Στους μισοφωτισμένους διαδρόμους του Λούβρου, ανάμεσα στην Αφροδίτη της Μήλου και τους πίνακες του Νικηφόρου Λύτρα, τη Δευτέρα το βράδυ, συναντούσες λίγους καλεσμένους που είχαν το προνόμιο να απολαμβάνουν, πριν από το κοινό, την πρώτη έκθεση της σεζόν για το πιο γνωστό μουσείο του κόσμου: Την έκθεση με τον τίτλο «Παρίσι – Αθήνα, η γέννηση της σύγχρονης Ελλάδας».

Ανάμεσα σε σπάνιους πίνακες, γλυπτά, αλλά και παραδοσιακές φορεσιές, οι επισκέπτες ανακάλυπταν βήμα βήμα μιας μορφής ιστορία αγάπης, αλλά μεταξύ δύο λαών. Οι Γάλλοι, που βγαίνουν από την επανάστασή τους, του 1789, κτίζουν κράτος, αλλά κοιτάνε και άλλου. Ειδικά οι διανοούμενοι. Όπως ο Ευγένιος Ντελακρουά, που ζωγραφίζει την «Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου» και μετά πουλάει το έργο για να μαζέψει χρήματα για τους Έλληνες επαναστάτες. Αλλά και τον Ουγκώ, τον Μπερλιόζ και τον Σατομπριάν, που δίνουν τον δικό τους, προσωπικό, αγώνα, που με τη σειρά του δίνει την ώθηση στη γαλλική κυβέρνηση να βοηθήσει τους Έλληνες. Και κάπως έτσι, η φιλία αυτή θα σφραγιστεί για πάντα.

Σήμερα, 200 χρόνια μετά, οι φιλέλληνες υπάρχουν ακόμα. «Είμαι μία από αυτούς» δηλώνει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» και την Αλεξία Κεφαλά η Μπριζίτ Μακρόν. Η πρώτη κυρία της Γαλλίας – ντυμένη με παλτό χρώματος μπλε ρουά, «για να τιμήσω τα ελληνικά χρώματα», όπως λέει – δεν κρύβει το ενδιαφέρον της για ό,τι είναι ελληνικό. «Οταν πήγα στο Μουσείο Μπενάκη για την έκθεση του 1821, πριν από λίγες μέρες, δεν μπορούσα να φύγω. Καθυστερήσαμε το πρόγραμμα επειδή είδα τόσο πολλά ενδιαφέροντα πράγματα. Θα έπρεπε να πηγαίνουν όλα τα σχολεία εκεί για να μάθουν ιστορία. Και αυτό το λέω ως δασκάλα». Και συνεχίζει: «Η έκθεση στο Λούβρο είναι περισσότερο για μαθητές λυκείου. Είναι η συνέχεια δηλαδή (σ.σ.: των όσων εκτίθενται στο Μπενάκη). Οπως και οι σχέσεις των δύο χωρών μας. Διαρκούν. Ξέρετε, μπορεί η Γαλλία να ήταν αποικία των Ρωμαίων, αλλά οι ρίζες μας είναι ελληνικές. Εδώ, στη Γαλλία, μεγαλώνουμε με την ελληνική μυθολογία και την αγαπάμε. Το 2021 μεταφράστηκε για 25η φορά η “Οδύσσεια” του Ομήρου. Αυτό μας δένει αμέσως. Οπως και αυτό το “μπαλέτο” από τα φώτα στην Ακρόπολη. Μαγεύουν όλη την πρωτεύουσα. Κι σε εμένα, που είχα την τύχη να την επισκεφτώ τη νύχτα, έμεινε αυτή η μαγική εικόνα με τα φώτα στο μυαλό μου».

Η Μπριζίτ Μακρόν δεν είναι δεμένη μόνο με την αρχαία Ελλάδα και τα κείμενά της. Ενδιαφέρεται πολύ και για σύγχρονη Ελλάδα, επίσης. «Ολο το καλοκαίρι έπαιρνα τη φίλη μου, τη Μαρέβα, για να μάθω τα νέα για τις φωτιές. Εντυπωσιάστηκα από το μέγεθος της τραγωδίας» σημειώνει.

Την ώρα που αφηγείται αυτές τις στιγμές του καλοκαιριού, πλησιάζει, διακριτικά, πιο κοντά μας η κυρία Μητσοτάκη. Η οποία επιβεβαιώνει κατ’ αρχήν το ενδιαφέρον της πρώτης κυρίας της Γαλλίας για την Ελλάδα, αλλά και την ειλικρινή συμπάθειά της για τους Ελληνες. «Προσωπικά μπορώ να σας πω ότι είναι σπάνια φίλη και θα μείνει φίλη και μετά την πολιτική ζωή» προσθέτει. Οι δύο κύριες θαυμάζουν το γλυπτό του David d’Angers «Η νέα Ελληνίδα στον τάφο του Μάρκου Μπότσαρη» και έπειτα από λίγα λεπτά η Μπριζίτ επιστρέφει στην κουβέντα μας.

«Ελπίζω αυτή η έκθεση να δώσει περισσότερο κέφι στους Έλληνες και εύχομαι να μάθουν περισσότεροι γαλλικά. Είναι και αυτό σημαντικό» κλείνει τη συζήτηση η Μπριζίτ Μακρόν, πρώτη κυρία της Γαλλίας, της γαλλικής γλώσσας αλλά και του ελληνο-γαλλικού πολιτισμού.