Την βαριά βιομηχανία της Ελλάδας απειλεί ευθέως πλέων ο κορωνοϊός με τις συνέπειες να είναι απροσδιόριστες προς ώρας για την ελληνική οικονομία.

Ο ΕΟΤ έλαβε έκτακτα μέτρα μεταξύ των οποίων την διακοπή της διαφημιστικής καμπάνιας στο εξωτερικό σταματώντας έτσι την προβολή της χώρας.

Αλλά και στο εσωτερικό τα νέα δεν είναι ευχάριστα. Η σεζόν θα ξεκινήσει αργά για τους περισσότερους με την περίοδο του Πάσχα να χάνεται οριστικά.

Η πανδημία του κορωνοϊού έρχεται να ανατρέψει τον σχεδιασμό των επιχειρηματιών του τουρισμού οι οποίοι στόχευαν σε ακόμα καλύτερες επιδόσεις το 2020.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το 2018 η συμβολή του τουρισμού στην οικονομία ανήλθε στο 11,7% ή σε περίπου € 21,6 δισ. Συνυπολογίζοντας και τα πολλαπλασιαστικά οφέλη, η συνολική συνεισφορά ανέρχεται μεταξύ € 47,4 και € 57,1 δισ., δηλαδή κυμάνθηκε μεταξύ 25,7% του ΑΕΠ και 30,9% του ΑΕΠ, καθιστώντας τον τουρισμό βασικό πυλώνα της Ελληνικής οικονομίας.

Στην αιχμή της τουριστικής περιόδου το 2018, μόνο μέσω της εργασίας στα καταλύματα και στην εστίαση (411.000 εργαζόμενοι), συνέβαλε στο 16,7% της απασχόλησης και συνολικά (άμεσα και έμμεσα) μεταξύ 36,7% και 44,2%. Επίσης, ο τομέας του τουρισμού είχε σημαντική επενδυτική δραστηριότητα εκ των οποίων το 1,9 δισ. ευρώ σε εγχώρια προστιθέμενη αξία.

Στην εξάρτηση αυτή της ελληνικής οικονομία αναφέρεται και δημοσίευμα του Bloomberg στο οποίο σημειώνεται πως «τη στιγμή που οι Ελληνες βγαίνουν από μια δεκαετή οικονομική κρίση που κόστισε στη χώρα ένα τέταρτο του ΑΕΠ της, οι συνέπειες του κορωνοϊού στον ζωτικό τομέα του τουρισμού απειλεί να τους στερήσει τους καρπούς της ανάκαμψης». Επικαλούμενο το World Travel and Tourism Council το Bloomberg σημειώνει πως ο τουρισμός για την Ελλάδα ισοδυναμεί με το 20% της οικονομίας και πάνω από το 25% των θέσεων εργασίας.

«Η κυβέρνηση έχει ήδη διατάξει το κλείσιμο των εποχιακών καταλυμάτων, στα οποία υπάγονται πάνω από τα μισά ξενοδοχεία. Και μετά τις εικόνες πολιτών που κατέκλυσαν τις παραλιακές περιοχές, λόγω του ζεστού καιρού, έκλεισαν, επιπλέον, από την Παρασκευή οι οργανωμένες παραλίες» συνεχίζει το δημοσίευμα.

Στο Bloomberg μίλησε η Ελένη Μιχαήλ, ιδιοκτήτρια ενός ξενοδοχείου 25 κλινών, κοντά στο Σύνταγμα: «Ήμασταν κλεισμένοι στο φουλ, όμως οι μισές κρατήσεις δεν εμφανίστηκαν ποτέ και πλέον όλα θα κυλήσουν χειρότερα από αυτή τη στιγμή. Ο κόσμος φοβάται». Η ίδια εξηγεί ότι οι ακυρώσεις αγγίζουν το 20% των κρατήσεων, καθώς «το τελευταίο πράγμα που σκέφτονται οι άνθρωποι αυτή την ώρα είναι οι καλοκαιρινές διακοπές».

Από την πλευρά του, ο Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, δήλωσε στο Bloomberg ότι «παρακολουθούμε ώρα με την ώρα τις κρατήσεις και τις ακυρώσεις».

«Η ελληνική κυβέρνηση προέβλεπε ρυθμό ανάπτυξης 2,8% για το 2020. Τώρα, οι οικονομολόγοι βλέπουν την οικονομία να αναπτύσσεται, κατά το θετικό σενάριο, κατά λιγότερο από 2%» λέει το Bloomberg, επικαλούμενο και την ανάλυση της Alpha Bank που αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο η ανάπτυξη να επιβραβυνθεί έως και κατά 0,9%.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, «Να συνεχίσει να ονειρεύεται τις ομορφιές της Ελλάδας» καλεί το διεθνές ταξιδιωτικό κοινό η νέα δράση της Marketing Greece και την ίδια στιγμή το προτρέπει να μείνει ασφαλές.

Με κεντρικό μήνυμα “Till Then, #StaySafe”, η Marketing Greece προχώρησε στη δημιουργία περιεχομένου (content), το οποίο διατίθεται ελεύθερο προς χρήση στις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, με στόχο να μοιραστούν με το διεθνές ταξιδιωτικό κοινό το μήνυμα των καλύτερων ημερών που έρχονται, προτρέποντάς το μέχρι τότε να παραμείνει ασφαλές.

Αξιοποιώντας φωτογραφικό υλικό και συνοδευόμενο από το κείμενο: “When the time is right, we’ll be there for you. Till then #staysafe”, η Marketing Greece δίνει έμφαση στο ελπιδοφόρο ελληνικό φως, στο αναζωογονητικό γαλάζιο της χώρας μας, στην χαλαρωτική μας φύση και προσκαλεί τους ταξιδιώτες να συνεχίσουν να ονειρεύονται την επόμενη φορά που θα μπορούν ανέμελοι να απολαύσουν τη μοναδικότητα της Ελλάδας.