Πηγή απόλυτης διασκεδαστικής οδήγησης αποτελεί ο νέος 4κύλινδρος κινητήρας του Mini Cooper S Clubman και του Mini Cooper S Countryman. Ο δίλιτρος κινητήρας φέρει ειδικές τροποποιήσεις στο σύστημα του στροφάλου, ενώ παράλληλα επωφελείται από τη νέα γενιά της τεχνολογίας Mini TwinPower Turbo.

Οι μετατροπές βασίζονται στην αγωνιστική τεχνογνωσία του τμήματος John Cooper Works και περιλαμβάνουν έναν ενισχυμένο στρόφαλο, κύριο ρουλεμάν μεγαλύτερης διατομής, ειδικά έμβολα, μπιέλες, καθώς και νέο αποσβεστήρα κραδασμών με βελτιστοποιημένη ψύξη.

Η σημαντικά αυξημένη ισχύς σε σχέση με την προηγούμενη κινητήρια μονάδα, είναι επίσης αποτέλεσμα χρήσης του μεγαλύτερου υπερσυμπιεστή. Η σχέση συμπίεσης του νέου κινητήρα έχει μειωθεί από 10,2 σε 9,5 για να εναρμονιστεί με την αυξημένη πίεση υπερπλήρωσης του συστήματος. Επιπλέον, ο υπερσυμπιεστής που είναι ενσωματωμένος στην πολλαπλή εξαγωγή φέρει βαλβίδα εκτόνωσης που συμβάλλει στα βελτιστοποιημένα χαρακτηριστικά απόκρισης.

Ο αυλός εισαγωγής έχει επίσης επανασχεδιαστεί με στόχο τη μέγιστη ροή. Η άμεση παραγωγή ισχύος στον κινητήρα υποστηρίζεται από την τελευταία γενιά του συστήματος άμεσου ψεκασμού βενζίνης.

Τα νέα μπεκ πολλαπλών οπών ανάμεσα στις βαλβίδες επιτρέπουν αυξημένη ροή, μεταφέροντας το καύσιμο στους θαλάμους καύσης με πίεση ψεκασμού έως 350 bar. Η άριστη εξαέρωση του καυσίμου επιτρέπει ακριβή δοσολογία, το μυστικό για καθαρή καύση και βέλτιστη απόδοση.

Η τεχνολογία Mini TwinPower Turbo περιλαμβάνει επίσης πλήρως μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων με το σύστημα VALVETRONIC (πατέντα του BMW Group) και μεταβλητό έλεγχο εκκεντροφόρων στην πλευρά εισαγωγής και εξαγωγής (double VANOS).