Δυο χρόνια πριν, τελείωσαν οι αυταπάτες, η πολιτική επιπολαιότητα και τα πειράματα του ΣΥΡΙΖΑ με τις τύχες της χώρας. Αλλά κυρίως, ξεκίνησε μία νέα περίοδος υπευθυνότητας και δημιουργίας.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, με ρεαλισμό και προσεκτικό σχεδιασμό, κατάφερε μέσα στα δύο αυτά χρόνια όχι μόνο να κρατήσει όρθια την πατρίδα μας μέσα στην πανδημία, αλλά και να την οδηγήσει από την κρίση σε τροχιά ανάπτυξης, χτίζοντας τις βάσεις για μία νέα Εθνική Αυτοπεποίθηση.

Οι μεγάλες αλλαγές, όμως, δεν γίνονται με τυμπανοκρουσίες και σίγουρα δεν γίνονται με νταούλια. Γίνονται αθόρυβα, σιγά σιγά, βήμα βήμα. Και τα αποτελέσματα μπορεί να φαίνονται σε δεύτερο χρόνο, αλλά έχουν ουσιαστικό αποτύπωμα στη ζωή των πολιτών, σε αντίθεση με τις ηχηρές διακηρύξεις και τα ωραία λόγια.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το χώρο των Υποδομών και των Μεταφορών, όπου ο ΣΥΡΙΖΑ δεν άφησε κανένα σχεδιασμό για τα έργα και είχε αφήσει στην τύχη τους τις αστικές συγκοινωνίες. Και εμείς – το είπαμε εξαρχής- δεν είχαμε μαγικό ραβδάκι. Είχαμε όμως διάθεση για ουσιαστική δουλειά.

Τα μεγάλα έργα δεν σχεδιάζονται και δεν κατασκευάζονται σε μία μέρα. Και οι αστικές συγκοινωνίες δεν αλλάζουν εν μία νυκτί. Τώρα όμως, φαίνονται πλέον τα αποτελέσματα της μεθοδικής δουλειάς που γίνεται επί δύο χρόνια.

Το 2021 είναι η χρονιά που με επιμονή και υπομονή ξεμπλοκάραμε μεγάλα εμβληματικά έργα που είχαν κολλήσει επί χρόνια: Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το Βόρειο Τμήμα του Ε65, ο ΒΟΑΚ, το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Και την ίδια στιγμή ξεκινούν νέα έργα όπως η νέα Περιφερειακή -το λεγόμενο flyover- στη Θεσσαλονίκη ή οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα.

Ετοιμάζουμε δε τα έργα της επόμενης 15ετίας, όπως το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας. Το οποίο εντάσσεται σε μία ολοκληρωμένη στρατηγική ανάπτυξης: Δεν γίνεται λιμάνια και σιδηρόδρομοι να μη συνδέονται, εφόσον η χώρα μας θέλει και μπορεί να είναι κόμβος logistics για την ευρύτερη περιοχή.

Συνολικά, έχουμε εκπονήσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ύψους πάνω από 13 δισ ευρώ. Ήδη, έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 4 δισ ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι τα έργα αυτά προχωρούν. Με πράξεις.

Τι σημαίνουν όλα αυτά τα έργα; Ανάπτυξη και τόνωση της επιχειρηματικότητας. Νέες δουλειές. Καλύτερη καθημερινότητα για τους πολίτες.

Στο χώρο των μεταφορών, κάνουμε επίσης σημαντικά βήματα. Δεν λέμε ότι η κατάσταση είναι ιδανική. Αλλά είμαστε ίσως η μόνη χώρα στην Ευρώπη που εν μέσω πανδημίας αύξησε τους στόλους στα μεγάλα αστικά κέντρα. Τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας αυξήθηκαν κατά 50% και στη Θεσσαλονίκη διπλασιάστηκαν. Για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια έγιναν προσλήψεις και δη οδηγών και τεχνικών. Μειώσαμε το εισιτήριο που είχε αυξήσει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Κάνουμε καθημερινή διαχείριση κρίσης και ταυτόχρονα σχεδιάζουμε το μέλλον. Με το μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια νέων, σύγχρονων λεωφορείων, αλλάζουμε τις αστικές συγκοινωνίες της χώρας.

Έτσι είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε μέχρι το τέλος της 4ετίας και μέχρι να έρθει η ώρα να μας κρίνουν οι Έλληνες πολίτες. Με δουλειά και σχέδιο, για περισσότερη ανάπτυξη και καλύτερη καθημερινότητα. 

  • O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών γράφει στο tomanifesto.gr