“Φίλια” πυρά δέχεται ο Αλ. Τσίπρας για την αποπομπή Φίλη το 2016 από το υπουργείο Παιδείας. Αυτή τη φορά τα βέλη προέρχονται από το μέλος του ΣΥΡΙΖΑ Θεμιστοκλή Αχτσιόγλου.

Μιλώντας σε κομματική διαδικτυακή εκδήλωση στα Γιαννιτσά με θέμα: «Ανάσταση και Επανάσταση – Χριστιανισμός και Αριστερά», ο δικηγόρος και πατέρας της Εφης Αχτσιόγλου, κατηγόρησε, χωρίς να τον κατονομάζει, τον Αλ. Τσίπρα ότι έδιωξε τον Ν. Φίλη από το υπουργείο Παιδείας “εξαιτίας της παρέμβασης του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου”.

Δείτο το βίντεο με τις δηλώσεις του Θεμιστοκλή Αχτσιόγλου:

Βολές Φίλη

Στην ίδια εκδήλωση στα Γιαννιτσά συμμετείχε και ο Νίκος Φίλης, ο οποίος αναφερόμενος στην “απόλυσή” του από τον Τσίπρα, μεταξύ άλλων, είπε:

“Πριν διώξει εμένα ο Τσίπρας από το υπουργείο είχε διώξει ο Ιερώνυμος τους εκπαιδευτικούς, τους θεολόγους, που είχαν πάρει μέρος στην εκπόνηση των προγραμμάτων με τη συναίνεσή του από τα διάφορα όργανα της εκκλησίας. Είναι λυπηρό η αριστερά να συμπράττει, έστω με αυτό τον τρόπο, δεν λέω ότι υπήρξε συνεννόηση, να συμπράττει σε τέτοιου είδους εκκαθαρίσεις στο χώρο της πολιτικής και στο χώρο της εκκλησίας”.

Υπενθυμίζεται ότι η κόντρα του Νίκου Φίλη ξεκίνησε αρχικά για το θέμα των θρησκευτικών και έπειτα για το ζήτημα του διαχωρισμού Εκκλησίας-Κράτους. Χρειάστηκε τότε η παρέμβαση του ίδιου του Αλέξη Τσίπρα αλλά οι τόνοι δεν έπεσαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Αρχιεπίσκοπος είχε εξαπολύσει σφοδρή επίθεση κατά Φίλη, χαρακτηρίζοντάς τον: «μία προσωπικότητα με πολλά προβλήματα που δεν μπορείς να του έχεις εμπιστοσύνη, καθώς άλλα λέει το πρωί και άλλα κάνει το βράδυ». Ο Τσίπρας τελικά “απέλυσε” από υπουργό τον Ν. Φίλη, εξευμενίζοντας έτσι τον Αρχιεπίσκοπο και την εκκλησία.

Ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης το απόγευμα της Τρίτης (11/5/2021) έγραψε στον λογαριασμό του στο facebook:

Το Κράτος, η Εκκλησία, τα Θρησκευτικά και οι άπιστοι Θωμάδες
===
Ένας μικρός αχός σηκώθηκε σήμερα από ιστοσελίδα που έχει την ευλογία του Μητροπολίτη Πειραιώς, γύρω από την προχθεσινή ομιλία μου σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ Γιαννιτσών με θέμα «Χριστιανισμός και Αριστερά». Θαρρείς και είπα τίποτα καινούργιο, έξω από τις αρχές μας.
Τι είπα: πρώτον, ότι ο χωρισμός Κράτους – Εκκλησίας είναι ώριμο κοινωνικό και δημοκρατικό αίτημα, που εμείς ως κυβέρνηση δεν τολμήσαμε. Επιβεβαιώνεται όμως και παραμένει στο νέο πρόγραμμα του Συνεδρίου μας.
Δεύτερο, ότι η κρατική μισθοδοσία των ιερέων, δεν πρέπει να είναι προνόμιο για την Ορθόδοξη Εκκλησία αλλά να αφορά όλους τους λειτουργούς και των υπολοίπων δογμάτων και θρησκειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Η ανεξιθρησκεία επιτάσσει ισότητα. Το ελληνικό κράτος, δίνει κάθε χρόνο 200 εκ. € για τη μισθοδοσία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Είναι προφανές ότι χρειάζεται μια εκλογίκευση αυτής της σχέσης, όχι με μονομερείς κινήσεις, αλλά με τον αναγκαίο διάλογο, σε συνάρτηση με τη ρύθμιση των οικονομικών της Εκκλησίας.
Και τρίτον, ότι χρειάζεται εκσυγχρονισμός (και όχι η κατάργηση, όπως γράφει η «ευλογημένη» ιστοσελίδα ότι δήθεν είπα) του μαθήματος των Θρησκευτικών. Να μην είναι μάθημα πίστης, αλλά μάθημα γνώσης. Τα νέα προγράμματα που ετοιμάστηκαν επί υπουργίας μου, καρπός πολύχρονης ερευνητικής και διδακτικής εργασίας έγκριτων θεολόγων και παιδαγωγών, για την επιλογή των οποίων είχε συμφωνήσει η Εκκλησία, συνάντησαν την αιφνίδια αντίδραση μιας θορυβώδους μερίδας φανατικών και ζηλωτών. Αυτοί κατόρθωσαν να επηρεάσουν τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο, με τις γνωστές συνέπειες (μεταξύ άλλων εκκαθαρίσεις φιλελεύθερων θεολόγων από εκκλησιαστικές θέσεις). Επέβαλαν επίσης την αποπομπή μου, σε συνθήκες μάλιστα αριστερής διακυβέρνησης. Αλλά από την άλλη, επιβεβαίωσαν την αρχή της «ετερογονίας των σκοπών»: το Συμβούλιο της Επικρατείας, έκρινε ότι το μάθημα των θρησκευτικών ως μάθημα πίστης και κατήχησης, δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικό. Και έτσι, με απλή δήλωσή τους οι γονείς, επικαλούμενοι λόγους θρησκευτικής συνείδησης, μπορούν να εξαιρούν τα παιδιά τους από τη διδασκαλία του.
Ο θρησκευτικός εγγραμματισμός είναι αναγκαίος, σε μια περίοδο που οι θρησκείες επηρεάζουν καθοριστικά διεθνείς εξελίξεις. Ο πολυ-πολιτισμικός κόσμος εξάλλου, έχει διαφοροποιήσει θρησκευτικά το μαθητικό ακροατήριο, ακόμα και στο ελληνικό σχολείο. Πώς θα γνωρίσουμε το διπλανό μας, αν δεν ξέρουμε τι πιστεύει;
===
Το βίντεο ολόκληρης της εκδήλωσης είναι αναρτημένο στο προφίλ μου. Ομιλητής, εκτός από εμένα, ήταν ο θεολόγος Νίκος Κοσμίδης. Την παρακολούθησαν δικτυακά χιλιάδες συμπολίτες μας. Ανάμεσά τους, θεολόγοι και ιερείς. Για το επίπεδο του διαλόγου που αναπτύχθηκε εκφράστηκε ικανοποίηση, ζωντανά και με μηνύματα. Αν κρίνω όμως από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας ορισμένοι… δεν έχουν το Θεό τους. Δεν πίστευαν στα όσα άκουσαν, και για αυτό άκουσαν όσα ήθελαν ν’ ακούσουν. Έχουν βέβαια ελαφρυντικό: η εκδήλωση έγινε την Κυριακή που η Εκκλησία εορτάζει τον Άπιστο Θωμά. Και του χρόνου!