Τον Φεβρουάριο θα ανακοινώσει η Lamda Development τον ανάδοχο για τις αρχικές υποδομές στο Ελληνικό, συνολικού προϋπολογισμού 250 έως 300 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία που έχει αναλάβει τη μεγάλη ανάπτυξη στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού δέχθηκε χθες τέσσερις προσφορές, στις οποίες συμμετέχουν επτά εταιρείες. Ειδικότερα προσφορές κατέθεσαν οι κατασκευαστικοί όμιλοι ΓΕΚΤέρνα (με την Τέρνα) και Άβαξ και δύο κοινοπραξίες, της Άκτωρ (Ελλάκτωρ) με την Archirodon (κατασκευαστική εταιρεία με έδρα την Ολλανδία) και της Ιντρακάτ με τη Wade Adams (σύμφωνα με πληροφορίες στο σχήμα αυτό συμμετέχει ως υπεργολάβος η Μυτιληναίος).

Η Lamda στη σύντομη ανακοίνωσή της ανέφερε λακωνικά ότι στη διαδικασία συμμετείχαν επτά εταιρείες.

Η Archirodon Group NV είναι κατασκευαστική εταιρεία με μεγάλη διαδρομή, στην οποία συμμετέχουν ελληνικά κεφάλαια, στη διοίκησή της συμμετέχουν Έλληνες και από το 2000 έχει έδρα την Ολλανδία. Κεντρικά γραφεία, υποκαταστήματα και εγκαταστάσεις έργων διαθέτει σε Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ελβετία, Κατάρ, Ομάν, Κουβέιτ, Αίγυπτο, Λιβύη, Μαρόκο, Ελλάδα, Κύπρο, Τουρκμενιστάν και Καζακστάν. Σύμφωνα με το ΓΕΜΗ η Αρχιρόδον Ελλάς έχει τεθεί υπό εκκαθάριση.

Στην Ελλάδα έχει διεκδικήσει έναν περιορισμένο αριθμό έργων ΣΔΙΤ, ενώ όσο αφορά το Ελληνικό έχει καταθέσει προσφορά σε συνεργασία με τη βελγική Besix και για τον οικιστικό πύργο Marina Tower.

Η Wade Adams, σύμφωνα με όσα αναφέρει στην ιστοσελίδα της, δραστηριοποιείται στην περιοχή του αραβικού κόλπου.

Στην πρώτη φάση του Ελληνικού (έως 2025) προβλέπονται έργα υποδομών συνολικού προϋπολογισμού 390 – 480 εκατ. ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος (70-85 εκατ.), έργα στο Μητροπολιτικό Πάρκο (50-60 εκατ.), οδικά δίκτυα (45-57 εκατ.), δίκτυα υποδομών (44-54 εκατ.), έργα Τραμ (40-50 εκατ.), έργα όπως κατεδαφίσεις (35 με 42 εκατ.), χωματουργικά (32 – 40 εκατ.), εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων (22 με 27 εκατ.) και έργα στην παράκτια ζώνη (20 με 25 εκατ. ευρώ).

Στα πρώτα έργα που περιλαμβάνει ο εν λόγω (πρώτος) διαγωνισμός της Lamda είναι μεταξύ άλλων η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος.

Από τη Ναυτεμπορική