«Κορδέλες» κόβει η κυβέρνηση Τσίπρα για έργα, που άλλοι σχεδίασαν, άλλοι υλοποίησαν κι εκείνη τα υπονόμευσε, υποστηρίζει ο βουλευτής Σερρών της Νέας Δημοκρατίας και τομεάρχης Μεταφορών κι Υποδομών της ΝΔ, Κώστας Αχ. Καραμανλής, κι υπογραμμίζει ότι «ΣΥΡΙΖΑ κι επενδύσεις» είναι έννοιες ασύμβατες. Σε συνέντευξή του στην ηλεκτρονική εφημερίδα «tomanifesto.gr», τονίζει ότι η συμφωνία των Πρεσπών είναι επιζήμια για τη χώρα και για τα προϊόντα της.

Συνέντευξη στην Άννα Στεργίου

-Βαρύ το όνομα Καραμανλή και βαριά η ευθύνη στους ώμους για την εδραίωση και τη θωράκιση της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, σε μία περίοδο, που έχουμε άνοδο των ακροδεξιών κομμάτων στην Ευρώπη. Ποιο είναι το δικό σας όραμα για την πολιτική;

«Η Νέα Δημοκρατία, η παράταξη, που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, αποτελεί τη μοναδική πολιτική δύναμη, που συνδυάζει τον υπεύθυνο φιλελευθερισμό, με το λαϊκό χαρακτήρα και το πατριωτικό στίγμα. Από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας και την ένταξη στην ευρωπαϊκή οικογένεια, μέχρι το μεγάλο «Όχι» στο Βουκουρέστι, είμαστε η παράταξη των μεγάλων εθνικών επιλογών. Επόμενο είναι, λοιπόν, η προσωπική μου αντίληψη για την πολιτική, να εμπνέεται από αυτές τις πολιτικές επιλογές, όπως κι από αυτό, που πάντα έλεγε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής: το εθνικό συμφέρον μπαίνει πάνω από το κομματικό και ο πολιτικός πρέπει πάντα να μιλά με ειλικρίνεια στους πολίτες».

-Η περίοδος των μνημονίων οδήγησε τον κόσμο μακριά από την πολιτική σε σημείο τρίτο κόμμα να είναι η αποχή. Πως μπορεί νέος κόσμος να ξαναμπεί στη μάχη της πολιτικής;

«Ενόψει των ευρωεκλογών, το ζήτημα της αποχής και της απαξίωσης της πολιτικής από τους νέους, είναι εξαιρετικά κρίσιμο. Ιδίως, μάλιστα, όταν δυνάμεις του ανορθολογισμού και των άκρων αυξάνουν τις δυνάμεις τους. Κι αυτό εμφανίζεται και αλλού στην Ευρώπη, αλλά και στις ΗΠΑ, εξαιτίας της ανασφάλειας για το μέλλον και της συρρίκνωσης της μεσαίας τάξης. Το πρόβλημα, λοιπόν, είναι υπαρκτό αλλά η λύση δεν είναι το «χάιδεμα» των αυτιών, ούτε ο ανεύθυνος λαϊκισμός, τον οποίο στην Ελλάδα έχουμε πληρώσει ακριβά.
Λύση είναι ο υγιής φιλελευθερισμός, που να διασφαλίζει τις δυνατότητες για δημιουργία και ευημερία των πολλών και να μην περιχαρακώνει τα κέρδη των λίγων».

-Η Συμφωνία των Πρεσπών οδήγησε ακόμη και αριστερούς ψηφοφόρους μακριά από την κυβέρνηση. Όμως, υπάρχουν και δεξιοί ψηφοφόροι που θεωρούν ότι ανοίγει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Ποιος νομίζετε πως πρέπει να είναι ο δρόμος από εδώ και μπρος, καθώς έχουν υποβάλλει αίτημα ένταξης τα Σκόπια στην Ε.Ε.;

«Το ό,τι η Συμφωνία των Πρεσπών είναι εθνικά επιζήμια, το τονίσαμε από την πρώτη στιγμή. Όχι μόνο νέες ευκαιρίες δεν ανοίγει, αλλά γεννά και νέους κινδύνους σχετικά με τη χρήση του όρου «Μακεδονία» σε προϊόντα μας. Όσο για την αίτηση ένταξης των Σκοπίων στην Ε.Ε., θα επαναλάβω όσα υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης: Η Ν.Δ. είναι αποφασισμένη να διαπραγματευτεί, ακόμα και να βάλει βέτο στην ένταξη των Σκοπίων, αποσυνδέοντάς την, πλήρως από τη συμφωνία Τσίπρα–Ζάεφ».

-Η Ευρώπη έχει βάλει ψηλά στην ατζέντα τους διεθνείς αυτοκινητόδρομους. Τι διεκδικεί η Νέα Δημοκρατία από την Ευρώπη για τις μεταφορές;

«Αν αυτήν την στιγμή στη χώρα μας έχουμε ένα οδικό δίκτυο εφάμιλλο με ανεπτυγμένων χωρών της Ευρώπης, αυτό οφείλεται στο ό,τι η κυβέρνηση της ΝΔ –το 2004-2009– είχε όραμα, γνώση και αποφασιστικότητα να το υλοποιήσει. Αντιθέτως, η σημερινή κυβέρνηση έχει να επιδείξει «σαλαμοποιήσεις» έργων, όπως του Πάτρα – Πύργος, και εικονικές εξαγγελίες, όπως του ΒΟΑΚ. Σήμερα, έχουμε ανάγκη έναν στρατηγικό σχεδιασμό για τις μεταφορές, με ορίζοντα 15ετίας, όπου κεντρική θέση θα κατέχει το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο βρίσκεται δεκαετίες πίσω από το ευρωπαϊκό. Το σιδηροδρομικό μας δίκτυο είναι αυτό, που θ΄ αναγάγει τον Πειραιά, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου του εμπορευματικού κόσμου. Αφήνουμε, λοιπόν, τον ΣΥΡΙΖΑ να κόβει κορδέλες σε έργα που άλλοι σχεδίασαν κι άλλοι υλοποίησαν, κι εμείς προχωρούμε στην εκπόνηση ενός ευρύτερου σχεδίου, ώστε να αξιοποιήσουμε πλήρως τη γεωπολιτική θέση της χώρας και να σχεδιάσουμε τη σύνδεση των λιμένων μας με ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο».

-Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προεκλογικά αντιδρούσε στο έργο του αεροδρομίου Καστελλίου Ηρακλείου Κρήτης αλλά το προχωρά. Τι έχει να ωφεληθεί, όμως, ο Έλληνας πολίτης;

«Η περίπτωση του αεροδρομίου στο Καστέλι αποτελεί άλλο ένα έργο, εμπνευστής του οποίου υπήρξε η ΝΔ, που το 2008 ξεκίνησε τη διαγωνιστική διαδικασία και το 2014 ενέκρινε τη διενέργεια διαγωνισμού. Αντιθέτως, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το «πάγωσε», όπως όλα τα μεγάλα έργα κατά την περίοδο της «διαπραγμάτευσης», με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να αναβληθεί συνολικά εννέα φορές! Η ΝΔ επιθυμεί το όλο έργο, που θα φέρει ανάπτυξη στον τουρισμό, νέες δραστηριότητες, 1.500 νέες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 7.500 νέες θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία του. Μάλιστα, κάνουμε κι ένα βήμα παραπάνω… Όπως σημειώθηκε κατά την παρουσίαση του προγράμματός μας για τις Υποδομές, το «παλαιό» αεροδρόμιο του Ηρακλείου μπορεί να γίνει δεύτερο «Ελληνικό». Βρίσκεται σε εξαιρετικό σημείο, μπορεί να μετατραπεί σε έναν δεύτερο πόλο δίπλα στον αστικό ιστό, με κατοικίες, ξενοδοχεία, μαρίνα ιδιωτικών σκαφών κ.λ.π.».

-Για πολλοστή φορά καθυστερούν οι διαδικασίες για τα υδατοδρόμια. Πως γίνεται να βελτιωθούν οι χρόνοι αδειοδοτήσεων;

«Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έλαβε έτοιμο νομοθετικό πλαίσιο και το τίναξε στον αέρα. Σήμερα λειτουργούν μόνο 3 υδατοδρόμια, που αδειοδοτήθηκαν, σύμφωνα με τον νόμο της ΝΔ. Νόμο` τον οποίο η Κροατία προσάρμοσε στα δεδομένα της κι αδειοδότησε σ’ ένα έτος 11 υδατοδρόμια! Ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ τον μπλόκαρε, έφερε μετά 3,5 έτη δικό του προβληματικό νόμο, με αποτέλεσμα για τέταρτο καλοκαίρι, να μην πετάξει κανένα υδροπλάνο!
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη επαρκούς δικτύου υδατοδρομίων, ώστε να επιτευχθεί σύνδεση με αρκετούς προορισμούς, εξασφαλίζοντας τον κρίσιμο όγκο πτητικού έργου, που θα καταστήσει βιώσιμη τη λειτουργία τους. Μόνο έτσι, τα υδροπλάνα θα μπορέσουν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού, στη διασύνδεση μικρών και απομονωμένων νησιών και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».

-Οι υπολογισμοί έδειχναν ότι χρειάζεται να μπουν 100 δις ευρώ, για επενδύσεις, ώστε να επιστρέψει η χώρα στην κανονικότητα. Αν δεν μας επιτρέψουν οι εταίροι, μείωση των δύσκολων πλεονασμάτων, ώστε να μειωθεί η φορολογία, πως μπορεί να υπάρξει προσέλκυση επενδυτών;

««ΣΥΡΙΖΑ» κι «επενδύσεις» είναι έννοιες ασύμβατες, αφού αυτή η κυβέρνηση υπονομεύει κάθε αναπτυξιακή προοπτική της χώρας. Κοιτάξτε το Ελληνικό, ένα κορυφαίο αναπτυξιακό έργο, που ο ΣΥΡΙΖΑ θέτει προσκόμματα στην υλοποίησή του. Ή το master plan της Cosco για τον Πειραιά, που ο ΣΥΡΙΖΑ τίναξε στον αέρα, με αποτέλεσμα η Cosco να συνάψει συμφωνία με την ιταλική κυβέρνηση για πρόσβαση στο λιμάνι της Τεργέστης. Δυστυχώς, η Ελλάδα βρίσκεται παγιδευμένη στις ιδεοληψίες και την ανικανότητα του ΣΥΡΙΖΑ. Χρειαζόμαστε ένα νέο επενδυτικό όραμα, που μόνο κυβέρνηση ΝΔ μπορεί να δώσει…».