Επειδή πολλές φορές στην πολιτική κάποια πράγματα θεωρούνται αυτονόητα, καλό είναι ο ‘λογαριασμός’ να μη γίνεται μόνο στο τέλος μιας θητείας, αλλά και κατά τη διάρκειά της. Προχωρώ σε αυτό το σχόλιο καθώς, μπορεί, λοιπόν, πλέον οι πολίτες της Αθήνας να απολαμβάνουν τα αποτελέσματα μία ψηφιακής επανάστασης που λαμβάνει χώρα τα τελευταία τρία σχεδόν χρόνια, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ποια ήταν η κατάσταση όταν αναλάβαμε.

Παραλάβαμε ένα Δήμο ο οποίος βρισκόταν σε ψηφιακό μεσαίωνα με ψηφιακές υπηρεσίες που βρισκόταν σε εμβρυακό στάδιο. Ένα δήμο που ταλαιπωρούσε τους δημότες του. Ένα δήμο που καθυστερούσε διαδικασίες τόσο για πολίτες όσο και για επιχειρήσεις. Και με την αποφασιστικότητα του Δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννης και την εξαιρετική δουλειά των υπηρεσιών του Δήμου καταφέραμε να φέρουμε την ψηφιακή άνοιξη.

Σήμερα, οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει ο Δήμος Αθηναίων ξεπερνούν κατά πολύ τις εκατό, πολλές από τις οποίες αξιοποιούνται ήδη και από άλλους Δήμους της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη πολλά έγγραφα που στο παρελθόν χρειάζονταν μέρες ή και εβδομάδες για να διεκπεραιωθούν πλέον εκδίδονται άμεσα από την ψηφιακή πλατφόρμα eservices.cityofathens.gr. Για παράδειγμα, οι επαγγελματίες μπορούν εύκολα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση για νέα παροχή ρεύματος, για απαλλαγή Τελών Καθαριότητας και Φωτισμού, αλλά και για τη χορήγηση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου με τραπεζοκαθίσματα. Ενώ οι δημότες έχουν τη δυνατότητα να εκδώσουν με ταχύτητα μια σειρά βεβαιώσεων και πιστοποιητικών που χρησιμοποιούνται ευρέως στη καθημερινή επαφή τους με το κράτος όπως πιστοποιητικά γέννησης, εγγυτέρων συγγενών, εντοπιότητας, αντίγραφα ληξιαρχικών πράξεων γάμου, γέννησης, θανάτου, κ.α

Και ασφαλώς δουλεύουμε καθημερινά προκειμένου να αυξάνουμε τις υπηρεσίες μας. Είμαι στη ιδιαίτερα ευχάριστη θέση, ως Αντιδήμαρχος Ψηφιακής Μετάβασης και Παιδείας να πω ότι σε λίγο δεν θα υπάρχει λόγος να μιλάμε για αύξηση των παρεχόμενων ψηφιακών υπηρεσιών από το Δήμο προς του δημότες, καθώς το ποσοστό ρεκόρ του 70% των υπηρεσιών του Δήμου που παρέχονται σήμερα ψηφιακά -μέχρι το τέλος του έτους- θα φτάσει στο 100%!

Ακόμα, ο πολίτης εξυπηρετείται σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς του, με το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείριση για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, το my Athens pass για εύκολο πάρκινγκ, την ηλεκτρονική εγγραφή στις κατασκηνώσεις, αλλά και με την εφαρμογή Novoville που λειτουργεί με πολύ μεγάλη επιτυχία καταγράφοντας σε πραγματικό χρόνο τα αιτήματα και την ανταπόκριση των υπηρεσιών του Δήμου, στην πόλη, αλλά και οι πλατφόρμες που έχουν ήδη αναπτυχθεί για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τις δράσεις μας. Αλλά και με τις υπηρεσίες προς τους επαγγελματίες, οι οποίοι μπορούν εύκολα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση για νέα παροχή ρεύματος, για απαλλαγή Τελών Καθαριότητας και Φωτισμού, αλλά και για τη χορήγηση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου με τραπεζοκαθίσματα.

Αυτό στο οποίο όμως θα ήθελα να σταθώ και το οποίο αποτέλεσε και την κορωνίδα των ανακοινώσεων του Δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, στο Συνέδριο της Cisco στη Θεσσαλονίκη είναι η δημιουργία Ψηφιακής Βίβλου της πόλης των Αθηνών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Να σημειώσω, δε, ότι είναι η πρώτη φορά που γίνεται τέτοια προσπάθεια στην Ελλάδα και μόλις η τέταρτη στην Ευρώπη, μετά το Παρίσι, το Βερολίνο και το Λονδίνο.

Πρόκειται για μια συνολική ψηφιακή συμφωνία με κάθε πολίτη, τη δημόσια σφαίρα, την επιχείρηση και ιδιωτικό τομέα, κάθε φορέα του Πολιτισμού και της Κοινωνίας των Πολιτών, να γίνει ψηφιακός συμμέτοχος στον συνολικό μετασχηματισμό της πόλης μας. Μιας πόλης εύκολης στην ψηφιακή της πρόσβαση, μιας έξυπνης πόλης η οποία θα προσκαλεί τη συμμετοχή και θα διευκολύνει την καθημερινότητα!

  • Ο Νικόλαος Βαφειάδης είναι Αντιδήμαρχος Ψηφιακής Μετάβασης και Παιδείας Δήμου Αθηναίων