Οφείλουμε να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για τη βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας, δήλωσε, σήμερα Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2022, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος στον σταθμό του Μετρό Συντάγματος, όπου διοργανώθηκε εθελοντική Αιμοδοσία για τραυματίες από Τροχαία Ατυχήματα, από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.Α.Σ) «Πάνος Μυλωνάς» και το Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας – Πειραιά «Άγιος Παντελεήμων».

Περισσότεροι από 150 πολίτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα, ενώ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα θύματα των τροχαίων δυστυχημάτων, ο κ. Παπαδόπουλος έκανε την εξής δήλωση:

«Κάθε Έλληνας, δυστυχώς, έχει θρηνήσει έναν συγγενή, έναν φίλο του ή κάποιο οικείο του πρόσωπο, που χάθηκε σε τροχαίο δυστύχημα ή τραυματίστηκε βαριά και υποφέρει για χρόνια, ο ίδιος και η οικογένειά του.

Εις μνήμην των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε δυστυχήματα, οφείλουμε σήμερα να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για τη βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας.

Το πράττουμε αυτό με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που βελτιώνουν το επίπεδο εκπαίδευσης των οδηγών και επιβάλλουν αυστηρότερες ποινές σε εκείνους που οδηγούν επικίνδυνα, θέτοντας σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα των συνανθρώπων τους.

Η Ελλάδα έχει δημιουργήσει για πρώτη φορά ένα συγκεκριμένο σχέδιο για τη μείωση των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια 2021 – 2030, το οποίο έχει τεθεί ως προτεραιότητα από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και προωθούμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Υπουργό, Κώστα Καραμανλή.

Η προσπάθεια αυτή είναι συλλογική και εποπτεύεται από την Κυβερνητική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια, που δημιουργήθηκε, ακριβώς γι’ αυτόν τον σκοπό.

Έχοντας την τιμή να προεδρεύω αυτής της Επιτροπής, θα ήθελα να διαβεβαιώσω ότι έχουν γίνει ήδη και δρομολογούνται πολύ συγκεκριμένα πράγματα, όπως η νέα διαδικασία των εξετάσεων και η κατασκευή ασφαλέστερων δρόμων, ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα προχωρήσουμε με τον εκσυγχρονισμό του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ο νέος ΚΟΚ θα είναι αυστηρότερος απέναντι στους ασυνείδητους οδηγούς γιατί πλέον, δεν μπορεί να υπάρχει ανοχή σε επικίνδυνες και αντικοινωνικές συμπεριφορές.

Όλοι μας πρέπει να μάθουμε πως όταν μπαίνουμε στο αυτοκίνητο ή ανεβαίνουμε στη μοτοσικλέτα, κρατάμε στα χέρια μας τη ζωή τη δική μας, αλλά και των άλλων ανθρώπων που συναντάμε στον δρόμο μας.

Αυτή η νοοτροπία πρέπει να γίνει κτήμα μας, γιατί μόνο έτσι θα αποτρέψουμε νέες τραγωδίες».