνεχίσει τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση. «Θα εξαντλούμε κάθε δημοσιονομικό περιθώριο που θα δημιουργείται αλλά δεν θα το παραβιάζουμε», τόνισε.

Περνώντας σε ένα άλλο ζήτημα που αφορά τη δημόσια υγεία, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε πως η κυβέρνηση έχει αποδείξει με τις πολιτικές της ότι το σύστημα της δημόσιας υγείας είναι προϋπόθεση της κοινωνικής ευημερίας. «Η υγεία του λαού για την κυβέρνησή μας είναι προτεραιότητα», επεσήμανε.

Έκανε ειδική αναφορά στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας που δόθηκε σε διαβούλευση για τη δευτεροβάθμια περίθαλψη και για την ιατρική εκπαίδευση. «Στόχος και αυτής της νομοθετικής παρέμβασης είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από το Εθνικό Σύστημα Υγείας με την ενίσχυσή του με περισσότερους γιατρούς, με την κάλυψη του συνόλου των οργανικών θέσεων και με τη βελτίωση της εκπαίδευσής τους».

Αναφέρθηκε μάλιστα σε μια σειρά προτεινομένων ρυθμίσεων στην κατεύθυνση αυτή.

Ο κ. Οικονόμου έκανε αναφορά επίσης στην εγκληματικότητα και σε όσα έχουν αναφερθεί το τελευταίο διάστημα επισημαίνοντας πως οι ισχυρισμοί της αντιπολίτευσης περί δήθεν αύξησης της εγκληματικότητας διαψεύδονται από τα επίσημα στοιχεία.

Κλείνοντας υπενθύμισε ότι εκτός από την αύξηση των εξαγωγών και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, σημαντική υπήρξε η αύξηση των οικοδομικών αδειών για το 2021. Επεσήμανε ότι η χώρα μας βρίσκεται στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας της ΕΕ σύμφωνα με τη Eurostat καθώς οι οικοδομικές άδειες αυξήθηκαν κατά 54%.

Αναλυτικά η εισαγωγική τοποθέτηση:

Για τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου

Η Κυβέρνηση χαιρετίζει το γεγονός ότι το  Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, που συνήλθε την Πέμπτη και την Παρασκευή στις Βρυξέλλες, κατέληξε σε καταρχήν συμφωνία για ένα πακέτο κοινών παρεμβάσεων με στόχο τη μείωση των τιμών ενέργειας συμπεριλαμβανομένης και της πρότασης για πλαφόν στην τιμή φυσικού αερίου. Η ευθύνη περνάει τώρα στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας, το οποίο συνέρχεται αύριο, προκειμένου οι Υπουργοί, να εξειδικεύσουν τις σχετικές προτάσεις, έτσι ώστε να πάρουν τον υποχρεωτικό χαρακτήρα που απαιτείται προκειμένου οι εξαγγελίες να γίνουν πράξη.

Είναι σημαντικό -και δεν μπορεί παρά να λαμβάνεται υπόψη από τις ευρωπαϊκές ηγεσίες-  το γεγονός ότι, αμέσως μόλις διαφάνηκε η πρόθεση της Ε.Ε. να προχωρήσει σε ουσιαστικές παρεμβάσεις, η τιμή του φυσικού αερίου στις διεθνείς αγορές έχει σημειώσει σημαντική υποχώρηση. Είναι προφανές ότι λειτούργησε ακόμη και η απειλή χρήσης του πλαφόν για την τιμή του φυσικού αερίου. Αποδεικνύεται ότι η θέσπισή του μπορεί να αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα, ώστε να αποφύγουμε τις ακραίες τιμές που είδαμε στο φυσικό αέριο τους τελευταίους μήνες.

Το αποτέλεσμα αυτό είναι προϊόν μιας μακράς προσπάθειας στην οποία η Ελληνική Κυβέρνηση πρωταγωνίστησε και υποστηρίχθηκε στη συνέχεια και από σειρά ευρωπαϊκών χωρών, που σταδιακά αυξάνονταν, καθώς το δίκαιο των θέσεών μας ήταν αυταπόδεικτο. Η πρόταση για την επιβολή πλαφόν στη χονδρική τιμή του φυσικού αερίου κατατέθηκε για πρώτη φορά από τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, με επιστολή του προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 9 Μαρτίου, ενώ στην συνέχεια ακολούθησαν και άλλες παρεμβάσεις.

Η πρόταση ενισχύθηκε σημαντικά, όταν -ύστερα από πρωτοβουλία της Ελλάδας, της Ιταλίας, του Βελγίου, αλλά και της Πολωνίας- 15 χώρες μέλη της Ε.Ε. με κοινή επιστολή τους προς την Επίτροπο Ενέργειας (28 Σεπτεμβρίου) ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλει πρόταση στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, όπου να υιοθετεί ουσιαστικά την ελληνική πρόταση.

Μείζονος σημασίας βήμα έγινε στις 5 Οκτωβρίου, όταν η Πρόεδρος της Κομισιόν, Ursula von der Leyen, με επιστολή της προς τα μέλη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, υιοθέτησε τις ελληνικές προτάσεις, ενώ στη συνέχεια η  πρόταση συζητήθηκε ουσιαστικά και στην άτυπη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της Πράγας. Τελικά, στις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου περιλαμβάνεται και η απόφαση αυτή, ενώ λαμβάνονται  υπόψη πολλές από τις ελληνικές προτάσεις.

Γίνεται, έτσι, αντιληπτό ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα που συμβάλλει αποφασιστικά, πολύ ουσιαστικά σε πολιτικές αιχμής της Ε.Ε., πολιτικές πρακτικής λογικής, οι οποίες φέρνουν άμεσο και ουσιαστικό αποτέλεσμα προς όφελος των Ευρωπαίων πολιτών. Επίσης, δίδεται σαφές σήμα, προς κάθε κατεύθυνση, ότι  οι πρακτικές της μπλόφας και των εκβιασμών -στις οποίες αναλώθηκαν οι κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ το προηγούμενο διάστημα και οι οποίες κόστισαν και εξέθεσαν την Πατρίδα μας- ήταν μια θλιβερή παρένθεση του ακραίου λαϊκισμού και ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Η Ελλάδα παραμέρισε τις σκιές του πρόσφατου παρελθόντος και εμπέδωσε μια νέα αναβαθμισμένη εικόνα αξιοπιστίας στην Ευρώπη, αλλά και στην παγκόσμια σκηνή.  Αποδεικνύει άλλη μια φορά, ότι, με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, έπαψε να είναι μια χώρα πηγή προβλημάτων και μετεξελίχθηκε σε χώρα που ανοίγει δρόμους και τελικά παράγει λύσεις για τις ευρωπαϊκές χώρες και για τις ευρωπαϊκές κοινωνίες.

Αυτό δεν φαίνεται μόνο τώρα, στη συμβολή της χώρας μας στην πρόταση για το πλαφόν της τιμής του φυσικού αερίου και τα μέτρα για την ενεργειακή ακρίβεια.

Είναι η Ελλάδα που, μαζί με ακόμη 8 χώρες, εισηγήθηκε την Άνοιξη του 2020, στην αρχή της πανδημίας, τη δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης.

Είναι η Ελλάδα που εισηγήθηκε, την ίδια περίοδο, τις εξαιρέσεις από τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων, για να μπορέσουμε να στηρίξουμε μέσα στην πανδημία τις επιχειρήσεις.

Είναι η Ελλάδα που εισηγήθηκε, το 2021, το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό για την Covid-19, ώστε να επαναλειτουργήσει η τουριστική αγορά.

Είναι η Ελλάδα που εισηγήθηκε, την Άνοιξη του 2021, την ενίσχυση της επιδημιολογικής επιτήρησης μέσα από τα self-test.

Είναι η Ελλάδα που εισηγήθηκε, το Μάιο του 2022 τη λειτουργία ενός ευρωπαϊκού μηχανισμού ανάκτησης των υπερεσόδων από τις εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, που υιοθετείται σταδιακά από ολοένα και περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

Όλα αυτά, παρά τις αρχικές δυστοκίες, υιοθετήθηκαν τελικά από το σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών κι έγιναν πραγματικότητα. Όλα αυτά εφαρμόστηκαν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και απέφεραν σημαντικά θετικά αποτελέσματα για τις χώρες και τους λαούς της ηπείρου μας. Και βεβαίως για την Πατρίδα μας, για όλες τις Ελληνίδες και για όλους τους Έλληνες. Υιοθετήθηκαν γιατί στηρίζονταν σε άρτια τεχνογνωσία, αλλά και σε απόλυτη εμπειρική τεκμηρίωση. Η Ελλάδα, με σχέδιο, με γνώση, με έμπνευση, κατάφερε να πείσει.

Σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από το χρόνο λήψης και υλοποίησης των οριστικών ευρωπαϊκών αποφάσεων, η Ελληνική Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να συνεχίσει τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση. Η θέση μας -και την επανέλαβε πολλές φορές ο Πρωθυπουργός- είναι ξεκάθαρη: θα εξαντλούμε κάθε δημοσιονομικό περιθώριο που δημιουργείται, αλλά δεν θα το παραβιάζουμε.

Ας δουν, όσοι ανεύθυνα και καιροσκοπικά μοιράζουν ακοστολόγητες υποσχέσεις, τον τρόπο με τον οποίο οι αγορές αξιολογούν τις Κυβερνήσεις σε άλλες περιπτώσεις χωρών και τις συνέπειες που υπάρχουν εκεί. Ας δουν για παράδειγμα τι έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια χώρα η οποία ανήκει στο club των G7, όταν η Κυβέρνηση προχώρησε σε μη κοστολογημένες και μη ρεαλιστικές εξαγγελίες ως προς την πρόθεσή της να μειώσει τους φορολογικούς συντελεστές, χωρίς να τεκμηριώσει από πού θα βρει τα χρήματα. Και βέβαια ας μην ξεχνούν ότι η χώρα μας έχει στο παρελθόν πληρώσει πολύ ακριβά λαϊκισμούς, αλλά και τις πλειοδοσίες.

Για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας

Έχουμε πολλές φορές υποστηρίξει και το έχουμε αποδείξει με τις πολιτικές μας ότι για μας το Σύστημα της Δημόσιας Υγείας είναι προϋπόθεση της κοινωνικής ευημερίας. Η υγεία του λαού για την Κυβέρνησή μας είναι προτεραιότητα. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας, που δόθηκε σε διαβούλευση, για τη δευτεροβάθμια περίθαλψη και για την ιατρική εκπαίδευση. Στόχος και αυτής της νομοθετικής παρέμβασης είναι η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας από το Ε.Σ.Υ. με την ενίσχυσή του με περισσότερους γιατρούς, με την κάλυψη του συνόλου των οργανικών θέσεων και με τη βελτίωση της εκπαίδευσής τους. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται μια σειρά νέων ρυθμίσεων. Ανάμεσα στα άλλα:

Δίνεται η δυνατότητα, πέρα από τις προκηρύξεις πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης για γιατρούς, στις περιοχές που οι προκηρύξεις αποβαίνουν άγονες να προκηρύσσονται θέσεις μερικής απασχόλησης. Με αυτόν τον τρόπο οι κενές θέσεις  μπορεί να  καλύπτονται από γιατρούς ιδιώτες, που θα επιλέγουν να ενταχθούν στο Ε.Σ.Υ. μερικώς, διατηρώντας και ιδιωτικό τους έργο. Βασική επιλογή παραμένει η ενίσχυση του Ε.Σ.Υ. με γιατρούς πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, για αυτό και το μέτρο που σας περιέγραψα, η μερική απασχόληση, θα υλοποιείται μόνο στις περιπτώσεις εκείνες όπου οι προκηρύξεις καταλήγουν επανειλημμένα άγονες. Πρόκειται για μέτρο που μπορεί να δώσει λύσεις, ιδιαίτερα στην επαρχία, όπου υπάρχουν αρκετοί ιδιώτες γιατροί που δεν επιθυμούν να μπουν ως πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης στο Ε.Σ.Υ., αλλά μπορούν να καλύψουν τα κενά συγκεκριμένων ειδικοτήτων.

Δίνεται επίσης  η δυνατότητα σε γιατρούς που υπηρετούν ήδη στο Ε.Σ.Υ., εφόσον συμμετέχουν στην πλήρη λειτουργία, πρωινή και απογευματινή του νοσοκομείου και έχουν επιτύχει τους συγκεκριμένους στόχους ως προς τη διαχείριση περιστατικών, να έχουν ήπιο ιδιωτικό έργο μία ή δύο φορές την εβδομάδα εκτός των ωρών απασχόλησής τους στο Ε.Σ.Υ.. Με αυτό τον τρόπο το Ε.Σ.Υ. γίνεται ακόμη περισσότερο ελκυστικό στους γιατρούς αυτούς και αυξάνονται οι πιθανότητες να παραμείνουν οι γιατροί εντός του Ε.Σ.Υ., να περιορίσουμε δηλαδή την «αιμορραγία» ιατρικού προσωπικού από το Ε.Σ.Υ.. Ο κίνδυνος  μεταφοράς ύλης εκτός Ε.Σ.Υ. αποτρέπεται, καθώς οι αυστηρές προϋποθέσεις επιβάλλουν την πλήρη συμμετοχή σε όλη τη λειτουργία του Νοσοκομείου πρωινές και απογευματινές βάρδιες. Αντιθέτως σήμερα, εξαιτίας των μεγάλων κενών που υπάρχουν, παρά τις μεγάλες προσπάθειες που γίνονται, ο πολίτης αναγκάζεται συχνά να προσφεύγει στον ιδιωτικό τομέα.

Οι αλλαγές αυτές συμπίπτουν με τη λειτουργία κεντρικής ηλεκτρονικής παρακολούθησης των χειρουργείων, η οποία διασφαλίζει απόλυτα τη διαφάνεια στις λίστες που υπάρχουν. Με αυτές τις παρεμβάσεις ενισχύεται η παρουσία των γιατρών στο Ε.Σ.Υ., επιτυγχάνεται η διαφάνεια και ενισχύεται ακόμη περισσότερο το Ε.Σ.Υ..

Παράλληλα, έχει ήδη ανακοινωθεί η αύξηση των μισθών των γιατρών του Ε.Σ.Υ. κατά 10%, που σε συνδυασμό με την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, αυξάνει το εισόδημα των γιατρών που υπηρετούν στο σύστημα, ενώ αναβαθμίζονται τα ΤΕΠ και διασφαλίζεται αυτοτελές επίδομα σε όσους γιατρούς υπηρετούν εκεί.

Στόχος, επομένως, είναι η αξιοποίηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο του συνόλου του ιατρικού δυναμικού της χώρας, δίνοντάς του τη δυνατότητα να ενταχθεί, εφόσον το επιθυμεί, στο Ε.Σ.Υ. με διαφορετικούς τρόπους, πράγμα που διασφαλίζει απόλυτα το δημόσιο χαρακτήρα του, καθώς βασική προτεραιότητα για την Κυβέρνηση, όπως πολλές φορές έχουμε διακηρύξει, είναι η ενίσχυση του Ε.Σ.Υ. με πολλούς και καλούς γιατρούς, ώστε ο πολίτης να μπορεί να έχει ανά πάσα στιγμή την καλύτερη δυνατή υπηρεσία.

Για την εγκληματικότητα

Για άλλη μια φορά ότι οι ισχυρισμοί που επίμονα επαναλαμβάνει τις τελευταίες ημέρες η Αντιπολίτευση, περί δήθεν αύξησης της εγκληματικότητας, διαψεύδονται από τα επίσημα στοιχεία. Οι αριθμοί και σε αυτήν την περίπτωση είναι αμείλικτοι, δείχνουν μείωση της εγκληματικότητας κατά 25%, σε σχέση με την τετραετία 2015-2019. Ειδικότερα, σε σύγκριση με τα 9μηνα των ετών 2015 έως 2019, το 9μηνο 2022 μειώθηκαν σε όλη την επικράτεια οι ληστείες σε ποσοστά που κυμαίνονται από 33,37% έως 41,04%, οι κλοπές-διαρρήξεις από 7,87% έως 16,79%, και οι κλοπές τροχοφόρων από 16,16% έως 51,92%.

Βέβαια δεν πρέπει κανείς να λησμονεί ή να υποτιμά τη  συμβολή της Ελληνικής Αστυνομίας στη διαλεύκανση εγκλημάτων που συγκλόνισαν την ελληνική κοινωνία, στη φύλαξη των συνόρων με το επιχειρησιακό σχέδιο «ΑΚΡΙΤΑΣ», που ήδη αποδεικνύεται καταλυτική στην ασφάλεια της χώρας, αλλά και της Ε.Ε.. Στα μυθεύματα και τις φαντασιώσεις, απαντάμε και θα συνεχίσουμε να απαντάμε, με τα στοιχεία,  με την πραγματικότητα, με τη δουλειά και με πράξεις.

Αύξηση οικοδομικών αδειών

Κλείνοντας, θέλω να υπενθυμίσω ότι εκτός από την αύξηση των εξαγωγών και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, σημαντική επίσης υπήρξε η αύξηση των οικοδομικών αδειών για το 2021.  Οι  οικοδομικές άδειες αυξήθηκαν  στην Ελλάδα, με την χώρα μας  να βρίσκεται στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat και συγκεκριμένα αυξήθηκαν κατά 54%. Η ανάπτυξη της οικοδομικής δραστηριότητας, όπως όλοι αντιλαμβάνονται, είναι κομβικής σημασίας για την ελληνική οικονομία και την κοινωνία μας και αποτελεί μέσο υπέρβασης της οικονομικής κρίσης. Είναι γνωστό ότι στην οικοδομή εμπλέκονται εκατοντάδες επαγγέλματα, με αποτέλεσμα από τη μια να μειώνεται δραστικά η ανεργία και από την άλλη να αυξάνεται ο κύκλος εργασιών πολλαπλών επαγγελματικών κλάδων. Ταυτόχρονα, επειδή η οικοδομή απαιτεί συνεργασία πολλών επαγγελματιών τα χρήματα που επενδύονται εκεί κινούνται πάρα πολύ γρήγορα και περνούν στην τσέπη των πολιτών με μεγαλύτερη αμεσότητα.

Είναι δηλαδή μια επένδυση ταχείας απόδοσης, που αγγίζει άμεσα και γρήγορα μεγάλα στρώματα πολιτών. Η εξέλιξη αυτή δεν προέκυψε τυχαία, αλλά ενισχύθηκε από ένα πλέγμα πολιτικών που ψηφίσαμε από την αρχή της θητείας μας και με συνέπεια εφαρμόζουμε. Η οικονομία υπάρχει για τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος για την οικονομία. Πρόκειται για άλλη μια απόδειξη του δυναμισμού της οικονομίας και των θετικών αποτελεσμάτων που παράγει η ασκούμενη οικονομική πολιτική μας.