Το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει μπει από την Τετάρτη στη ζωή μας. Μετά την «πρεμιέρα» προέκυψαν τα πρώτα συμπεράσματα, ενώ έγιναν και κάποιες διορθωτικές κινήσεις.

Συνολικά στα «καλάθια» που ανήρτησαν στο e-καταναλωτής την Τετάρτη οι 13 αλυσίδες που μετέχουν στην πρωτοβουλία (ΑΒ Βασιλόπουλος, Βazaar, Γαλαξίας, Discount Market, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, Market In, My Market, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης και το οnline σούπερ μάρκετ Efresh.gr) περιλαμβάνονταν 850 προϊόντα. Κι αυτό επειδή κάποιες αλυσίδες επέλεξαν στα «καλάθια» τους να βάλουν περισσότερα από το μίνιμουμ των 51 προϊόντων που είχαν την υποχρέωση.

Σημειώνεται ότι ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος την πρώτη μέρα εφαρμογής της πρωτοβουλίας επισκέφθηκε 9 καταστήματα σούπερ μάρκετ, θα συνεχίσει σήμερα το πρωί με επισκέψεις σε ακόμη δύο καταστήματα.

Τα «ιδιωτικής ετικέτας»
Από τα στοιχεία που διαπιστώθηκαν αμέσως μετά την ανάρτηση των καλαθιών ήταν το γεγονός ότι αρκετές αλυσίδες επέλεξαν να συμπεριλάβουν σε μεγάλο ποσοστό στα «καλάθια» του προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Είναι τα προϊόντα εκείνα που παράγονται για λογαριασμό τους, έχουν συνήθως το εμπορικό σήμα των σούπερ μάρκετ και κατά κανόνα είναι φθηνότερα έναντι των επωνύμων. Βάσει της τροπολογίας είχαν δικαίωμα να το πράξουν οι αλυσίδες, αφού ήταν ελεύθερες να επιλέξουν, ήταν κάτι ωστόσο που παρατηρήθηκε από τους καταναλωτές που σε ορισμένα «καλάθια» βρήκαν λίγα επώνυμα προϊόντα.

Με δεδομένο ότι τα «καλάθια» θα αλλάζουν κάθε εβδομάδα, αναμένουν εάν στις επόμενες λίστες που θα ακολουθήσουν βρίσκονται περισσότερα επώνυμα brands.

Από την πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης μιλώντας το πρωί της Πέμπτης στο Mega σημείωσε ότι πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επισημάνει στο υπουργείο ότι η βιομηχανία δεν συμμετείχε στην πραγματικότητα όσο έλεγε, στην προσπάθεια. «Έχω ζητήσει από τη ΔΙΜΕΑ να δω τα τιμολόγια πώλησης της βιομηχανίας προς τις αλυσίδες για τα προϊόντα του «καλαθιού». Θέλω να διαπιστώσω αν και η βιομηχανία έχει κάνει το δικό της μερίδιο κοινωνικής προσφοράς. Είπαμε όλοι να βάλουμε πλάτη, δεν θα ήθελα να δω ότι η βιομηχανία δεν έβαλε πλάτη» εξήγησε. Συμπλήρωσε ότι όταν θα έχει στα χέρια του τα στοιχεία αυτά θα υπάρξει και συνάντηση με εκπροσώπους της βιομηχανίας.

Αλλαγές σε κάποιες λίστες
Σχεδόν μία μέρα μετά την πρεμιέρα πάντως ορισμένες αλυσίδες προχώρησαν ήδη στις πρώτες αλλαγές στις λίστες τους καθώς παρατηρήθηκαν περιπτώσεις με λάθη στις τιμές, διπλοεγγραφές προϊόντων.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης επίσης πλέον θα αναγράφεται και η προηγουμένη τιμή των προϊόντων του «καλαθιού» ώστε να γίνεται άμεση η σύγκριση από τους καταναλωτές ενώ επίσης με εγκύκλιο θα προσδιορίζεται το μέγεθος της ταμπέλας που τοποθετείται στα ράφια με τα προϊόντα του «καλαθιού» ώστε αυτά να εντοπίζονται ευκολότερα.

Οικονόμου: Δεν είναι επικοινωνιακό τρικ
Σχετικά με το «καλάθι του νοικοκυριού», ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε ότι «δεν είναι καθόλου επικοινωνιακό τρικ, είναι άλλο ένα εργαλείο για την αντιμετώπιση της κρίσης».

«Δεν περιμέναμε τώρα για να κάνουμε μια παρέμβαση στην αγορά. Με βάση τις τιμές διαπιστώνουμε ότι η πρόταση λειτουργεί. Έχουμε ένα παγκόσμιο πρόβλημα. Η αλήθεια είναι πως ό,τι δυνατότητα υπάρχει την αξιοποιούμε», τόνισε.

Γεωργιάδης: Το καλάθι του νοικοκυριού έχει «ξεπουλήσει»
Σε όλες τις αλυσίδες το καλάθι του νοικοκυριού πάει παρά πολύ καλά, να το πω λίγο λαϊκά έχει «ξεπουλήσει» δεν προλαβαίνουν να γεμίζουν τα ράφια από τα προϊόντα του καλαθιού, τόνισε την Παρασκευή το πρωί ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, κάνοντας αυτοψία σε υποκατάστημα μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ.

«Οι τιμές έχουν αρχίσει να πέφτουν» σημείωσε ο υπουργός. «Το καλάθι πάει καλά, ο κόσμος το στηρίζει και αγοράζει μαζικά, και οι τιμές αρχίζουν και πέφτουν, αυτό ενδιαφέρει τον καταναλωτή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.

Αναγνώρισε πάντως, ότι πρέπει να βρούμε μια λύση για ειδικές κατηγορίες, πχ. τους διαβητικούς που δεν έχουν πρόσβαση σε ορισμένα προϊόντα.