«Οι ψηφιακές υπηρεσίες της Επιτροπής Ανταγωνισμού στους πολίτες/καταναλωτές/επιχειρήσεις εμπλουτίζονται συνεχώς». Αυτό επισημαίνει σε σημερινή ανάρτησή του στο twitter, ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Γιάννης Λιανός. Με αφορμή την έκδοση Οδηγού για τις ψηφιακές υπηρεσίες της επιτροπής.

Ο Οδηγός μόλις δημοσιεύτηκε και για περισσότερες πληροφορίες όσοι ενδιαφέρονται να τις χρησιμοποιήσουν θα πρέπει να επισκεφθούν τη διεύθυνση: https://www.epant.gr/files/2021/Digital_Services.pdf

Στο μήνυμά του ο κ. Λιανός αναφέρει ότι η ψηφιακή επανάσταση διαμορφώνει νέες συνθήκες στην οικονομική ζωή της χώρας, ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο λόγω της πανδημίας, αλλά, όπως υπογραμμίζει, σε κάθε περίπτωση, μία σύγχρονη δημόσια υπηρεσία οφείλει να δημιουργήσει τις ψηφιακές υποδομές για την παροχή υπηρεσιών στους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Πιο αναλυτικά ο πρόεδρος σημειώνει τα εξής: «Η Επιτροπή Ανταγωνισμού κάνει κάτι περισσότερο. Δράττει την ευκαιρία αυτή για να δημιουργήσει ψηφιακή πλατφόρμα ολοκληρωμένων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Συναλλαγών προς τους συναλλασσόμενους με την επιτροπή, πολίτες, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, αλλά και τους δημόσιους φορείς με τους οποίους συναλλάσσεται ή συνεργάζεται ή επιτροπή στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της. Προωθεί με αυτό τον τρόπο ένα μοντέλο ευκίνητης δημόσιας υπηρεσίας πρωτοποριακό στην Ελλάδα.

Οι ψηφιακές αυτές υπηρεσίες; επίσης, ενσωματώνουν στην εργαλειοθήκη της Επιτροπής Ανταγωνισμού καινοτόμα εργαλεία, όπως η ανώνυμη παροχή πληροφοριών, η τηλε-συνάντηση/τηλεδιάσκεψη με ομάδες υπόθεσης της επιτροπής, η ψηφιακή παρακολούθηση της πορείας των καταγγελιών και υποθέσεων για τους συναλλασσόμενους με την επιτροπή, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της Αρχής.

Σκοπεύουμε να επενδύσουμε στην επέκταση αυτών των υπηρεσιών με τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης και robo-advising το προσεχές διάστημα, μια και η καινοτομία είναι στο DNA της επιτροπής.

Προσβλέπουμε στη συστηματική χρήση αυτών των υπηρεσιών από τους καταναλωτές, επιχειρήσεις και πολίτες και σε εποικοδομητικά σχόλια τα οποία θα βοηθήσουν να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες προς όφελος καταναλωτών, επιχειρήσεων και της εθνικής οικονομίας».

Οι υπηρεσίες

Οι υπηρεσίες που παρέχονται ψηφιακά είναι οι παρακάτω:

– Ανώνυμη παροχή πληροφοριών

– Ηλεκτρονική υποβολή καταγγελίας με χρήση του εντύπου καταγγελιών

– Ηλεκτρονική υποβολή πρότασης δεσμεύσεων

– Γνωστοποίηση πράξης συγκέντρωσης ηλεκτρονικά με χρήση του σχετικού εντύπου Γνωστοποίησης

– Ηλεκτρονική υποβολή αιτήματος για τηλέ- συνάντηση / τηλέδιάσκεψη με στελέχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού

– Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης παρέκκλισης από τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων για αναστολή πραγματοποίησης συγκέντρωσης

– Ηλεκτρονική υποβολή παρέμβασης σε υπόθεση ως τρίτος

– Ηλεκτρονική υποβολή αιτήματος (από δημόσιους φορείς) / ερωτήματος για παροχή γνωμοδότησης επί ζητημάτων ελεύθερου ανταγωνισμού

– Δυνατότητα ηλεκτρονικής ενημέρωσης περί καταβολής του τέλους 1/000 του αρ. 17 του ν. 3959/2011 και υποβολής αίτησης επιστροφής του

– Ηλεκτρονική υποβολή γενικών ερωτημάτων

Πληροφορίες για την πρόσβαση

Για να αποκτήσει πρόσβαση φυσικό/νομικό πρόσωπο ή φορέας σε όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες της Επιτροπής Ανταγωνισμού εκτός από αυτήν της “Ανώνυμης Παροχής Πληροφοριών” θα πρέπει να εγγραφεί ως χρήστης. Για την ψηφιακή υπηρεσία της “Ανώνυμης Παροχής Πληροφοριών” δεν απαιτείται καμία εγγραφή και υλοποιείται μέσω τρίτου πιστοποιημένου φορέα εκτός Ελλάδας για διασφάλιση της ανωνυμίας.

Για τις υπόλοιπες ψηφιακές υπηρεσίες, η εγγραφή γίνεται με την συμπλήρωση της αίτησης για διάθεση κωδικών πρόσβασης που είναι κοινή και βρίσκεται στις σελίδες κάθε μιας από τις Ψηφιακές Υπηρεσίες που θα επιλέξει ο χρήστης στο αντίστοιχο menu του κεντρικού website της επιτροπής.