Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας – Social Media Marketing

1334
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Έχουμε παρακολουθήσει πολλές αναμετρήσεις Μητσοτάκη-Τσίπρα στη Βουλή των Ελλήνων καμία όμως στα social media. Η ανάλυση που ακολουθεί έγινε με βάση τα profiles των αρχηγών της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ σε Twitter, Facebook, και Instagram.

του Παύλου Παυλίδη

Ξεκινώντας από το Twitter τους τελευταίους 6 μήνες παρατηρούμε πως το account που χρησιμοποιεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης λόγω του θεσμικού του ρόλου έχει το υψηλότερο engagement, τα περισσότερα retweets και τα περισσότερα likes, καθώς το προσωπικό του προφίλ έχει το μεγαλύτερο growth και τα περισσότερα likes per tweet.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Συγκεκριμένα ο Πρωθυπουργός αναρτά 3.1 tweets την ημέρα on average, με μεγαλύτερη συχνότητα από τα μέσα έως τα τέλη της εβδομάδας, καθώς είναι active κάθε μέρα σχεδόν όλες τις ώρες της εβδομαδας.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

 

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Όσον αφορά το content που ανεβάζει στα tweets, που είναι μόνο με κείμενο, πρώτη με διαφορά είναι η ανάρτηση που έχει αντικείμενο τη δήλωση στήριξης προς την Τουρκία και τον Ταγίπ Ερντογάν, αμέσως μετά το σεισμό στη Σμύρνη. Κι αυτό έχει τη σημασία του.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Στο content που έχει και φωτογραφία είναι ο φωτισμός της Ακρόπολης.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Οι λέξεις που χρησιμοποιεί συχνότερα ο Πρωθυπουργός, και έχουν ταυτόχρονα υψηλό engagement, περιστρέφονται γύρω από την Τουρκία, την Ελλάδα και τη Μεσόγειο σε αντίθεση με τις λέξεις ΕΕ και Ευρώπη.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

 

Αντίθετα με τον Πρωθυπουργό, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναρτά 2.2 tweets την ημέρα on average με μεγαλύτερη συχνότητα αρχές προς τα μέσα της εβδομάδας, καθώς και αυτός είναι active καθημερινά σχεδόν όλες τις ώρες της εβδομάδας.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Σε αντίθεση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, το content που ανεβάζει ο Αλέξης Τσίπρας στα tweets που είναι μόνο με κείμενο, είναι σε διαφορετικό ύφος και επιθετικό προς όλες τις κατευθύνσεις. Η σύγκριση με τα αντίστοιχα του Πρωθυπουργού είναι ενδεικτική του πολωτικού κλίματος που επιχειρεί να διαμορφώσει ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Το ίδιο ισχύει και στα tweets με φωτογραφία.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι λέξεις που χρησιμοποιεί συχνότερα ο Αλέξης Τσίπρας, καθώς οι λέξεις που έχουν υψηλό engagement περιστρέφονται γύρω από τη λέξη “Μητσοτάκης”, ενώ οι λέξεις που έχουν χαμηλό engagement είναι οι λέξεις “ΣΥΡΙΖΑ”, “προτείνουμε”, “Βουλή” και “ΕΣΥ”.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Όσον αφορά τα hashtags στο Twitter, σε διάστημα 8 ημερών το hashtag #μητσοτακης συγκεντρώνει περισσότερα από 107 εκατομμυρια impressions σε αντίθεση με το hashtag #τσιπρας που συγκεντρώνει περισσότερα από 12 εκατομμύρια.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Περνώντας στο Facebook τους τελευταίους 6 μήνες παρατηρείται και εδώ μια υπεροχή του Κυριάκου Μητσοτάκη καθώς πρηγείται του Αλέξη Τσίπρα σε όλες τις κατηγορίες.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Συγκεκριμένα ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναρτά ένα post την ημέρα on average με μεγάλη συχνότητα σε καθημερινή βάση.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

 

Στα posts που είναι μόνο με κείμενο, πρώτο αναδεικνύεται αυτό με το θανατηφόρο ατύχημα του στρατιώτη…

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Στα posts με φωτογραφίες πρώτη είναι η φωτογραφία προφίλ και δεύτερη με διαφορά η φωτογραφία με τον Παύλο Μπακογιάννη.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

 

Περνώντας στα videos πρώτο βρίσκεται ένα από τις περιοδείες του Κυριάκου Μητσοτάκη, και τις επαφές του με τον κόσμο.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Το ίδιο μοτίβο με το Twitter παρατηρούμε και στο Facebook στις λέξεις που χρησιμοποιεί συχνότερα ο Πρωθυπουργός, και έχουν ταυτόχρονα υψηλό engagement.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Όσον αφορά τον Αλέξη Τσίπρα αναρτά 0.88 post την ημέρα on average με μεγάλη συχνότητα τις καθημερινές.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

 

Ο Αλέξης Τσίπρας το ίδιο ύφος που έχει στο Twitter έχει και στο Facebook.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

 

Στα posts με φωτογραφία ή βίντεο στην πρώτη θέση βρίσκονται αυτά που αφορούν τη Χρυσή Αυγή.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Και εδώ παρατηρούμε το ίδιο μοτίβο με το Twitter καθώς από τις λέξεις που χρησιμοποιούνται συχνότερα με υψηλό engagement είναι η λέξη «Μητσοτάκης» ενώ με χαμηλό η λέξη «ΣΥΡΙΖΑ».

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

 

Και στο Instagram παρατηρείται ξεκάθαρο προβάδισμα του Κυριάκου Μητσοτάκη σε όλες τις κατηγορίες έναντι του Αλέξη Τσίπρα.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

Χρησιμοποιώντας σωστά το Instagram παρατηρούμε ότι, υπάρχει πολύ υψηλό engagement σε content προσωπικού περιεχομένου και όχι πολιτικού.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

 

Αντιθέτως ο Αλέξης Τσίπρας αναρτά στο Instagram κυρίως content πολιτικού περιεχομένου, συγκριτικά με τα αντίστοιχα του Πρωθυπουργού, με χαμηλό engagement.

Ανάλυση: Κυριάκος Μητσοτάκης VS Αλέξης Τσίπρας - Social Media Marketing pavlos pavlidis νδ συριζα tsipras mitsotakis μανιφεστο to manifesto gr παυλος παυλιδης

 

Συνολικά και οι δύο πολιτικοί χρησιμοποιούν σωστά και με μεγάλη επιτυχία τα τρία αυτά networks, με σαφές προβάδισμα του Κυριάκου Μητσοτάκη και στις 3 πλατφόρμες.

Τέλος, το συμπέρασμα είναι ότι ο Αλέξης Τσίπρας είναι το “ισχυρό” χαρτί του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ακόμη μια φορά, φαίνεται πως είναι αδιαμφισβήτητα το “δυνατό” ατού της Νέας Δημοκρατίας, και “άνευ αντιπάλου” και στα social media.

Όλες οι ειδήσεις που έχουν σημασία, από την Ελλάδα και τον Κόσμο, έγκυρα και έγκαιρα στο tomanifesto.gr