«Οι αλλαγές στην εκπαίδευση για τις οποίες απαιτείται πολιτική βούληση και μόνο θα γίνουν άμεσα». Αυτό τόνισε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως παρουσιάζοντας τους έξι βασικούς άξονες της εκπαιδευτικής πολιτικής σε ημερίδα με διοργάνωσε ο ΙΟΒΕ με την Παγκόσμια Τράπεζα.

Το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να περιλάβει στις θεματικές που θα ενταχθούν στην εκπαίδευση και τη σεξουαλική αγωγή, καθώς και άλλους τομείς όπως η επιχειρηματικότητα, η συμπεριφορά οδικής κυκλοφορίας και ο εθελοντισμός.

Επιπλέον, το υπουργείο Παιδείας έχει βάλει ψηλά στην ατζέντα του το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (bullying) για το οποίο αναμένεται να ληφθούν ειδικά μέτρα.
Οι έξι βασικοί άξονες του κυβερνητικού προγράμματος για την Παιδεία
Μεγαλύτερη ελευθερία και μεγαλύτερη αυτονομία για σχολεία και πανεπιστήμια.

«Αξιοποιούμε τις μεγάλες δυνατότητες των εκπαιδευτικών λειτουργών σε όλες τις βαθμίδες, απελευθερώνουμε τον δυναμισμό τους. Το δημόσιο σχολείο απελευθερώνεται από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας σε επίπεδο οργανωτικό και διοικητικό, αλλά και σε επίπεδο παιδαγωγικό. Ο εκπαιδευτικός αποκτά μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας, ενώ στην ανώτατη εκπαίδευση, τα Ιδρύματα γίνονται πιο αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα», είπε αρχικά η Νίκη Κεραμέως.

«Μεταξύ άλλων, προτείνουμε να έχουν λόγο για τη βάση εισαγωγής στις Σχολές, αλλά και για τον αριθμό των εισακτέων, βάσει των πραγματικών δυνατοτήτων τους, εξορθολογίζεται το ισχύον περιοριστικό θεσμικό πλαίσιο για τα μεταπτυχιακά προγραμμάτων και καθιερώνεται ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών, πλην αιτιολογημένων εξαιρέσεων», συνέχισε.

Εξωστρέφεια και ουσιαστικότερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας.
«Πρωτίστως, κάνουμε το Υπουργείο Παιδείας εξωστρεφές και εργαζόμαστε προκειμένου να ανακτήσει τη θέση του στα διεθνή fora. Δίνουμε το παράδειγμα και ανοίγουμε τον δρόμο στα Ιδρύματα επιδιώκοντας να απελευθερωθούν από τον ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργείου, να γίνουν εξωστρεφή και ανταγωνιστικά. Περαιτέρω, θεωρούμε ότι η μεγαλύτερη, ίσως, παθογένεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι το χάσμα μεταξύ εκπαιδευτικής διαδικασίας και αναγκών της αγοράς εργασίας. Γι’ αυτό καθιερώνουμε τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των παιδιών», είπε η υπουργός και πρόσθεσε.