«Δεν είμαι εδώ για να απαντάω σε εργολάβους. Εγώ είμαι εδώ για να απαντάω στον ελληνικό λαό. Εμείς είμαστε εδώ για να προασπίσουμε το δημόσιο συμφέρον. Ο διαγωνισμός αυτός έπρεπε – δυστυχώς – να ακυρωθεί, να ξεκινήσει από την αρχή, για να τελειώνει κάποτε αυτό το έργο», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργου Βαρεμένου με θέμα: «Ανησυχητικά ορατός πλέον ο κίνδυνος μη ολοκλήρωσης του οδικού έργου Άκτιο – Αμβρακία και απώλειας των ευρωπαϊκών πόρων του ΕΣΠΑ».

Ο κ. Καραμανλής, αφού προέβη σε μια σύντομη αναδρομή στην πορεία του έργου, η συνέχεια του οποίου ήταν αδύνατη λόγω χρόνιων δικαστικών εμπλοκών, ανέφερε: «Επί 4,5 χρόνια δεν έχετε κάνει σχεδόν τίποτα. Δίνατε παράταση στην παράταση. Εμείς, τι κάνουμε; Λέμε: Πρώτον, λόγω των χρόνιων δικαστικών εμπλοκών, ακυρώνουμε τον διαγωνισμό.

Δεύτερον, προετοιμάζουμε νέα Τεύχη με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό, με κατ’ αποκοπήν τίμημα. Χωρίς τις μεγάλες εκπτώσεις.

Τρίτον, προετοιμάζουμε την προκήρυξη του νέου διαγωνισμού – με 150 εκατ. ευρώ – και θα τον έχουμε έτοιμο μέχρι το Μάιο του 2020. Ξεπερνάμε τα κακώς κείμενα του παρελθόντος και προχωράμε με στόχο την ολοκλήρωση του έργου. Είχαμε το γεφύρι της Άρτας και προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να τελειώνουμε», συμπληρώνοντας, παράλληλα, πως «για το έργο της σύνδεσης της Ιονίας Οδού με το Νομό Πρέβεζας, στο ύψος της Φιλιππιάδας, έχουμε ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης με την Περιφέρεια Ηπείρου και η εκτίμησή μας είναι πως το όλο έργο θα δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021».

Επίσης, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης Βασίλη Βιλιάρδου, με θέμα: «Οικονομικά ασύμφορο και περιβαλλοντικά καταστροφικό έργο ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου του Ηρακλείου, με μετεγκατάσταση στο Καστέλι», υπογράμμισε πως «το έργο αυτό έχει πάρει αδειοδότηση κι έχει μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Πώς θα ήταν δυνατόν η προηγούμενη κυβέρνηση να το έκανε νόμο του κράτους και να υπέγραφε τη σύμβαση παραχώρησης; Αυτό το θέμα -εκ των πραγμάτων- έχει λήξει και από τα αρμόδια κυρωτικά δικαστήρια και από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, διότι η Σύμβαση Παραχώρησης γίνεται νόμος του Κράτους. Αν υποθέσουμε πως ερχόταν μια δήθεν φιλοπεριβαλλοντική κυβέρνηση και ακύρωνε αυτό το έργο, το οποίο συζητείται κι έχει δρομολογηθεί 15-20 χρόνια, καταλαβαίνετε ποιες θα ήταν οι επιπτώσεις, πέρα από την οικονομία της περιοχής; Θα υπήρχαν νομικές επιπτώσεις από αξιώσεις του παραχωρησιούχου, από τη στιγμή που έχουμε υπογράψει τη δανειακή σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που μας δίνει τα 180 εκατ. ευρώ που είναι αναγκαία για την κρατική συνεισφορά. Αυτά, συμφωνήθηκαν στο ελληνικό Κοινοβούλιο το 2017, και με τη σύμφωνη γνώμη της τότε Αντιπολίτευσης, διότι η ΝΔ είναι ένα κόμμα του λελογισμένου φιλελευθερισμού. Εμείς θέλουμε τους ιδιώτες, θέλουμε και το δημόσιο. Με ένα κράτος που έχει εποπτικό ρόλο. Και στο Καστέλι αυτό επιτεύχθηκε».

Συνεχίζοντας, ο κ. Καραμανλής απηύθυνε κάλεσμα και στον τεχνικό και πολιτικό κόσμο, καθώς και στους φορείς της Κρήτης, προκειμένου «να κάτσουμε να συζητήσουμε σοβαρά το τι θα γίνει με το παλιό αεροδρόμιο της Κρήτης “Νίκος Καζαντζάκης”. Θα επαναληφθεί ως φάρσα το δράμα του Ελληνικού; Επί 15 χρόνια θα συζητάμε τι πρέπει να γίνει; Τώρα πρέπει να αποφασίσουμε. Τώρα πρέπει να μπούμε σε έναν ουσιαστικό διάλογο. Η ΝΔ έχει καταθέσει τις απόψεις της από τότε που ήταν στην αντιπολίτευση. Έχουμε προτείνει και θα θεσμοθετήσουμε τις Προτάσεις Καινοτομίας, που είναι μία διαδικασία που καλεί τον ιδιώτη να λάβει κι αυτός μέρος στις προτάσεις που πρέπει να κάνει για την εκμετάλλευση ενός τόσο προνομιακού οικοπέδου. Το έργο αυτό, πλέον, δε μπορεί να γυρίσει πίσω. Κι αυτό έχει γίνει ακολουθώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες που προβλέπουν, τόσο οι νόμοι του κράτους, όσο και τα κυρωτικά δικαστήρια».

Τέλος, αναφερόμενος στη σπουδαιότητα του έργου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επισήμανε ότι «θα αναβαθμιστεί και η Κρήτη και η Ελλάδα σ’ ένα πλέγμα αερομεταφορών για όλη την ανατολική Μεσόγειο. Με τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ανατολική Μεσόγειο, το γεγονός ότι θα έχουμε ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο στην Κρήτη βοηθά και τα εθνικά συμφέροντα. Επομένως, να μη βλέπουμε το ποτήρι μισοάδειο. Να βλέπουμε όλες τις πτυχές», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.